citroen Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 vandaag deze bruine plekken op mijn ostara aardbeien waar genomen ,heeft iemand een gedacht waarover het gaat ? Quote
RobO Geplaatst: 9 september 2012 Geplaatst: 9 september 2012 vast Botrytis, zit er al schimmelpluis op het blad? Beginnen met schone planten, schoon werken, veel lucht en licht tussen de plantenBestrijding.voorkómen kan met drupje chloor 1 ml in het spuitwater (vooraf, maar ik weet niet hoe het dan met de aardbeitjes gaat ), uv-licht of spuitspul Quote
citroen Geplaatst: 9 september 2012 Auteur Geplaatst: 9 september 2012 alhoewel ik met nieuwe en gezonde planten begonnen ben zou het best kunnen zoals u zegt ,dat er te weinig luchtcirculatie is geweest .ze stonden inderdaad op een beschutte plaats ,en uit de wind .vandaag heb ik ze naar een open plaats gebracht waar de lucht vrij kan circuleren . Quote
RobO Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 tipje: het is denk ik beter om de aangetaste bladeren snel weg te halen en af te voeren, niet op de compost dus Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.