Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

Frans

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Dat lijkt me een hele mooie gemiddelde opbouw in de stemming , eigenlijk overheersen de sub 30 of 40 jarigen hier, zelfs 8% jonger als 20. @Jeanne heijmans ik zit ook niet meer in die leeftijdsgroep, maar de verdeling stemt me blij., dat betekend dat moestuinforum  nog een hele toekomst heeft.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2017 om 08:28, henkg zei:

"Oudere jongere", Koos Koets en de stichting Morekop.

Stichting Morekop ("Omdat wij more in de kop hebben dan jonge jongeren")

Ik ken het, als ouwetje.

T'is wel ongeveer 30 jaar geleden, toen lag het merendeel van de forumleden nog in de wieg!

Ik herinner ze ook nog van de alpino petten en het deskje met de mattenklopper als logo erop. hadimassa en 't gat van Nederland ken ik van ze alleen uit herhalingen/online beelden.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poll is van 2011, en klopt al lang niet meer. Eigenlijk had het geboortejaar gevraagd moeten worden, in plaats van leeftijd. Je geboortejaar blijft immers hetzelfde, terwijl je leeftijd ieder jaar opschuift. Misschien iets voor een volgende poll?

• Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @rorror, ik zit al 2 groepjes verder, exact 12 jaar ouder als jij. Een nieuwe pol lijkt me inderdaad wel iets, ik denk dat er best wel veel jongere met tuinieren bezig zijn, zie bv geposte filmpjes op verschillende kanalen en misschien nog intenser als wij vroeger.

• Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om even na te denken over een nieuw topic, alhoewel dit ook best lekker loopt. Het zou duidelijker kunnen, ik heb een idee waarmee het wel iets persoonlijker wordt, maar wel geheel vrijblijvend. Je hoeft alleen een bericht te plaatsen met daarin je geboortejaar. En je babbel natuurlijk, als je wilt.

Er komt dan geen pol bij kijken, alleen een lijst met forumnaam en geboortejaar van een ieder die mee wil doen. De lijst / tabel kan op volgorde van jaartallen, te beginnen bij de jongste die zich meldt, door naar de oudste enzovoorts. Is dat wat?

Likes in mijn vorig bericht zeggen genoeg, dus geef deze ook wat likes en het komt er. :D Uiteraard zijn betere ideeën ook welkom. De uitslag van deze pol zullen we dan maar zo laten? Hier kan ter afsluiting een link naar het nieuwe topic geplaatst worden.

• Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@HuubvG

Sinds 2011 zijn er in de forum software verschillende updates geweest. Ik weet niet of het als forumlid nog wel mogelijk is een nieuwe poll te starten. De forumhandleiding zegt er in ieder geval niets over. @Jorg ?

Maar zelfs als het nog kan dan ben je waarschijnlijk nog steeds aan een maximaal aantal variabelen gebonden. Bij de huidige poll was dat maximale aantal 10 en dat was dan ook de reden dat hij met stappen van 5 jaar omhoog moest. Zou je een nieuwe poll per geboortejaar willen maken dan zit je bijvoorbeeld al met 70 variabelen wil je leden van 16 jaar t/m 85 jaar kunnen laten registreren. Je zou dus toch weer in blokken moeten gaan werken waarbij een aantal jaargangen bij elkaar gevoegd wordt.

I.p.v. een poll een lijst gesorteerd op geboortejaar plus forumnaam lijkt me niet zo handig. Niet alleen minder privacy (in de oude poll zijn leeftijd en deelnemers niet zichtbaar gekoppeld) maar zie je bijvoorbeeld al een lijst voor je met (in theorie) enkele duizenden namen ? ;-)

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te moeilijk doen, zo'n lijst moet ook weer iemand gaan bijhouden enzo.
Gewoon een nieuw topic met een nieuwe poll dan kunnen we weer 10 jaar vooruit. 
De huidige forumsoftware kan tot 20 opties per poll en er kunnen zo te zien meerdere polls per topic worden gemakt.  Per geboortejaar kan dus maar lijkt mij onoverzichtelijk. Per 5 jaar is overzichtelijker en iets meer anoniem. Met 20 stappen kan je van <1930 naar 2020.

Er is ook een optie om de namen van wie gestemd heeft publiekelijk zichtbaar te maken. 

aangepast door loes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct maar even een poll uitgeprobeerd
Zoiets zou het dan kunnen worden: 

Bij deze poll is de keuze publiekelijk zichtbaar, geen idee of dat wenselijk is maar die optie hebben we op het forum volgens mij nog niet eerder gebruikt dus even uitproberen hoe dat werkt. 
Als we eruit zijn kan het testtopic eventueel worden verwijderd en een nieuw topic worden aangemaakt of misschien kan ik alles wel aanpassen naar de gewenste vorm. 

aangepast door loes
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we hals over de kop een nieuw topic aanmaken is het misschien handig om aan een paar dingetjes te denken.

De poll van Frans uit 2011 geeft een beeld van de gemiddelde leeftijd. Er hebben > 600 personen gestemd in die tien jaar. In de loop is misschien wel de uitslag veranderd, bijvoorbeeld sinds de covid van 2019 hebben misschien wel meer jongeren een moestuin en zich aangemeld bij het MTF.

Je zou een poll per jaar kunnen doen, te starten met 2022. Dan kan gewoon de leeftijd erin en hoeft het niet op datum. In 2023 weer een nieuwe poll, waarin de uitslag van de vorige poll meegenomen wordt, etc. Na jaren kun je dan zien of er verloop is, en blijven de statistieken actueel per jaar.

@loes, je bericht kwam tussendoor, ik ga zo kijken, maar je mag alvast weten dat ik geen problemen heb met de keus publiekelijk. Leden hebben vaak een nickname (waarvan ik van velen bij niet zou weten of het om een M of V gaat), dus lijkt me anoniem genoeg.

Laat even weten wat jullie van een jaarlijkse poll vinden. Dus voor de nieuwe poll: 'Leeftijdsopbouw leden moestuinforum 2022'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, loes zei:

Niet te moeilijk doen, zo'n lijst moet ook weer iemand gaan bijhouden enzo.
Gewoon een nieuw topic met een nieuwe poll dan kunnen we weer 10 jaar vooruit.

Ja waarom moeilijk doen, gewoon verder in de testpoll, :thumbup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...
  • 1 maand later ...

Doen jullie maar, voor mij is het al lang goed.

Eind dit jaar word ik 82. Als ik nog zo lang in leven blijf.

Waarom tuinieren? Dan doe ik geen ander kwaad zegt Bazin!

Maar ze is wel zo blij met verse onbespoten groente.

• Like 4

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...