pet Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Helaas wordt onze tuin nogal veel als kattenbak gebruikt (ook door onze eigen katten. )Dat betekent dat ik er helemaal niet zeker van ben dat de walnoten die we oprapen erg schoon zijn. Om ze schoon te maken had ik bedacht ze te schrobben met water (geen zeep) en dan nog even 10 minuten in de oven op 200 graden te leggen.Wat denken jullie? Is dat een goede manier? Of heeft iemand nog betere ideeën? Dan houd ik me aanbevolen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Is het een idee om een paar lakens onder de boom te leggen zolang de noten vallen? Ik neem aan dat een kat niet op een laken s*t. Je kunt ook de grond afdekken en met stokken de noten eruit meppen ( doen wij hier als we noten hebben). In de oven lijkt me niks..alhoewel, je hebt dan misschien geroosterde walnoten a la pinda... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Chana Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Een kat graaft zijn stront toch onder en walnoten vallen toch op de grond. En je eet de schil toch niet. Ik zou ze niet in water wassen, dan loopt het in de noot. Ik heb bij noten een klein gaatje in de punt zitten (daar zet ik altijd nagelvijl in om ze heel gemakkelijk te openen). Quote
pet Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Geplaatst: 27 september 2012 Is het een idee om een paar lakens onder de boom te leggen zolang de noten vallen? Ik neem aan dat een kat niet op een laken s*t. Ik weet niet wat het met die katten is dit jaar. Misschien dat er in de buurt een paar bij zijn gekomen, maar ze poepen echt overal. Ook gewoon midden op het gras. En ze graven het bepaald niet onder. Het is echt vies. Ik heb al speciale laarzen buiten staan om die walnoten te rapen. Onder de boom groeien veel planten, dus je ziet niet precies waar je loopt. Ik zou kunnen proberen om daar lakens over te draperen, maar als je ziet waar ze verder gewoon gaan zitten, vertrouw ik er niet helemaal op dat dat ze weerhoudt. Een kat graaft zijn stront toch onder en walnoten vallen toch op de grond. En je eet de schil toch niet.Nee dus. Ze graven het niet onder en bij het kraken heb je de schil wel vast. Bovendien heb ik kleine kinderen, dus ik vind dat toch geen prettig idee.Ik vind het wassen en in de oven leggen ook geen superidee, maar ik wist even niets anders. Quote
Chana Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Handschoenen aan met rapen en verwerken. Of net voor gebruik wassen, maar als ze bovenop de noot poepen dan helpt een beetje spoelen ook niet. Kunnen de katten ergens graven of is alles bedekt? Mijn kat heeft ook niet veel graaf mogelijkheid (grond genoeg maar met gras enz bedekt) en komt speciaal naar binnen om op de bak te zitten. Quote
Borsalino Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Span strak voor het gewicht een net op 1 meter boven de grond.De noten vallen in het net, is nog makkelijk ook, zakken centraal in het midden van het net, gewoon in een zak of emmer schudden. Hier schijt de moestuinkat die trouwens geen muizen of ratten vangt ook gewoon op de aarde zonder in te graven.Behalve bij mij, ze enkele keren mijne 45er laten voelen tegen der poep en ze weet waar ze niet mag schijten. Quote
Helly Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Ik hoorde vanmorgen van de achterbuurman dat ze zelfs bij hem op t dak van de schuur schijten En idd, hier worden ook veel kattepoepjes gevonden zo op straat, geen gegraaf.. zijn die katten lui geworden of zo? Ik zou er ook een fijnmazig net onder hangen, kan je aan de takken vastmaken. Lijkt mij ook een stuk sneller dan rapen Quote Good things come in small packages
Erwin1964 Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Geweldige beesten, katten. Hoe verzin je het om op het dak van een vervelende buurman te gaan zitten kakken....briljant Quote
greetje11 Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Die rooie viespeuk van mij piest en poept ook op het gazon Af en toe (als het regent)doet hij het nog binnen op de bak. Ik zou de walnoten niet afspoelen, je moet ze juist laten drogen anders gaan ze schimmelen.Maar ja hoe te voorkomen dat de katten er hun behoefte op hebben gedaan, geen idee.Vies idee. Quote
pet Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Geplaatst: 28 september 2012 Door alle laken en netten tips, kreeg ik nog een leuk idee.Ik heb alle paraplu's en parasols die we hadden in de boom gehangen. Er zal wel het een en ander nog naast vallen, maar hopelijk ook een flink deel erin.En het ziet er erg grappig uit.Voor tips over het schoonmaken houd ik me nog steeds aanbevolen. Quote
Claudia69 Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Misschien helpt het om in de buurt wat rul materiaal te voorzien (losgemaakte grond) om de katten om te leiden? Hier gaan ze het liefst van al in vers losgemaakte aarde - heel vervelend als je aan het zaaien bent. Quote
Gast jack Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 koffie drap ....neer gooien op de plek waar katten hun behoefte doen de onze heeft er een hekel aan ..en mijt deze plekken ook .wel steeds bij gooien om het vers te houden Quote
pet Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2012 Dank voor alle ideeën. Ik heb de paraplu's weer weggehaald. Er vielen toch veel noten naast, dus dat schoot niet zo op. De oogst valt ook tegen dit jaar. Maar net de helft van vorig jaar. Misschien door al het natte weer? Volgens mij zijn alle noten al gevallen.Die koffiedrap ga ik volgend jaar zeker ook proberen. De katten hebben een paar van die standaardplekken. Als ik daar flink wat drap gooi, moet dat helpen volgens mij. Quote
Gast jack Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 waarom volgend jaar pas proberen met die koffie drap mijn kater deed zijn behoefte altijd tussen de haagbeuk .heb daar overal de koffie drap gegooit .hij maak nu weer lekker gebruik van zijn kattenbak nog een weetje ....als je konijnen overlast heb strooi dan de inhoud van de vuile kattenbak uit waar je de overlast van konijnen heb .. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.