Ga naar inhoud

Weckring kapot, en nu?

Heylane

Aanbevolen berichten

Ik wilde vandaag een weckpot open maken. Helaas trok ik de ring kapot (het lipje scheurde af).

Ik heb op andere punten geprobeerd de ring te pakken te krijgen en daar los te trekken maar iedere keer scheurt de ring af.

Ik heb nieuwe ringen gebruikt (hoewel het mogelijk is dat de gesloten zakjes al even lagen (heb ze gekregen) en de andere potten die ik tegelijktijd heb geweckt gaan wel gewoon open. Balen dus.

Maar goed ik heb wel een heel interessante uitdaging.

Heeft iemand enig idee hoe ik ooit die weckpot open kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand enig idee hoe ik ooit die weckpot open kan krijgen?

Als het voor de inhoud van de weckpot niet van belang is dat hij nog een keer op hogere temperatuur gebracht wordt dan de pot in kokend water zetten. Op die manier kun je het deksel na opwarmen weer gemakkelijk met de hand verwijderen. Door opnieuw verhitten verdampt water in de pot waardoor de onderdruk in de pot verdwijnt.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets heb ik ook een paar keer bij de hand gehad.

Langzaam opwarmen in een pan met water (of weckketel) bleek inderdaad goed te werken. Geen klemmen op de potten doen. Even een theedoek onderin de pan om het 'stuiteren' van de potjes te beperken (een echt weckrekje - of hoe heet zoiets - kan natuurlijk ook).

Daarna desnoods voorzichtig een schroevendraaier of mes ertussen zetten. Heel voorzichtig, je wilt het glas natuurlijk niet beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook voorgehad. Lipje scheurde af waardoor ik uitschoot tegen een andere bokaal, deze vervolgens tegen mijn creuzet gietijzeren pan in 1000 stukjes (allé 20 stukjes).

Gelukkig niets in het eten en toch de pot nog open gekregen doordat er al een beetje lucht in gekomen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...