Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweeperen op te halen

Aanbevolen berichten

Ja ik wil ze ook wel, maar is toch iets te ver rijden.

Ben zaterdag wel in Apeldoorn, je gaat niet toevallig die kant op Jet??

Opsturen is misschien ook een optie.

Kost met dhl 5,95 of postnl 6,75

Hoe kom ik eigenlijk aan zo'n boompje waar die peren aankomen

Kan je die stekken of zaaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, lieve schatten, ik zou ook wel bij jullie in de buurt willen wonen..heel gezellig lijkt me dat zoveel tuinvriendinnen in mijn buurt

Sorry Greetje, opsturen lijkt me niets, en ik heb ook helaas zeer weinig tijd aankomende dagen, heel veel verjaardagen, openingen en open dagen..als ik tegenwoordig thuis ben wordt ik (bijna) geleefd..gelukkig is het niet altijd zo.

O, ik heb ieder jaar zo`n beetje hetzelfde van de boom af, twee (soms drie) boordevolle supermarktkratten ( dat is hier een maateenheid geworden sinds er regelmatig visite komt die hun spullen meenemen in zo`n afgedankt blauw kratje...met hengsel.)

Dit jaar iets minder..te weinig voor de eau de vie, teveel voor de jam.

Jootje komt de kweeperen in H`sum halen, als er nog iemand met haar wil delen hoor ik het wel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jet,

Wat leker veel peertjes! En ze ruiken zo lekker. heb 4 kilo gekookt, staat nu af te koelen....dan vruchten ontdoen van klokhuis, purereren en membrillo maken......van het overgebleven sap maak ik gelei.

De drie kilo die er nog staan ga ik morgen mee aan de gang, word ook gelei denk ik.

Dus....helemaal happy met jouw peertjes! Hartstikke bedankt nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superfijn Jo! Schrijf je ergens op hoe je het allemaal doet..op je blog? Ik heb zelf op Appeljam foto`s gezet van het kookproces van de membrillo..zodat men/je kan zien hoe dik het moet zijn. Mijn membrillo van vorig jaar is nog niet helemaal op en nog steeds erg lekker, ook de beschreven verpakking is me goed bevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 year later...

Als je niets vind kunnen we misschien wat regelen Gée? Mijn boom zit weer vol.Tegen kweeperenrijptijd rijdt ik vast wel 1 of twee keer langs Maastricht..zelfs als we erg haastig zijn kunnen we wel even ergens afspreken..kunnen we meteen potten ruilen..(en toch maar die braam dan?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...