Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sammetje, kunt ge daar geen kippen laten oplopen op dat stuk? Die krijgen toch alles dood want zodra ze een groen sprietje zien uit de grond komen pikken ze het af.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag gefreesd. De kluiten van het spitten 3 weken terug waren lekker uitgedroogd, op het kolenvak vorige week wat ruige mest erop verspreid. Vond het nu ( voor de eventuele regen van de volgende week ( of sneeuw ) wel het weer. Net geen vorst in de kluiten. Ligt er allemaal mooi bij nu.

Geplaatst:

Vandaag, heb ik compost verdeeld over de tuin en maar meteen gefreesd. Compostbak opgeschoond. Morgen weer verder met palen in de grond slaan (als de grond het toe laat)

Geplaatst:

liggend op het anti-onkruidkarton in het zonnetje was het heerlijk in mijn tuintje. Ik heb zelfs met één hand vanaf het karton een stukje gewied

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aha.... Noeste arbeid met een Franse slag!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Straatje op de 2e tuin opgenomen, 3 kuub zand erin gekruit en netjes opnieuw bestraat, met goed afschot nu ( was steeds een waterballet na een bui daar ).

Volle dag werk met hulp. Vanmorgen bij -5gr begonnen, vanmiddag afwisselend met heerlijk zonnetje en dan weer somber en ijskoud met sneeuw.

3 grote pollen Calamintha nepeta ssp.nepeta gekregen. In de kas gelegd even. Maandag aan het werk daarmee om er een 30 tal plantjes van te nemen. Favoriet van mij. Heerlijk ding. Kunnen ze dit seizoen groter groeien en in het najaar mee voor de tuinaanleg.

Geplaatst:

Reserveer maar alvast wat witte steenthijm voor de volgende MTF-dag voor mij, Bit, als dat kan/mag?

By the way: Wilde ik je al steeds vragen welke nou precies je favoriete ridderspoor is?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

gereserveerd.

Tja. Das een lastige hoor. De voor mij mooiste Delphinium. Ik denk dat ik die nog niet heb ??

Maar Delphinium Dewy Boy komt wel in de richting. Maar liever nog, wacht ik af tot ik m tegen kom of ontdek. Zelf zaaien zou nóg leuker zijn, maar die kans is maar klein. Maar aan de andere kant: de kans kan dan wel klein zijn; geen reden het niet te blijven proberen.

zoiets.

Geplaatst:

Afgelopen dagen bezig geweest met het plaatsen van onze nieuwe kas.

000000159885-rb0qm7djuwml15721364755407.jpg

Joepie! En van de 40 tomatenzaden die ik een week geleden zaaide staan er nu 39 boven de grond (2 per potje dus dubbele kans). Dus het gaat helemaal goed komen met de kas.

Geplaatst:

men vroege aardappelen ga ik morgen de grond in steken.

ze zouden volgende maand al geoogst moeten worden, vrees dat dat niet meer gaat lukken.

we gaan er wel een plastiek over leggen.

ik heb vanmorgen het onkruid verwijdert uit de serre, en alle plantjes die in berging stonden (even koud als koude serre) in de koude serre gezet, denk dat poes erop is gaan liggen en anders gaan ze het mooie weer niet meer halen vrees ik.

verder de grond voor aardappelen al eens opgeharkt.

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Geplaatst:

Vandaag niets in de tuin gedaan maar wèl er iets naar toe gebracht en later weer eruit gehaald. Namelijk de reeds uitgelopen aardappels in de aardappelzakken en de opgepotte plantjes. Door het mooie weer ... weken geleden ben ik aan het voorzaaien gegaan. Nu staat alles boven de grond. Paprika's, pepers, enz. Al dat grut dat binnen voorgezaaid moet worden en pas als de vorst weg is, naar buiten mag. Dus nu draag ik ze met mooi weer naar buiten om ze later als het weer kouder wordt naar binnen te dragen. Da's goed voor mijn conditie en voor het afharden van de zaailingen.

De erwten en de kapucijner zitten nog ònder de grond, dat zal dan nog wel meevallen. Vanaf vandaag schijn ik dat nog een weekje vol te moeten houden want de weerverwachting is "beter weer" ná het komende weekeinde.

Geplaatst:

Wat een mooie kas Merel !!!!!

OT: Niks, alleen wat kippenpoep geraapt en kippen en vogeltjes gevoerd. De musjes hier in de buurt weten al dat als ik buiten kom, er altijd lekkers aankomt, zowel gedroogde meelwormen als graan

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag mijn 3 tomatensoorten bij elkaar in hun nieuwe huisje gezet. Ik heb 1 Tomberry, 3 Tiny Tim's en 4 Micro Tom's in een grote witte mand gezet. Nu nog lekker binnen natuurlijk, maar hopelijk wordt het vanaf half mei buiten een mand vol bijzondere tomaatjes!

Ook nog even snel wat lege ijsthee-flesje doormidden geknipt en er kleine kasje van gemaakt die ik over mijn sla zaailingen heb gezet in de m2-moestuin.

aangepast door Gast

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

hier, vandaag wortelen en spinazi in volle grond gezaaid, ventje heeft bakken gemaakt om erover te zetten.

ook van alles en wat gezaaid in de serre.

prei, selder, kolen, enzo.

en de aardappelen borwina zitten ook in de grond. ze hebben meer plaats ingenomen dan geplant,

en van de wortelen ook eigenlijk te veel gezaaid, geen erg in gehad.

dus nu moet ik nog plaats zoeken voor de witloof.

denk dan de aardbeitjes een andere plaats te zoeken.

ben eens benieuwd, in de serre was het alvast 28 graden.

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...