Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo , ik zou mijn boerenkool kant en klaar ( gaar ) in de vriezer willen doen met welke methode doe ik dat het beste :stomen hoe lang ? koken hoe lang ? of hoe doen jullie het gr bioboerke

Geplaatst:

En mocht je het willen invriezen om een snelle hap uit de vriezer te kunnen halen:

gestampt en wel invriezen gaat prima. Doe ik altijd met de kliekjes

Na het ontdooien is het wat wateriger. Dit kan je oplossen door het op te bakken (ipv alleen verwarmen in bij de magnetron) of na het verwarmen een beetje aardappel puree ala minute toe te voegen (van dat poeder uit een pakje waar alleen water bij hoeft) net zoveel tot de boel weer zo dik is als je zelf graag wil

Geplaatst:

Hallo , ik heb mijn boerenkool geoogst , gewassen , gezwierd en daarna in plastieken zak gestopt en een nachtje in de vriezer voor op de eenvoudige manier boerenkool fijn te krijgen , maar nu heb ik de volgende vraag ? Moet ik hem nu rauw in de vriezer laten of kan ik hem alsnog blancheren of gebruiksklaar koken voor langere tijd in de vriezer gr bioboerke

Geplaatst:

wij laten hem zo in de vriezer, bij het koken kort bij de aardappels en dan stampen maar, met spekjes, wat roomboter, beetje melk, piepkleinbeetje bouillonblok,P&Z en een drupje wijnazijn...

... met een goede rookworst van de echte slager of eentje van de H.... (rijmt op pa)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...