Koenkiestgroen Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Hallo allemaal! Ik houd sinds kort een blog bij over mijn moestuin voor een schoolproject.(www.moestkoentuin.wordpress.com) Nu wil ik een blog gaan schrijven over moestuinen in de Randstad. Hoe pakken mensen dit daar aan? Huren ze grond? Balkon? Tuin? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of tips hebben? Of mensen die zelf uit een stad komen en toch groente/fruit/of kruiden telen? Of mensen die het wel zouden willen maar nog geen moestuin hebben? Alles is welkom! Alvast bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Hoi Koen , Ik woon in Rotterdam, dus ik zal je mijn verhaaltje vertellen. Wij huurden, samen met vrienden, een moestuin in Ridderkerk, ongeveer 20*10 meter. Helaas was dat iets te ver voor het leuke en zat de grond zo boordevol slakken en onkruid, dat ik er nogal moedeloos van werd. Ik ben er dus mee gestopt. Nu heb ik in onze eigen achtertuin een stuk moestuintje gemaakt van ca. 3.30*1.40 meter en daarnaast komt er nog een vierkante meter moestuin bij en een koude bak van 1.20*50 cm. Dit is allemaal pas dit najaar gaan spelen, dus qua opbrengsten kan ik er nog niks van zeggen Succes met je project !!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koenkiestgroen Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Hoi Nynke! Bedankt voor je reactie. Leuk om te horen dat mensen met weinig grond/mogelijkheden er toch werk van proberen te maken.Ben benieuwd naar je opbrengsten, succes alvast daarmee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Welkom!! Voor vragen/antwoorden over de moestuin ben je op het goede forum. m.v.g.hansi Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thuiskweeker Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Ik vind het ontzettend leuk en uitdagend om te kweken op mijn balkon(netje), ik heb daarvoor een paar kweekmanden aangeschaft. Ik heb twee keer een meter, dat is de large, en daar kan ik me behoorlijk in uitleven! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erwin1964 Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Juist in de grote steden in de randstad zijn veel volkstuincomplexen. Mijn ouders hebben een volkstuin in Amsterdam op zo'n complex. Nu moet ik wel toegeven dat dergelijke volkstuinen meestal niet meer als moestuin gebruikt worden, maar vaker als een soort zomerhuis met siertuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nynkef Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Op het moestuincomplex in Ridderkerk, waar ik het over had, zijn heel veel Antillianen. Om de een of andere reden telen zij ontzettend veel stokbonen, diverse soorten. Als ik langs liep zei ik sneller Bom Dia dan goeiemorgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 24 oktober 2012 Share Geplaatst: 24 oktober 2012 Hallo Koen, Ik woon in Rotterdam Vreewijk.Ik ben in April begonnen op ons balkon met een vierkante meter moestuin.En sinds 1 Juli hebben wij een volkstuin gehuurd in het Zuiderpark.De tuin is 260 m2 groot en we zijn van plan om een gedeelte moestuin van te maken.En een gedeelte siertuin, ook komt er metertijd een kas op te staan. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.Ik beantwoord ze als ik kan. Veel succes met je project, Conny. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.