zonnetje Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Gisteren naar de tuin geweest een natte tuin met veel modder heb in de kas de grond omgespit en het bleef maar regen ,dus verder niet veel kunnen doen . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 29 december 2012 Delen Geplaatst: 29 december 2012 Zaterdag 29-12-2012,We zijn vandaag op de tuin geweest.Dat deden we omdat mede-tuiniers ons er op wezen dat ons dak doorgezakt was.Nou dat hebben we geweten, er lag of zat 1 kuub water in of op ons paviljoen-dak.Ik heb dus gaten geprikt in het doorhangende dak.En dan kijken we wel hoe het van de week is. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 De kleine laatste struikjes andijvie gisteren overgezet naar het stuk van de tuin waar de kippies het op kunnen eten, manlief is uitgeandijviet voor dit jaar Vandaag gaan we de regenton op de goeie plek zetten en bevestigen aan de regenpijp Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 mag manlief overmorgen weer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 mag manlief overmorgen weer nee, over een week of 2 weer, maar dan uit de supermarkt, ik vind stamppot rauwe andijvie zo gruwelijk lekker dat ik dat elke week wel kan eten OT: Wij hebben vanmiddag een hek verplaatst om wat meer diepte, qua zicht, in de achtertuin te krijgen. Ben benieuwd wat mijn kippetjes ervan vinden als ze morgen uit het nachthok komen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2012 (aangepast) Sinds een paar dagen werk ik iedere dag een uurtje in de beek. Deze stroomt aan alle kanten over omdat er teveel wortels groeien in en op de bodem, van onder andere waterroosje en riet. Dus met mijn hak met lange steel krab ik steeds een stukje bodem schoon, en probeer de wortels te pakken voordat de stroom ze meeneemt. Lie schept hier en daar het slib eruit en maakt dijkjes. Ik kom iedere keer drijfnat binnen, en denk steeds dat mijn laarzen lek zijn, maar ze zijn gewoon niet hoog genoeg( mag ik 24 maart laarzen passen Jorieke?) Ook vandaag weer een aantal molshopen plat gemaakt. 30 december 2012 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simke Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Mijn tuin weer opbouwen. Ik had het afgelopen jaar 2 tuinen en kreeg een groter tuin aangeboden in voor de 2 kleine tuintjes dus na een verhuizing. Maar begonnen met mijn koude bak op te bouwen. maar ja hoe zet ik hem op. Meten is weten. Het wordt het eestjaar voor de koude bak. In mijn tuin. Waar te beginnen. Eerst Meten bij de buren. Allen nu nog wat meer man kracht en dan moet het lukken. Om hem af te krijgen. En het roodborstje wat ook weer van de partij. Hij zoekt je op. En als ik mijn schop in de grond steek zit het roodborstje er snel op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Alle bouwrommel verder opgeruimd. Nu kunnen we starten met het verder aanplanten zodra het droog is. Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 30 december 2012 Delen Geplaatst: 30 december 2012 Ik heb het kippenidee uit m'n hoofd gezet en er is een idee omtrent een muurkas voor in de plaats gekomen. Vandaag heb ik de breedte en lengte afgezet met stalen pennen tussen de trottoirtegels, met een tape erop. Het wordt uitmeten. Er liggen verschillende ramen van diverse afmetingen, van waaruit er een heuse kas kan ontstaan. Met schuifdeur en schuiframen voor ventilatie. Eerst wat broeden in mijn hoofd, op papier, op schaal 1:10 schuiven met miniatuurramen van doorzichtige folie. De muurkas gaat plusminus 2.50 bij 1.20 m worden. E komen tomaten, aubergines, pepers, komkommers en paprika's in te hangen. Ik zie het in gedachten al voor me, en jullie ook als ik een foto ga plaatsen.maar zover is het nog niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 boerenkool geoogst, alle takken die er nog lagen versnipperd en bij de bessen gegooid,straatgrasjes gewied (de losgeschoffelde lummels waren stiekem weer vastgegroeid ) en 0,5 meter diep begraven onder het neurieën van de dodenmars van Chopin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Het 'zonder is gezonder' bordje aangebracht vooraan de tuin. Nu is mijn tuin officieel ecologisch Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 31 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2012 Bedoel je zonder planten? ( Sorry Sugar, ik kon het niet laten...)Ik ken het fenomeen niet..van die bordjes, is het iets van Velt? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Is inderdaad van Velt, ondersteund door Vlaamse Overheid. Zo geef je aan dat je ecologisch tuiniert (http://www.durftuinierenzonder.be/). Planten? Neen. Te nat nu. Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela († maart 2025) Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 Mijn Tay-berry's verplaatst die hebben vandaag ook een flink rek gekregen om tegenaan te groeien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 31 december 2012 Delen Geplaatst: 31 december 2012 het hout waarmee ik de vierkante meterbak wil verdiepen samen met mijn man gezaagd, gebeitst en buiten aan de wind laten drogen en op zijn plaats gezet. Nu nog even bedenken hoe we de poten aan de bak vast gaan zetten, het moet natuurlijk wel stabiel worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 En soort van pergola gebouwd, daar moet mijn kiwibes overheen gaan groeien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tania Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Kleine planning gemaakt met moeke over wat er dit jaar gekweekt gaat worden, wat waar komt, etc. En categoriseren van alle zaadjes en alvast gepland wat bijbesteld moet worden. Je moet toch wat, om jezelf een beetje bezig te houden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruitertje Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 De kas pas nu winterklaar gemaakt! Wel een beetje laat maar toch, het is beter om het wel te doen dan niet! Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 2 januari 2013 Delen Geplaatst: 2 januari 2013 Geteld hoeveel knoflookteentjes er al zichtbaar zijn 23 van de 24 die ik geplant heb Wel groeiende worteltjes soms buiten het ruggetje, maar als ik de rug breder maak, verlies ik moestuinruimte en aangezien die maar zeer minimaal is, ga ik dat maar niet doen Verder heb ik 2 extra zitstokken voor de kippen op hoogte opgehangen in het losloopgedeelte van de kippetjes, daar zaten ze vanmiddag al heerlijk op in het zonnetje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 uhm, gisteren, ook weer klein stukje terras gelegd ivm rugbesparing, zes bessenstekken van vorig jaar geplant, stekken jostabes genomen, kilootje heermoeswortels geoogst (zijn die krengen (de wortels dus) eigenlijk nog ergens nuttig voor?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zonnetje Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 Gisteren weer verder gespit in de kas en met mijn man de singel onkruid vrij gemaakt . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 Wat vaste (kruiden)plantjes gekocht. Tevens 12 knoflooktenen in de grond gestopt, waar al een stuk of 8 nu 20 cm boven de grond steken... die hebben duidelijk geen last gehad van de kou. Verder uit de aardappelmand nog een aantal prijswinnaars gekozen die duidelijk ook graag de grond in willen - gezien ze in de kast al zijn gaan spruiten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nepomuk1983 Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 ik dacht dat het al te laat was voor knoflook. Ik heb de mijne eind september geplant en die zijn waarschijnlijk verdronken in de natte klei want er steekt nog altijd niets boven de grond. Ik zat eigenlijk te wachten op de voorjaarsknoflook omdat ik dacht dat het te laat was om opnieuw najaarsknoflook in de grond te stoppen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 Ik moet zeggen dat ik vorig jaar ook specifiek gekeken heb wanneer welke knoflooksoort wanneer de grond in 'moet', maar ben toen koppig geweest supermarkt knoflook in de grond te stoppen - ergens in augustus - en dat heeft prima knoflook opgeleverd. Geen groeistop, gewoon mooie knollen na een x aantal maanden. De eerste rij van dit najaar heb ik ergens begin november geplant en die staan nu vrolijk te groeien, knalgroen. Wel met een dekentje boomblad... Ik schroom dus niet om de spruitende knoflook uit de kast nu ook in de grond te stoppen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CorvK Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 Ik kon door al dat aanstekelijke geklets hier over voorzaaien (moest een smoes verzinnen en dit leek me er wel een goeie ), mezelf niet meer inhouden en heb vandaag zomerprei voorgezaaid. Nu nog op jacht voor sla en paprika. Verder de winterprei op de volkstuin gewied en wat culterra gegeven, die mag n.l. nog even groeien. Mvrgr. CorvKhttp://www.rotsplantenvereniging.net/http://delangstraat.groei.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten