Sanne2 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Ik heb een vraag over het kweken van frambozen.Een buurvrouw van mij heeft een frambozenstruik staan, en zij zei dat als je daarvan een tak in de grond zet het ook vanzelf een struik wordt. Nu is mijn vraag kan dit, of is het beter om een struik in de winkel te kopen?Ook had ik gelezen dat je de frambozenstruik beter vanaf ongeveer oktober kan planten. Heeft de plant dan wel genoeg geworteld als er in bijv. januari/februari vorst in de grond komt? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Een frambozenplant maakt vanzelf uitlopers vanuit de grond. Daar zou je er makkelijk 1 van weg kunnen steken. Die hebben dan al wortels (als je ze tenminste iets groter laat worden voordat je ze weg steekt).Stekken kan ook, vaak doe je dan een winterstek. Daar kan je op dit forum, of via google, veel over lezen en vinden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Persica († december 2016) Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Uitlopers, ondergrondse wortelstokken, kun je heel goed in de herfst uitgraven en ergens anders planten, want zoals Jorieke al zei deze hebben al wortels, een plant kopen geeft niet altijd het beste resultaat, er zijn verschillende soorten , de een smaakt weer beter dan de ander, of is groter,.. net wat je voorkeur is. Als je denkt die van mijn buurvrouw zijn goed, dan kun je zo'n aflegger planten, je krijgt hiermee de soort als die van je buurvrouw. Quote
Bit Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Let er alleen als extra wel op, dat je een stek neemt ( welke manier dan ook ) van een echt gezonde plant. Is de moederplant ziek ( virus of whatever ), dan neem je die mee met de stek. Quote
Sanne2 Geplaatst: 19 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2012 Bedankt voor de reacties. Ik zal even kijken of er al stekken aan zitten, en anders dan wordt het toch een plant uit de winkel. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.