Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hij is zwart met zwarte poten ook, alleen een witte bef. Het is dus geen kind van deze eend maar van een zwarte die ik heb met zwarte poten. Papa eend is ook deels zwart, met oranje poten. Niet bijzonder mooi eerlijk gezegd, ik vind de bruine dames het mooist.

Holland, ik had de eendenborst en bout even aangebraden en daarna in de oven met honing en kruiden, was erg lekker. Maar er zit niet veel aan een loopeend, ze zijn niet erg dik. Wij hebben 1 hele luidruchtige eend, maar dit is geen volbloed loopeend. Ze snatert de hele dag loeihard. de andere dames maken haast nooit geluid en een mannetjes eend kan sowieso niet kwaken.

Geplaatst:

Och! Wat balen voor je, en natuurlijk ook voor het eendje. Kan er een roofvogel van bovenaf de ren in misschien? Of anderszins een beest in de ren? Wij zijn bijvoorbeeld nogal bang voor de marters..daarom zitten de eenden voorlopig in een dubbele ren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik denk aan een roofvogel. We hebben 2 waakhonden die in de nacht buiten lopen, rovers over de grond geef ik weinig kans, al kan er natuurlijk 1 wel geluk gehad hebben. Ik baal er wel van maar om de hele ren ook van boven dicht te maken is wel een erg gedoe, heb er ook geen materialen voor.

edit, dit is ook een dubbele ren, een eendenren IN de kippenren afgezet met klein gaas dus het moet wel een vogel geweest zijn eigenlijk.

Geplaatst:

Dat denk ik ook. Lie heeft hier vorig jaar toen de roofvogel een kip had gepakt met een hele grote rol ijzerdraad een netwerk boven de ren gemaakt. En alle bomen weg waarvandaan een vogel leuk naar binnen kon..al hippend over de stam. Hij is er twee dagen konstant mee bezig geweest..toch als ik jouw verhalen hoor ben ik bang voor onze kleine eendjes. Hoe oud was die kleine nu?

Geplaatst:

Oh... wat jammer nou weer... En na al die moeite nu géén eentje over...

Misschien een klus voor je hulptroepen straks? De ren overkappen?

Geplaatst:

Ja wat een gedoe hè..

En hier ook weer nieuws op t eendefront..de boer vroeg vanmiddag of het kleintje het gered had..nee dus, komt Lie even later aanlopen met twee kleine zwarte bolletjes in zijn hand..kreeg ik twee nieuwe. Nu heb ik weer 5 kleine eendjes Het lijken de 10 kleine negertjes wel...

Kwik kwek en kwak natuurlijk enne hoe die nu weer moeten heten?

Geplaatst:
Ja wat een gedoe hè..

En hier ook weer nieuws op t eendefront..de boer vroeg vanmiddag of het kleintje het gered had..nee dus, komt Lie even later aanlopen met twee kleine zwarte bolletjes in zijn hand..kreeg ik twee nieuwe. Nu heb ik weer 5 kleine eendjes Het lijken de 10 kleine negertjes wel...

mooi, heb het even aan kleindochter gevraagd: bibbeltje, bebbeltje en babbeltje mocht je er nog 1 vinden

Geplaatst:
Ja wat een gedoe hè..

jet met...

kwok en kwuk zit je op 5 namen,hé

en piroska....toch wel jammer van dat ukkie....

denk dat ik de kinderen ga vragen of ik ook 1 eendje mag

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
kwok en kwuk

Leuk, dat wordt het Ik hoor me al roepen in de avond: Bibi kwik kwek kwok kwak en kwuk...eten...

dat kan je niet doen als je een eau de vietje ophebt...

Geplaatst: (aangepast)

Bij jou ook allemaal Bibi`s? Leuk, dat zal mijn buurvrouw leuk vinden..die heeft dat bedacht en al haar kleine eendjes heten ook Bibi.

Ik stond er van te kijken hoe gemakkelijk moeder eend en twee bij neemt. Alleen een klein eendje wilde wel even weten wat die zwartjassen kwamen doen en hapte een beetje naar ze met zijn kleine snaveltje..dat maakte natuurlijk geen indruk.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Het is heel lastig foto`s te maken omdat ze in de dubbele ren zitten en de moeder vreselijk waaks is..zodra je in de buurt komt gaat ze blazen en gaan de jongen onder of achter haar zitten.

Hier twee foto`s, morgen zal ik beter proberen. Een van de donkere eendjes zie je niet op de foto..die is even donker als de voorste..

IMG737953161402521061.JPGIMG738176321402521064.JPG

Geplaatst:

Ja ik vind het een onhandig ding (optillen van dat ding is gemakkelijker, maar dat mag ik niet) met dat kleppie, dus een bovenklep/gaas zou gemakkelijker zijn. Maar verder is het heel slim zo, de kippen kunnen er ook niet bij, en moeder heeft rust.

Hoelang ze erin blijven weet ik nog niet, in ieder geval totdat ze niet meer met hun slanke lijfjes door de gaten van het groene gaas kunnen vluchten..

Geplaatst:

Nou, ik had het geloof ik niet over tien kleine negertjes moeten hebben..het gaat wel die kant op maar dan in omgekeerde volgorde..

Het kleine zwarte eendje dat op de foto onder de moeder zat heeft het niet gered, lag dood vanmorgen..ik dacht het gisteren al dat het een zwakje was, maar wilde het niet zeggen..dat brengt psvr de nieges erin enne de naam kwuk zal ook niet geholpen hebben

Lie schijnt ondertussen de boer gesproken te hebben en hij kwam net terug met 3 eendjes ..nee riep ik nog, maar Lie zei dat de boer niet te remmen was en de drie in zijn handen had gestopt..

Tel even mee: ik had er zelf drie, toen kwam de boer met nog eentje, toen had ik er vier, toen ging er eentje dood, toen had ik er drie.Toen kwam de boer met twee, toen had ik er vijf, toen ging er eentje dood, toen had ik er vier.toen kwam de boer mer drie, toen had ik er 7 Dus nu heb ik 7 eendjes ..ik wacht met angst en beven de dag van morgen af...

Geplaatst:

En nu maar hopen en bidden dat ze verder allemaal blijven leven Jet , want zoals ik het lees krijg je er steeds meer bij zodra er 1tje dood gaat .

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...