Gemma Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Heeft iemand een tip hoe ik mijn preien goed kan bewaren na oogst?Heb 30 mooien staan en om die nu in 1 week allemaal op te gaan eten...Kan ik ze invriezen bijvoorbeeld of goed inmaken? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bildtker Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 gewoon laten staan tot ze nodig zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Mocht je de plek nodig hebben waar nu de prei staat. deze rooien, wassen snijden en rauw in de vriezer doen.Eventueel soepgroente maken met worteltjes selderie bloemkool en prei en in zakjes in de vriezer doen.Zakje soepgroente bevroren toevoegen aan de soep, erg handig. En alleen prei, Dat wat je nodig hebt voor een gerecht zo uit de vriezer in de pan.Moet erbij zeggen, dat het wel stinkt in de vriezer als je het er in doet Doe er altijd 2 zakken omheen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Inkuilen met het loof nog wat boven de bult uit laten steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 9 juli 2012 Delen Geplaatst: 9 juli 2012 Een beetje dubbelop, maar ik doe als Greetje, invriezen, rauw. Voor (staafmixer) soepen zelfs de hele stengel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 10 juli 2012 Delen Geplaatst: 10 juli 2012 Als je weinig ruimte hebt/het leuk vindt om met een rugzakje de bergen in te gaan kun je het ook drogen: wassen, kleine ringetjes snijden, afdrogen op keukenpapier, in de oven op een roostertje (bijvoorbeeld zo een waarop je je cake laat afkoelen)met ventilator op 65 graden en de deur op een kier.....en dan even wat leuks gaan doen tot het klaar is...of er wat andere lekkere dingen bij hangen.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.