Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Jorg

Aanbevolen berichten

De met een * gemarkeerde middelen kwamen uit eigen tuin. Gebakken aardappelen*, geroosterde kip, salade van tomaat*, (gekookte anders giftig) aubergine*, knoflook*, rucola*, veldsla*, bieslook*, knoflook*.

Met heel veel mayo* van de mayoboom*.

De mayoboom moet je in deze tijd van het jaar veel olijfolie geven, dan geeft ie veel meer lekkere vette mayo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en nog een eitje onderspitten natuurlijk, en wat azijn op de blaadjes spuiten, en een lepeltje mosterd op de takjes

Wij aten met de gasten een symfonietje in rosso: rode bietensalade (biet in schijfjes, klein beetje mierikswortel gerapst, beetje bio yoghurt met creme fraiche, mespuntje zout ), roseval met rozemarijn uit de oven, peul, rode sla met ringetjes egyptische ui, medium red biefstukje met ui knoflook en salie, red champagne rabarber toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenkool met heel veel kaassaus, maar alleen de boerenkool (een mix van groene en paarse boerenkool) kwam uit de tuin, want wij hebben geen kaasboom (in tegen stelling tot de bezitter van de mayoboom en paar posts terug).

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Ik weet wel wat. heb je een vriezer? dan een hele grote pan rode kool met vééél appels gekookt in wijn maken..kaneel en kruidnageltje erbij. Dan in porties invriezen, dat is hartstikke lekker, je bent snel klaar en je hebt een heerlijk deel vd maaltijd in je vriezer.

Je kunt er ook rode zuurkool van maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor het eerst crosnes gegeten, gewoon rauw bij een salade.

Lekker!

Het schoonmaken viel ook erg mee. Ik heb ze in een grote bak water gedaan en vervolgens hard geschud en afgegoten door een grove vergiet. Dit twee keer herhaald, en er was geen vuiltje meer te bekennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bietjessalade, rijst, gebakken paprika met tjaptjoi, eitje van de vriendelijke boer die ze tegenwoordig langs brengt 5 euro voor 30 eitjes

(heel fijn nu we weer 10% minder gaan verdienen en ook 10% meer belasting gaan betalen en trouwens ook 10 dagen langer gaan werken volgend jaar, toeval bestaat niet )

kortom zootje ongeregeld uit de koel en andere kasten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren wortelsoepje, met wat kapotgekookte soepkip en broodjes

Zometeen bij de lunch lekkere paté van eigen varken, en een hele dikke smootie van kiwi's en banaan en sinaasappels die te lelijk waren om te verkopen. Er was nog meer, maar dat krijgen de varkens (die daar weer paté-vlees van maken )

Dinsdag=tropisch fruit dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus rode kool met appeltjes , twee porties van ingevroren.

En hoe vond je de rode kool? Ik had er de laatste keer kweeperengelei ingedaan...mmm

Vanavond ook rode kool, als salade met spekjes of walnoten( dat ligt eraan of Lie vroeg genoeg thuis is om walnoten te kraken).

Verder iets met zalm, want die heb ik ontdooit, maar wat weet ik nog niet...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

reepjes tempeh met nootmuskaat en laos, gefrituurd,

rijst, paprika-selderij-capucijners wokje, beetje oystersaus erover,

gebakken 30-voor-5-euro eitje

(het is weer crisis, zegt de krant, dus we gaan hier over op de hap die ik geleerd heb van een kamergenootje van heel vroeger dat met haar vriendje kookte voor 3 gulden per dag... ik weet het, zuinig zijn is niet goed voor onze economie, sorry economie... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...