Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Het is allemaal redelijk opgelost, al maken de dames er een zooitje van. Er sneuvelen regelmatig wat eieren.

De eenden leggen inmiddels hun eieren in de legnesten van de kippen. In 1 legnest zitten 2 kippen te broeden, 1 serieus, er is vandaag ook al een kuiken uitgekomen, de ander zit er een beetje voor spek en bonen bij maar heeft wel wat eieren gepikt om op te broeden. Helaas zijn die er vandaag uitgevallen (ja ze zitten in het hoogste nest) en kapot gegaan omdat de dames opeens ruzie kregen.

De loopeend zit nog te broeden op 2 eendeneieren en 1 kippenei, ik ben alleen vergeten hoe lang ze al zit. Ik denk nog een week of anderhalf.

En dan nu vandaag dit: De woerd zag ik vandaag een KIP treden. Dat is toch niet normaal? krijg ik nu een loopkip of een Brahmaeend?

Geplaatst:

Die woerd die een kip dekt kan wel zeker.

Hier heeft ooit een barbarie een klein kipje verkracht die zelfs gestorven is erdoor...

Dit gebeurde ook toen zijn vrouwtje aan het broeden was.

Sindsdien is mijn liefde voor eenden iets bekoelder geworden...

Geplaatst:

Ja eenden zijn gekke beesten..iemand heeft er ook een boek over geschreven toch? Over necrofiele eenden?

Mijn eend broed nu op niks..hij heeft het lok-ei er ook uitgegooid..maar wil zelf niet uit zijn hok komen..ik zoek naarstig naar bebroede eieren..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
:shock:

Ja eenden zijn gekke beesten..iemand heeft er ook een boek over geschreven toch? Over necrofiele eenden?

Mijn eend broed nu op niks..hij heeft het lok-ei er ook uitgegooid..maar wil zelf niet uit zijn hok komen..ik zoek naarstig naar bebroede eieren..

ai, heeft je buurman niet wat eieren?

Ik keek vandaag nog eens in het nest toen ze er even af was, ze zit op 6 eendeneieren en 1 kippenei. (een tijdje terug had ik er maar 2 gezien) Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.

maaruh, HIJ broedt? is het de woerd?

Geplaatst:

Ik bedoel zij natuurlijk nee buurman kan ik even niets vragen morgen jaag ik de eend van haar nest, want ze legt niets, en zit niet eens op een ei..bovendien heeft het vandaag een groet verjaardagsregen geregend ( 21 ml) en zullen de slakken wel komen

Hoe komt dat kippenei bij de eend terecht?

Geplaatst:

Ik kan de buurman niets vragen, maar gelukkig heeft hij zelf bedacht dat als mijn eend broed hij me eieren moet geven. Hij bracht er 15 vanmiddag die we meteen in het leg-jerrycannetje hebben gelegd.. De eend had er vanavond 3 uitgewerkt, even aankijken of het niet komt omdat de opening wat laag is...

Geplaatst:

Oh spannend!~Wel balen dat je nu zelf slakken moet gaan vangen.

De kippen legden een tijdje in de eendennesten omdat hun favoriete nest in het kippenhok bezet was door een broedende kip. Ik weet ook niet hoe lang hij daar ligt inmiddels, hij moet natuurlijk 1 week eerder uitkomen dan de eenden maar hij is er wel later bij gelegd. Ik zal dat kuiken meteen weg moeten nemen anders verdrinkt hij in de vijver.

Geplaatst:

Ik wel ja..maar worteltjes en ander fijn goed markeer ik even met een rekje of takjes oid zodat de eend erom heen moet lopen..ze heeft nogal grote platvoeten

Geplaatst:
Hij bracht er 15 vanmiddag

Allemaal leuk en wel..maar nu heb ik wel een probleem. (daarom mag ik de buurman niets meer vragen..vraag je een eend krijg je er vier, en een beetje mest, dan stort hij een hele grote kar vol op je tuin..juist daar waar je net je bloemen hebt ingezaaid weigeren begrijpt hij niet... )Waar moet ik straks met 15 loopeenden heen? Ik heb nog wel de boomgaard, maar dan zal er toch weer gaas moeten komen...in ieder geval elektries draad...want de vos loopt hier rond. En van de zomer wil ik hier geen 15 eenden rond hebben lopen in de voortuin ivm de flatsen van de eenden..maar de boomgaard is behoorlijk groot.Gelukkig heb ik even de tijd om er over na te denken...ze zullen 4 juni moeten uitkomen.

Geplaatst:

Je zal al heel veel geluk moeten hebben dat er 15 uitkomen en dan nog eens overleven.

Stel dat het toch zo is: voor een prijsje een lot verkopen lukt toch altijd niet? Opeten?

Geplaatst:

Dank je wel Piet. Ja natuurlijk niet alle 15 zullen komen. Ik ga nu even uit van een 100% scenario. Opeten,ok maar dan moeten ze toch eerst groot worden..en tot die tijd ergens verblijven.

Geplaatst:

Of een aantal eieren gewoon verwijderen en een leugentje om bestwil aan je buur verkopen (kapot gegaan, geroofd, etc...)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

We hebben 3 jonge eendjes! Gisteravond geboren. Ik vraag mij af of de moeder nog verder gaat broeden want ze is al met ze aan de wandel en aan het zwemmen. Ik zal vandaag eens opletten of ze nog het nest op gaat, anders haal ik de eieren weg.

eendjes-00128121400476090.JPG

De kippen kwamen nieuwsgierig kijken.

eendjes-01311761400476134.JPG

2 zwarte als de vader en 1 als de moeder.

Geplaatst:

Heel lief! Hoe ging dat verder met het broeden? Mijn eend zit nu 11 dagen op de eieren..en komt er eigenlijk niet af. Ze eet weinig maar dat zal normaal zijn?

Geplaatst:

ja appelvrouw dat is normaal, ze gaat er misschien 1 of 2 keer per dag af om even te eten en om te zwemmen waarschijnlijk omdat na het zwemmen de eieren dan van haar natte veren wat vochtig worden wat goed is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...