Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druif bloed

wilma2

Aanbevolen berichten

mijn jonge druivenplant is afgebroken op +-1 mtr hoog, de stam is nog dun en groen, maar nu verliest hij zijn sappen.

Ik heb geprobeerd met gesmolten kaarsvet de wond dicht te krijgen, dit lukte redelijk maar toch druppeld er nog wat vocht,

Wat kan ik verder er aan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik doe met een bloedende snijwond bv bij het toch nu moeten snoeien van bloedende zaken : de tak of het takje netjes afsnoeien met iets langer takje eraan laten zitten aan de plant. Dan dek ik de ongesnoeide delen af met wat alufolie en brand ik met een aansteker de tak dicht. de hele snoeiwond en een cm daarvoor. Je schroeit daarmee de vaten dicht, en bloedt er niks meer. Is net wat effectiever dan het áfdekken met iets. daar bloedt hij op door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bit, ik heb de druifstam gelukkig goed dicht gekregen door gesmolten kaarsvet over de wond te laten lopen..

heb het wel 3 keer moeten doen, maar nu lekt er niets meer.

Zoals jij voorstelde , hou ik in mijn achterhoofd voor als ik nogmaals zo,n probleem heb, Dank je wel voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...