Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin in de randstad?

Koenkiestgroen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik houd sinds kort een blog bij over mijn moestuin voor een schoolproject.(www.moestkoentuin.wordpress.com) Nu wil ik een blog gaan schrijven over moestuinen in de Randstad. Hoe pakken mensen dit daar aan? Huren ze grond? Balkon? Tuin?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of tips hebben? Of mensen die zelf uit een stad komen en toch groente/fruit/of kruiden telen? Of mensen die het wel zouden willen maar nog geen moestuin hebben?

Alles is welkom! Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Koen ,

Ik woon in Rotterdam, dus ik zal je mijn verhaaltje vertellen. Wij huurden, samen met vrienden, een moestuin in Ridderkerk, ongeveer 20*10 meter. Helaas was dat iets te ver voor het leuke en zat de grond zo boordevol slakken en onkruid, dat ik er nogal moedeloos van werd. Ik ben er dus mee gestopt. Nu heb ik in onze eigen achtertuin een stuk moestuintje gemaakt van ca. 3.30*1.40 meter en daarnaast komt er nog een vierkante meter moestuin bij en een koude bak van 1.20*50 cm. Dit is allemaal pas dit najaar gaan spelen, dus qua opbrengsten kan ik er nog niks van zeggen

Succes met je project !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist in de grote steden in de randstad zijn veel volkstuincomplexen. Mijn ouders hebben een volkstuin in Amsterdam op zo'n complex. Nu moet ik wel toegeven dat dergelijke volkstuinen meestal niet meer als moestuin gebruikt worden, maar vaker als een soort zomerhuis met siertuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Koen,

Ik woon in Rotterdam Vreewijk.

Ik ben in April begonnen op ons balkon met een vierkante meter moestuin.

En sinds 1 Juli hebben wij een volkstuin gehuurd in het Zuiderpark.

De tuin is 260 m2 groot en we zijn van plan om een gedeelte moestuin van te maken.

En een gedeelte siertuin, ook komt er metertijd een kas op te staan.

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

Ik beantwoord ze als ik kan.

Veel succes met je project,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...