Red Geplaatst: 9 september 2012 Share Geplaatst: 9 september 2012 Overal op internet lees ik dat de vlierbesboom vliegen weert,Nu bij mij trekt dit alleen vliegen.Ik snap er echt niks van heb al gekeken of er dode muizen liggen of ontlasting maar alles is schoon op de gevallen bessen van 1 dag na door die vliegen ben ik ze elke dag gaan opvegen.Om de bessen te gaan oogsten is geen optie de boom is meters lang. Ik ben er bij gaan zitten om te kijken waar de vliegen op af komen en heb een test gedaan met vliegenvanger flessen en die met gestampte vlierbessen zit ook echt vol. Ik heb dieren dus als ik vliegen overlast zou moeten hebben dan zou je het daar verwachten.Zelfs op mijn mesthoop heb ik amper tot geen vlieg. Maar door die boom ben ik gaan google en vond alleen dat de vlierbes boom vliegen juist weert.Nou ik snap er niks van. Heeft iemand er ervaring mee?Want ik overweeg echt om deze te laten weghalen Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 8 oktober 2012 De boom wordt dus weggehaald en is geen vlierbes,Leek er erg veel op maar de trossen komen niet overeen met de vlierbes.En heeft dus alleen overlast als nut. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast jack Geplaatst: 9 oktober 2012 Share Geplaatst: 9 oktober 2012 wilde al zeggen normaal weert hij vliegen ....welke had je trouwens staan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 oktober 2012 weet ik nog niet zal is aan de hovenier vragen als die hem weg komt halen.Waren wel zwarte bessen maar de tros was anders. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2012 Share Geplaatst: 9 oktober 2012 Misschien is het de kruidvlier? Die heeft giftige bessen en stinkt. Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 oktober 2012 Dat zou best kunnen,maar dan is het waarschijnlijk niet voor vogels giftig want die zitten veel in die boom.Daarom dat ik een oplossing zocht deze te kunnen laten staan.Maar gaat toch weg trekt te veel vliegen en de vogels hebben nog gelukkig bomen genoeg in mijn tuin.En wie weet zet ik wel een echte vlierbes ervoor in de plaats Het is jammer de boom is bijna leeg en kaal anders had ik er ff een fot van gemaakt. Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 10 oktober 2012 Share Geplaatst: 10 oktober 2012 Vogels zijn inderdaad gek op de bessen van de kruidvlier. Zo zaait de plant zich ook uit Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.