Red Geplaatst: 20 augustus 2012 Share Geplaatst: 20 augustus 2012 Hallo Allemaal, Een vraag voor diegene die mij kan helpen. Ik lees overal dat vlindersttruik zo makkelijk te stekken is. Nu ik heb wat takken gesnoeit en in verse aarde gezet,en ze zijn morsdood terwijl ik ze elk dag water geef. Moet ik ze dan eerst in het water zetten om wortel te laten schieten, Ik had gelezen dat nu augustus juist de beste tijd is dat je deze stekt. Maar ik heb 6 dooie takken staan. (Heb net lavendel gestekt hopelijk wil dat wel haha staat ook overal dat het zo makkelijk is.) Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 20 augustus 2012 Share Geplaatst: 20 augustus 2012 Je hebt wel net een hele abnormale warme tijd gekozen Ik heb hier ook een enorme struik nu staan en die is afkomstig van een paar afgebroken takjes tijdens een wandeling van een aantal jaar geleden. Gewoon buiten in de aarde gestoken. De takken zullen alle bladeren laten vallen en zich bezig gaan houden met wortel maken....volgend jaar mei zie je welke takjes "aan"zijn. Knip dat een paar keer de groeipunten af en de struik vertakt zich mooi. Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Share Geplaatst: 20 augustus 2012 O,oke dus dat alle bladeren dood zijn hoort er dus bij?Nou dan laat ik ze nog even staan en in het voorjaar zal ik ze snoeien ben benieuwd.Ik geef de hoop dan nog niet op Dan ga ik voor de zekerheid nog is wat takken snoeien dan heb ik meer kans op een stek/nieuwe plant.Want gevoelsmatig zeg mij dat die erg goed zijn voor bij mijn moes/fruit tuin.Omdat het vele vlinders en bijen ed aantrekt of dit echt klopt ben ik nog niet achter Dus bedankt voor je advies Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eva1986 Geplaatst: 21 augustus 2012 Share Geplaatst: 21 augustus 2012 Het kan ook zijn dat door de warmte je stek-poging is mislukt... Maar goed, het kost niets hè, dus dan weet je voor volgend jaar, stekken als het niet zo heet is! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Share Geplaatst: 3 februari 2013 Dit jaar ga ik het weer eens proberen en kijken of het me nu wel gaat lukken want alle stekken zijn echt mors dood.Ook wil ik een paar takken in het water gaan zetten om wortelvorming te krijgen (hopelijk)Maar nu nog niet dus duurt nog even Lavendel heb ik niet in de volle grond gezet maar in de pot gehouden en staan nog steeds buiten.Ik denk dat deze het ook niet overleed hebben het voorjaar kijk ik ze nog evne aan en anders ook weer opnieuw beginnen Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 4 februari 2013 Share Geplaatst: 4 februari 2013 Als je naar de grote vlinderstruiken kijkt....lijken die allemaal morsdood.....pas als je met je nagel over een takje krabt, zie je dat er leven onder dat alles zit.....de struiken lopen in maart weer uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 4 februari 2013 Share Geplaatst: 4 februari 2013 vlinder struiken kun je heel goed gewoon in de volle grond stekken doormiddel van winterstek, t is een beetje laat maar voor vlinderstruiken maakt dit niet zo heel veel uithttp://www.onlinetuinieren.nl/tuinonderhoud/tuinonderhoud-tuinplanten/winterstek-of-houtstek-vegetatief-vermeerderen.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Red Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Share Geplaatst: 4 februari 2013 Oke txs voor deze tip,Die ga ik ook uitproberenDe stekken van afgelopen zomer laat ik ooknog staan.Zodra mijn huidige stuiken blad krijgen zal blijken of de stekken echt dood zijn of het juist nog doen Dus beide txs voor de tips Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.