Bertus Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Gamma heeft een compostvat "in de aanbieding". Het ding is 340lt en kost met kortingsbon ca €27.Het vat staat niet opgesteld maar is een bouwpakketje dus moeilijk te beoordelen.Iemand ervaring?...is het wat?Gr.Bert Quote
RobO Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Beetje te klein voor mij, de temperatuur blijft zo te laag, tenzij het geïsoleerd is en bij mij is ie nu in een paar dagen volMet 3 gratis pallets en wat planken gaat het ook, of een rol stevig gaas met wat worteldoek Quote
Nynkef Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Wij hebben hem wel opgesteld zien staan, d.w.z. dat een jongen die daar werkt hem voor ons in elkaar gezet heeft zodat we hem in elkaar konden zien. Wij waren er niet weg van, nogal gammel Quote
Frans Geplaatst: 26 oktober 2012 Geplaatst: 26 oktober 2012 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bertus Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2012 Misschien is de bak minder gammel als er compost inzit.Anderzijds het is ook een "klein prijsje" .....Ik heb zo'n rond vat van ca 200 lt staan en vat heeft als nadeel dat je altijd een mix hebt van compost en nog te composteren materiaal. Ik zou het vat van 340 willen gebruiken als eerste bak en het na-composteren in het 200 lt vat willen doen.Bert Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Ziet er wel erg goed uit! maar lijkt mij ook wat aan de kleine kant Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
ilse Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 om ermee te proberen lijkt me het een super maatje. Maar dat is mijn mening. Mocht je al wat meer ervaring hebben en het lukt allemaal kan je altijd groter gaan of zelf iets creëren Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
mijnspeeltuin Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 heb je gelijk in Ilse, waarom groot doen als het klein kan.... Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
ilse Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Hoe voller hoe beter is het toch? Ook ivm warmte enzo? Ik heb een vrij grote (voor mijn idee dan)Maar heb hem nog niet eens tot de helft vol gekregen.... had gehoopt nu compost eruit te kunnen gebruiken maar is me niet gelukt.Dus ben nog steeds aan het vullen en dan maar hopen dat er ooit nog wel goed bruikbaar compost in zit Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Bertus Geplaatst: 19 november 2014 Auteur Geplaatst: 19 november 2014 "ter lering ende vermaak" een terugkoppeling over de Gamma compostbak die ik ruim 1,5 jaar geleden heb gekocht.Op zijn limburgs gezegd: het is een "groëte knommel" .Het deurtje was al na een paar maanden gescheurd en bij het overzetten van de compost naar een ander vat bleken er ook scheuren en gaatjes in de wanden te zitten. Dus....weg dat ding, het kostte me weinig moeite de wanden stuk te breken zodat de moten in de kunststofafval container konden.Online heb ik een gebruikt Vam-vat op de kop getikt (nu heb ik er 2), is wat kleiner maar wel stevig.Dus..mocht Gamma nog eens met een aanbieding komen .....links laten liggen. Quote
weknow Geplaatst: 19 november 2014 Geplaatst: 19 november 2014 2 van mijn 7 compostvaten zijn die van de Gamma. Ben het niet met je eens.... Wel dat je er vrij voorzichtig mee moet zijn, omdat er wat van af kan breken. Maar als je ze hebt staan en je ze laat staan, gaan ze heeel lang mee. De vorm is veel handiger dan de ronde vaten, zeker die van de VAM. De inhoud is beter en dat ze relatief laag en breed zijn maakt ze ook veel handiger i.v.m. omscheppen e.d. Van die VAM-vaten is die punt er in echt een onding en de klep van voor...als die een maal open is....is het een puzzel om die er weer op te krijgen. Met 5 verschillende soorten in gebruik en wat vergelijkingsmateriaal is mijn oordeel veel gunstiger. Zeker als je er wat voorzichtig mee om gaat, een erg voordelig en handig compostvat. (geine klommel, unne bes gooje ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bertus Geplaatst: 19 november 2014 Auteur Geplaatst: 19 november 2014 @weknowAls we het dan toch over voors en tegens van de Gamma-bak hebben. De inhoud en de vorm ...vierkant en niet hoog zijn inderdaad een voordeel. Buiten het "knommel" gehalte had ie ook als nadeel dat al het regenwater door de gleuven in het in de bak loopt waardoor de compost (tov vam-vat) te nat blijft. En het deksel openen met een hand ...vergeet 't maar. Een van de 2 klemmen blijft altijd hangen Quote
weknow Geplaatst: 19 november 2014 Geplaatst: 19 november 2014 Ha, ha...Bertus. Laten we (symbolisch) "d'r same unne drinke" (samen een biertje pakken) Hier is geen waarheid en gelijk. Meer een kwestie van smaak, wat bevalt. Wat binnensijpelende druppeltjes vind ik niet zo storend en voor het open maken heb ik waarschijnlijk de goede greep gevonden, kost me geen moeite. En aangezien dat plastic draadje om het deksel vast te zetten meteen al brak, schuif ik de deksel tussen de muur en de bak, waardoor het niet wegwaait of dichtvalt. Vond het dus best wel gaan voor die prijs. Proost! (Drinkst tich nog eine vaan mich...? ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.