Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eenden sterven wel een aan een hartaanval volgens onze buurman de expert. Ik heb het zelf ook 1 x gehad met een eend van een maand of drie en ook gehoord van een ander waarvan een eend stierf terwijl hij met zijn familie door de tuin struinde..plof dood terwijl ze keek.

Zwakke hartjes komen dus voor.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hi Nasuada,

Ik heb een witte woerd Indische Loopeend en Bruin- witte loopeend waar ik het precieze ras niet van weet. Heb ze gekocht als Indische Loopeend. Maar ze zijn wat steviger. Wel heel leuk. Zelf denk ik dat het een mix is van verschillende rassen met o.a. Barbarie- eend, Indische Loopeend en mogelijk nog iets.

Als je in de buurt van Utrecht woont kun je ook langskomen Heb namelijk 3 witte woerden en 3 van de bruin- witte dames. Je kunt dan die je het meest aanspreken kiezen.

Ik zal morgen even foto's maken van de eenden.

Gwen

Geplaatst:

Ik moet even met Lie overleggen maar je zou eventueel ook twee van mij kunnen overnemen Nas. Ik heb er nog zes en hou ze eigenlijk voor het vlees, maar ze zijn zo mooi en vrij in mijn tuin dat ik het ook weer zonde vind. En van de winter zal ik een eenden en kippenvrije periode moeten inlassen. Ik vraag wel 20 euro per stuk.

Geplaatst:

Hi Nasuada,

In principe gaan die 4 naar een dierenweide en heb ik 3 witte die ergens anders (bij mij uit de buurt) vandaan komen nog te koop. Maar ik kan vragen of ze willen wisselen.

BILD919639651505481884.JPG

Het hele spul dat 24/7 buiten loopt op de foto. De witte met zwarte vlekjes is Roeptoeter en niet te koop. De geheel Wildkleur is Moeke en ook niet te koop.

De mollige zwart/donkerbruin- wittedie wat laag bij de grond staat is Jeromeke en al verkocht (gaat naar Hongarije)

Links zie je bruin- witte dat zijn de eendjs waar ik niet van weet wat het zijn en zijn waarschijnlijk zusjes van Jeromeke.

De volgende 4 zijn de broers van Roeptoeter en komen bij Jorieke vandaan: Zwart- wit heet Joepie, donkerbruin, groene kop en wit is Jorietje, geheel witte, de grootste, Goldie, de wat lichter bruin met donkerbruin en wit is Vinnie.

De 3 kleinere witte hebben nog geen naam en zijn wat jonger dan de 4 die bij Jorieke vandaan komen.

Foto in het donker vor het lossteken van het verblijf:

BILD920669361505482364.JPG

Foto na het lossteken van het verblijf:

BILD921273171505482478.JPG

Ze krijgen volledig plantaardig en GMO- vrij voer en zijn ontwormd en afgehard doordat ze 24/7 buiten lopen.

Gwen

Geplaatst:

Nee, Jorieke, nog niet opeten! Misschien is dat wat voor ons.

Trouwens, als je een eend van ruime afstand kunt horen gakken is het een vrouwtje toch?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Mijn eenden lopen nu veel samen met de kippen buiten..

Heel gezellig. Ze eten de grootste naaktslakken op en we gaan al op zoek in andermans tuinen voor de dikke glibbers omdat ze er zo gek op zijn en bij ons vrijwel geen slak meer te vinden is haha.

Uiteindelijke zal het zwart van de jonge eenden met zo'n kleur krijgen als dat van hun vader..metallic groen en blauw.

IMG2017091617250867661505767903.jpg

IMG2017091617261585761505768041.jpg

Geplaatst:

Hi Nasuada,

Heb geen PB van jou gehad :o Wil je Joepie EN Jorietje? Dan vraag ik of ze die willen ruilen tegen twee van mijn witte.

@ Appelvrouw. Wat heb je een schitterende man. Wat een boel kleuren!!

Gwen

Geplaatst:

Ha,

In mijn tuin zijn er nog zat. Door het lostrekken van het buitenverblijf vanwege de enorme regen keer ik ook grond. De eenden duiken er meteen op om beestjes te eten. De slakkeneitjes zijn kaviaar voor ze

En ze leggen er heerlijke eitjes door, dus mij hoor je niet klagen

Ze hebben vannacht wilgentenen gekregen om aan te knagen. Roeptoeter ging er meteen een nest van bouwen. Zometeen maar even haar werk vastleggen

Gween

Geplaatst:
Hi Nasuada,

Heb geen PB van jou gehad :o Wil je Joepie EN Jorietje? Dan vraag ik of ze die willen ruilen tegen twee van mijn witte.

Gwen

Ooh dan ging er iets niet goed, maar maakt niet uit, ik zie er vanaf, heb een iets ander budget in mijn hoofd. Je hoeft ze dus niet om te ruilen hoor.

thnx anyway en veel succes met je mooi duckkiess.

Geplaatst:
Die van jou lopen ook niet zo heel gek rechtop he Jet? Mooie kerel inderdaad, maar wordt het zwart van de jonge dames ook zo worden? Nee toch?

Toch wel Jorieke, maar als ze eten zoeken zoals hier gaan ze flink voorover. Lie denkt wel dat de jongen ( bijna allemaal mannen hier, de vrouwtjes zijn voor een groot deel naar Permanatuurtuin en naar iemand hier in FR gegaan..behalve de moeder heb ik nog een vrouwtje) ook zo zwart worden omdat ze nu echte veren krijgen en er al stukjes metallic blauw te zien zijn op hun vleugels.

We hebben een grote zak mais laten komen en gaan de jongen maar extra te eten geven op verschillende plekken in de tuin waar we ook willen dat ze daar fourageren. Ze mogen samen met de kippen nu de hele tuin goed onder handen nemen..wat ik aan groente zelf wil houden staat achter gaas!

Waarschijnlijk zijn ze alle 6 voor de cassoulet ( de boen ervoor zijn ook goed gegroeid!) en gaan de ouders uit logeren van de winter.

Edit, ik probeerde een foto te vinden waar ze niet aan t eten zijn..dan zie je pas hoe rechtop ze lopen. De 4e van links is met alle waarschijnlijkheid een vrouwtje..de rest mannetjes. En wat vinden jullie van die stoere kerel links met het hartje op zijn borst 2017-09-16-1784971505920443.26

Geplaatst:

Wat zijn ze al groot appelvrouw! Mooie kleurtjes hoor. Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar je had 16 kuikens toch? Heb je er een paar weggedaan of hebben ze het niet allemaal overleefd?

Geplaatst:

Ha,

De dames van de zwart- witte Pommerse krijgen ook die gave metallic kleuren zoals de woerd van Appelvrouw eruit ziet.

Dus kan maar zo dat jouw dames, Appelvrouw ook mooi metallic worden.

Ik ben aan het proberen om het goed op een foto te vangen.

Gwen

Geplaatst:
Wat zijn ze al groot appelvrouw! Mooie kleurtjes hoor. Ik heb het niet helemaal gevolgd hier, maar je had 16 kuikens toch? Heb je er een paar weggedaan of hebben ze het niet allemaal overleefd?

Klopt 16.

1 is er dood gegaan en drie zijn er verhuisd naar mensen die op het oude vliegveld hier vlakbij wonen..ik vond dat nogal grappig.

En 6 wonen nu in Limburg bij Permanatuurtuin, zie zijn blog blog/permanatuurtuin/indische_loopeenden_b-6951.html

De rest zijn voor het wintervoer..dachten we, maar ze zijn erg mooi dus gaan er nog enkele naar hier en daar dan kopen we voor het geld dat we er voor krijgen weer eend&kalkoenvlees van de buurman hahaha wat een gedoe eigenlijk. Maar wel lollig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...