bioboerke Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 hallo , ik zou mijn boerenkool kant en klaar ( gaar ) in de vriezer willen doen met welke methode doe ik dat het beste :stomen hoe lang ? koken hoe lang ? of hoe doen jullie het gr bioboerke Quote
Jorg Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 In eerdere topics vriezen ze boerenkool gewoon rauw in, net zo makkelijk denk ik:https://www.moestuinforum.nl/boerenkool-invriezen-t3804.html Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 En mocht je het willen invriezen om een snelle hap uit de vriezer te kunnen halen:gestampt en wel invriezen gaat prima. Doe ik altijd met de kliekjesNa het ontdooien is het wat wateriger. Dit kan je oplossen door het op te bakken (ipv alleen verwarmen in bij de magnetron) of na het verwarmen een beetje aardappel puree ala minute toe te voegen (van dat poeder uit een pakje waar alleen water bij hoeft) net zoveel tot de boel weer zo dik is als je zelf graag wil Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
bioboerke Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 Hallo , ik heb mijn boerenkool geoogst , gewassen , gezwierd en daarna in plastieken zak gestopt en een nachtje in de vriezer voor op de eenvoudige manier boerenkool fijn te krijgen , maar nu heb ik de volgende vraag ? Moet ik hem nu rauw in de vriezer laten of kan ik hem alsnog blancheren of gebruiksklaar koken voor langere tijd in de vriezer gr bioboerke Quote
RobO Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 wij laten hem zo in de vriezer, bij het koken kort bij de aardappels en dan stampen maar, met spekjes, wat roomboter, beetje melk, piepkleinbeetje bouillonblok,P&Z en een drupje wijnazijn... ... met een goede rookworst van de echte slager of eentje van de H.... (rijmt op pa) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.