tuintje87 Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Goedemiddag, Ik ben echt nog een leek op moestuin gebied en heb nu een vraag over de rode bessen struik die ik dit voorjaar geplant heb. De struik is in de afgelopen maanden flink gegroeid, echter komen er geen bessen aan. Komen er sowieso in het eerste jaar bessen aan deze struik of duurt dat een jaartje? Daarnaast zie ik dat er onder een aantal bladeren (die bovenaan de toppen), kleine beestjes zitten. Ik denk dat het luizen zijn. Kan dit kwaad? Is het van invloed op de groei van de besjes? Een paar centimeter naast de stam komt er uit de grond een nieuwe scheut. Hier zitten kleine witte balletjes op. Ik dacht eerst dat het een soort bloesem was, maar misschien zijn dit wel beginnende besjes? Wie kan mij vertellen of het nog wat wordt met mijn bessen Quote
Claudia69 Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Ze heeft waarschijnlijkj door het verplanten haar bloeiperiode gemist. Als ze nu volop aan het groeien is, zal ze volgend jaar wel besjes geven. Of die kleine witte balletjes bloemen zijn, weet ik niet, maar als je googelt op 'bloesem + het soort bessen dat je geplant hebt', kan je ze misschien vergelijken. Quote
Bit Geplaatst: 1 juli 2012 Geplaatst: 1 juli 2012 Een foto helpt altijd ( niet je bessen , maar met je vraag ) Ja hoor. komt goed. Geduld ! Volgend voorjaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.