Gwen Geplaatst: 7 augustus 2017 Geplaatst: 7 augustus 2017 Ha, Bij Den Bosch in de buurt. Als je Facebook hebt kan ik je in contact brengen. Wat je kunt doen is ze alle 3 in 1 nemen en dan weer aanbieden wat je niet wil. Sowieso wil ik wel een dame van je overnemen en als je geen ruimte hebt kunnen de heren wel bij mij logeren zolang. Edit, heb doorgegeven dat je interesse hebt, krijg ik te horen dat de eenden al verkocht zijn..... Misschien toch Facebook uitwisselen zodat ik je meteen kan taggen. Gwen Quote
Sharon1992 Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Dat is jammer. Dan heb ik gewoon pech haha! Ik zit te denken, ik ga er echt max. 2 houden hier in de tuin. Sjaak wil ik absoluut niet weg doen, Flip begin ik steeds meer over te twijfelen omdat hij mij blijft bijten wanneer ik hem aanhaal, uit de hand voer of ik op mn hurken bij ze zit, en hij is absoluut niet bang, "voed" hem al vanaf dat ie twee dagen is op (en dat gaat er niet zo zachtjes aan toe). De andere familieleden bijt hij niet... Maar misschien zou het wat zijn voor de kinderboerderij hier, en er zijn een paar adresjes hier in de buurt waarvan ik weet dat ze loopeenden hebben.. Dus mocht het toch ooit zover komen, dan wil ik er het liefst voor zorgen dat Flip een huisje krijgt waar hij mag blijven. Ik stuur je even een Pb Gwen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2017 Een bijtende eend naar de kinderboerderij..mmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Ik wou het niet zeggen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2017 De eendjes op zoek naar slakken in de composthoop. Ze groeien enorm goed! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2017 En dan weer de andere kant op..nog meer slakken en mugjes en langpoten en sprinkhanen zoeken!En ik maar tellen...(het zijn er nog steeds 15 plus ouders) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Geweldig er is straks geen enkel beestje meer te vinden in je tuin Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sharon1992 Geplaatst: 9 augustus 2017 Geplaatst: 9 augustus 2017 Appelvrouw, zoals ik al zei, hij bijt alleen MIJ. Andere gezinsleden bijt hij NIET. Misschien heeft dat wel te maken gehad met het feit dat ik de enige was die zijn vleugels tapete om de beginnende "angel wing" te verbeteren. Ik weet het ook niet... Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 augustus 2017 Geplaatst: 10 augustus 2017 Grappig dat laatste filmpje op het einde vlogen ze ineens allemaal de zelfde kant op. Stond daar iemand met voer? Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2017 Nee, maar ze vinden het soms wat eng om langs mij te gaan..en de laatste moeten altijd rennen om moeders bij te houden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gwen Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Goedemorgen Mijn dametje, Roeptoeter van nog geen zes maanden oud is al aan het leggen Maandagochtend lag haar eerste eitje in haar zelfgemaakte nestje en zojuist is haar tweede eitje een feit. Dat ze om de dag legt is voor zover ik van fokkers heb gehoord normaal voor jonge dames. Dat de eitjes ietsje kleiner zijn is ook normaal. Maar wat volgens mij niet normaal is, betreft dat haar tweede eitje de afmeting van een kwarteleitje heeft. Op de foto kun je het verschil zien. De grootste is een nepei kippenei maat M formaat, de middelste haar eerste eitje, met opzich een nette maat, en de derde haar laatste eitje en echt inimini. Wat zou de kleine afmeting van het ei kunnen veroorzaken? Sowieso ga ik met de dierenarts overleggen. Want het kan ook een problem met haar geslachtsorganen betekenen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Je denkt nogal gauw dat je dieren ziek zijn Gwen, als iets even anders is dan anders Er is echt NIETS aan de hand met dat kleine eitje. Is gewoon normaal dat dat wel eens gebeurt. Ook als ze al jaren oud zijn zoals die van mij. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Ik zou me niet meteen zorgen maken. Dat eendje begint net met leggen, dus alles is nog niet helemaal goed 'ingeregeld' Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Gwen Geplaatst: 23 augustus 2017 Geplaatst: 23 augustus 2017 Ha, Nouja, ze niest wel en wil gewoon weten waar ik aantoe ben. Heb inmiddels ook van andere eendenbezitters gehoord dat het aan het begin van de legperiode altijd wat afwijkende eitjes zijn. Heb ook een methode gehoord om de eitjes in te laten drogen zodat ik ze kan bewaren. Dat ga ik doen met deze eerste eitjes. Mooi aandenken aan de stammoeder van mijn eendenpopulatie Gwen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 En dan de volgende eitjes proeven neem ik aan? Toch mooi om eieren van je eigen dieren te kunnen eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Waarom niet gewoon het ei uitblazen. Kun je proeven én de schaal bewaren als heel ei. Quote
Gwen Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Hi, In de kleine kwartelsize eitjes schijnt nieteens een dooier te zitten, maar met name water en een beetje eiwit. Dus die laat ik sowieso indrogen als aandenken. Heb nu ook een paar Khaki Campbell- eenden en gisterochtend had ik daar twee eitjes van. Ze zijn nu kippenei maatje M en die ga ik wel testen en proberen. Vanmorgen lag een eitje bij Roeptoeter in de maat van het grootste eitje op de foto, dus het wordt al beter. Vergeleken met de khaki Campbell eieren zijn ze nog fors kleiner. Zo leuk om cadeautjes te vinden <3 Gwen Quote
ADOPEG Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Terugblik op de eerste weken van onze loopeenden. Quote ~ Vita rosa est ~
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Wat leuk, was de eerste dood? Quote
ADOPEG Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Ze zijn nog steeds leuk, maar toen waren ze echt heel leuk. Ik had zelf eieren in de broedmachine, de meeste daarvan hebben het niet gered. Daarvan heb ik een aantal bekeken. Waaronder die in het filmpje, die was dood, ja. Ze waren dus in een vrij laat stadium doodgegaan. Na een week of twee, denk ik. Quote ~ Vita rosa est ~
ADOPEG Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 En dan is er opeens eent/dje dood. Gisteravond dobberde die wezenloos in het water, vanmorgen dood. Wat is dat?Heb je er nog wat over, appelvrouw? Hoe gaan jullie eenden eigenlijk dood? Quote ~ Vita rosa est ~
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Wat jammer.Misschien hier iets te vinden? http://www.watervogelbond.be/ned/eenden-ziekten/ Quote
Gwen Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 ADOPEG, ik heb in de aanbieding. Zowel woerd als eend. Roep maar wat je wil. Wel heel sneu dat je er een bent verloren. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2017 Geplaatst: 11 september 2017 Balen Adopeg! Hier zijn wel eens eenden gepakt door een roofvogel. En ook wel eens een dode eend in het water. Dat hebben we toen verschoond en beter onderhouden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
ADOPEG Geplaatst: 12 september 2017 Geplaatst: 12 september 2017 Misschien is onze 'natuurvijver' toch te onhygiënisch. Opmerkelijk is wel dat die op dat/dit moment voller zit dan ooit. Problemen zou je een paar weken eerder verwachten, toen het vijvertje bijna was ingedroogd, het heel warm was, en waarschijnlijk dus stikvol (eendenpoep)bacteriën en afvalstoffen. Nu even de andere eend heel goed in de gaten houden en de beste oplossing onderzoeken. Quote ~ Vita rosa est ~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.