Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Indiase recepten

nanda

Aanbevolen berichten

• 1 year later...

Ik kom hier in dit topic wel minstens 1 x per jaar terug om de tofu en de eieren te maken..zo ook vandaag. Verder maak ik er vandaag een groenteschotel bij. Ik heb ongeveel 400 gram gesneden groenten ( in mijn geval wortels, bloemkool en venkel)

Bak een halve theelepel bruine mosterdzaadjes met een halve theelepel komijnzaadjes en wat kerrieblaadjes in olie. Na een minuutjes een centimeter geraspte gember erbij en een geraspte geelwortel. Dan wat ui en knoflook en even later de groente. na twee minuutjes omroeren wat water erbij en 5/10 minuten laten garen..het mag half gaar blijven. Op het laatst zoet en peper erbij..eventueel wat chilipoeder.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerrieblaadjes uit de toko, of kerrieblaadjes van de kerrieplant? Of heb je een echte kerrieboom? Het grove blad van de kerrieboom https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerrieboom smaakt echt anders dan het fijnere blad van het kerrieplantje dat verkocht wordt in de tuincentra https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerrieplant

Ik zou zelf erg graag "echte" kerrie telen, maar geloof niet dat dat in ons klimaat kan. In het kruidenforum vond ik alleen de kerrieplant terug, volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 9 maanden later ...
  • 5 years later...

En weer heel wat jaren verder. 
Vandaag de tofu maar weer eens maken, een terugkerende favoriet met rijst en een groentecurry.

Vandaag heb ik alleen maar wortelen, iemand nog een leuk Indiaas recept uit eigen keuken? Dat vind ik het leukst, googlen kan ik ook😉

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...