Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

Frans

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Zeer eens met Appelvrouw!!

Boven de 60 is niet een grote groep "hoogbejaarden"!

Voor mij mag het zelfs nog uitgebreid naar 80 tot 90 en 90 tot 100 jaar.

Wij hadden een buurvrouw van 93 die zelf haar tuintje spitte in een tempo dat ik, toen 40er, met moeite bijhield. (Helaas heeft ze een beroerte gekregen en naar een verpleeghuis gemoeten en is ze daar overleden)

Het verwonderde me overigens dat er zo veel jongeren op dit forum zijn! Dat had ik niet zo verwacht, aangezien bij mij in de buurt de volkstuintjes vooral beheerd worden door gepensioneerden en bijna alleen mannen. Met mijn 56 jaar ben ik duidelijk een van de jongeren. Maar misschien is de functie van een moestuin ook wel veranderd: Van een manier om met een klein inkomen toch beter rond te komen door je eigen eten te kweken (flinke tuin nodig van 100 tot 300 m2) naar een veel kleiner stukje bij je huis, waar je op zeer intensieve wijze wat bijzondere en aparte dingen verbouwt. (Nodig: een vierkante meter tuin tot enkele tientallen vierkante meters).

Misschien een leuk (meer sociologisch) onderwerp voor dit forum: Waarom heb je een moestuintje en wat motiveert je om het te onderhouden...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

( belachelijk trouwens, dat 60 en ouder de laatste groep is, ik pleit voor twee nieuwe groepen: van 60 tot 70 en van 70 tot 80 !!!)

Dat gaat jammer genoeg niet Jet want een poll laat maximaal maar 10 keuzemogelijkheden toe .

.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later ...

Eerst dacht ik: goh, wat jong allemaal! Maar daarna bedacht ik me dat ik dan wel achter de computer geboren mag zijn (bij wijze van spreken dan ), maar dat dat voor oudere generaties natuurlijk niet geldt. Die zullen procentueel gezien dus veel minder de computer opzoeken om hun tuinierservaringen te delen! He, wat is het toch fijn als de wereld zo logisch is

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het super dat samen met mij een hoop jeugd de moestuin ontdekken.

Soms denk ik echt dat het een uitstervende hobby is. Niemand om me heen weet waar het eten vandaan komt en wat er komt kijken bij het moestuinieren.

Maar gelukkig zijn er dagelijks nieuwe jonge leden op het forum die me weer wat moed geven!

Hopelijk daalt de gemiddelde leeftijd op het complex binnenkort ook eens van 200+ naar ergens in de leeftijd onder de 70 .

-Ronny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me zo voorstellen dat grote moestuincomplexen buiten de stad met tuintjes van 50, 100, 150 vierkante meter een beetje ingewisseld gaan worden voor mensen die gewoon van hun voor- en achtertuin een moestuin maken, of gezamelijke (buurt)projecten met moestuinen in de straat (zoals bij ons), of moestuinieren op het balkon (verticaal bijvoorbeeld). Dat is natuurlijk een stuk makkelijker te combineren met studie, carriere, druk sociaal leven, kids. En daarom lijkt het me logisch dat de leeftijd op de complexen gemiddeld een stuk hoger ligt, maar de leeftijd van mensen die zich met moestuinieren bezighoudt gemiddeld gezien een stuk naar beneden gaat.

Maarja wat weet ik er nou eigenlijk van?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Nou... 0,30 ct per vierkante meter per jaar hier, dát lijkt me nog wel te betalen.

(weet trouwens wel dat het niet overal zo goedkoop is, vooral in de randstad betaal je je vaak blauw)

Enne... denk echt niet dat de moestuincomplexen "ingewisseld" gaan worden voor achtertuinmoestuinen... Denk meer dat het een EN EN situatie is. Door die achtertuinmoestuin(tjes) krijgen mensen juist behoefte aan een groter stuk.

De immer aangroeiende wachtlijst hier (continu zo'n 20 mensen daarop) geeft ook geen blijk van minder interesse.

En wat de leeftijd betreft... De "oude mannetjes" sterven bij ons op de tuin letterlijk en figuurlijk uit... (nog maar één over) ging hard dit jaar... We hebben nu opeens een lichting die dan de "oude dametjes" gaan worden (tot hun eigen schrik ). Maar die zijn dan niet rond/boven de 80 jaar maar rond de 50-60...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat de gemiddelde leeftijd met rap tempo omlaag. Sinds deze week nog maar 1 tuin te huur. Stonden er toch al lang meerderen leeg. Nu niet meer. En allemaal jongere mensen. Gezinnen met jonge kinderen zelfs. Studenten. Het moet niet té gek worden !!

40,- voor 240m2 en dan nog wat verenigingsgeld. 15,- ofzo ( alles per jaar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 year later...

Bij ons op het complex klopt het beeld van oud en mannelijk nog wel. Ik denk dat meer dan 75% man is en 75% ouder dan 50 jaar is. Zelf ben ik de jongste en ben toch ook al 32. Geen idee hoeveel percelen er exact zijn maar minstens 34 want dat nummer heb ik al gezien.

Zowieso zal de gemiddelde leeftijd van het forum sterk afwijken van deze in de realiteit, veel ouderen zijn niet opgegroeid met internet en gebruiken het veel minder intensief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...