dennislp Geplaatst: 19 februari 2011 Geplaatst: 19 februari 2011 Hallo allemaal! Ik heb hier nog zo'n 40 zaadjes van laurier liggen, wil denk er toch maar een aantal gaan zaaien! Eigenlijk hoef ik de plantjes niet meer maarja stil liggende zaadjes zijn ook zonde! Dit zijn gewoon de bessen (gedroogd) , Moet ik deze gewoon in de aarde leggen bij een temperatuur rond de 25 graden bijv. ? Of zal ik ze open snijden en de zaadjes er uit halen en die in de aarde leggen? Wie weet hoe ik het het beste kan aanpakken? Alvast bedankt! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Aangezien ik ze als gedroogde bes heb ontvangen zal ik ze denk maar zo gaan saaien, er is verder weinig informatie te vinden. of zal het toch sneller gaan met de zaadjes als die uit de bes zijn? Iemand enig idee? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Ik zou het helaas echt niet weten... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Zou beide maar even doen, dan zie je vanzelf welke manier beter is, niet echt een plant denk ik die makkelijk door een partikuliier gezaaid wordt. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Geplaatst: 20 februari 2011 Jup, ben eigenlijk ookal opzoek gegaan naar stekjes! Maarja heb de zaadjes ook liggen dus probeer die als nog maar even, want anders heb ik ze totaal voor niks he! Zal er 3 zaaien inclusief bes,en 3 zaaien exclusief bes. Kijken welke sneller uitkomen! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Castaneda Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik heb ook Laurier zaden en probeer ze te laten kiemen. Ik heb ze bij vreeken.nl vandaan en daar staat op de verpakking dat je ze zo'n 2 maanden in vochtig metselzand moet laten kiemen bij 20C graden. Af en toe doorroeren. Nu heb ik geen metselzand dus beetje grond en veel zand gemengd en ik zie wel. Maar het kan een tijdje duren als ik het zo lees. Quote Comprehend and copy Nature
dennislp Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 2 maanden? Whoo.. Zal wel korter worden als je de temperatuur hoger laat toch?? zou ik denken Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Laurier lijkt me zelf nou eigenlijk juist een plant die makkelijker gestekt word. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
dennislp Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 Klopt Maarja daar dacht ik in ieder geval niet aan toen ik de zaadjes al bestel had momenteel wel 6 stekjes staan van laurier! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Frank Houweling Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ow, grappig. Nooit nagezocht, kwekersgevoel zit dan wel goed Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Malin Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Hoi! Ik heb ook laurierzaadjes gehaald bij Vreeken. Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je laurier-experiment? Quote
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Oei Malin dat is volgens mij net als olijf zaaien Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Die stekt veel te gemakkelijk om hem te gaan zaaien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Laulier gaat mij mij steeds fout metstekken het gaat wel over de echte laulier he niet die haag. Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 12 februari 2012 Geplaatst: 12 februari 2012 Ja dat zaaien van de laurier daar was ik ook wel benieuwd naar of dat wat oplevert..wel een gekke beschrijving van het zaaien..twee maanden in zand en "af en toe doorroeren"??? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Malin Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 Oh ik ben dus niet de enige die dat raar vind Ik voel me wel een klein beetje in de maling genomen (ze zeiden bij de kassa ook niks) - maar wie weet lukt het me uiteindelijk toch! Even kijken hoe ik aan een beetje metselzand kan komen Quote
Bit Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 Ja dat zaaien van de laurier daar was ik ook wel benieuwd naar of dat wat oplevert..wel een gekke beschrijving van het zaaien..twee maanden in zand en "af en toe doorroeren"??? bedoelen ze daar niet iets mee zoals met het stratificeren ook gebeurt ? Quote
dennislp Geplaatst: 13 februari 2012 Auteur Geplaatst: 13 februari 2012 Hoi! Ik heb ook laurierzaadjes gehaald bij Vreeken. Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je laurier-experiment? Heb uiteindelijk maar 6 zaden dus gezaaid zoals vermeld hier boven. Heb het idee dat het is gaan rotten of zoiets, hoe dan ook ontkiemde er niks. Stekken is inderdaad een veel beter plan achteraf gezien, of gewoon direct een klein plantje kopen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
zorro Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 als ik ging vissen metkempzaad deed ik het zaad in een kom en liet het water warm wordentot het kiempje te voorschyn kwam ik denk dat voor het kiemen van laurier ook bruikbaar ishad er nog niet aan gedacht maar ga het uittesten en als het lukt zyn myn en jullieproblemen opgelost gr marcel Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.