Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn bezig om een moestuin aan te leggen in een gebied met veel reeën en konijnen. Doordat het hier natuurgebied is mogen we geen hoge hekken of gaas gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe we dan iets preventiefs kunnen doen zodat niet onze hele oogst wordt opgegeten

Geplaatst:

gaas kan je het best een meter diep ingraven tegen de konijnen en als het wel een meter hoog mag zijn dan wellicht dat dat voldoende is. verder alles afdekken met netten en vlies tegen vraat.

Geplaatst:

Ik denk inderdaad dat je wel haast een fruitkooi achtige lage constructie moet maken.

Mischien enkel koude bakken gebruiken voor al je groente/fruit, kan best heel mooi en goed werken denk ik.

Zou zeker even kijken bij tuinders in de buurt hoe die dat doen, zit je op een moestuin complex of is dit in je achtertuin ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Een fruitkooi achigtige contructie klinkt inderdaad goed en daar kan ik wel wat mee. Omdat het natuurgebied is gelden er heel veel regels. Het is een stukje weiland achter ons huis waar we een deel van mogen gebruiken. Dat is nu gefreesd en geploegd en zijn we aan het bewerken.

Geplaatst:

Ik zou schrikdraad zetten....laag voltage....de reeën draaien om aan de grens van jouw moestuintje....geen landschaps-ontsierende kooien in een natuurgebied....iedereen blij...... behalve een verdwaalde wandelaar die tegen die draad aanloopt......

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Schrikdraad helpt niet tegen konijnen, kan ik je uit eigen ervaring vertellen...!

Ik woon in het buitengebied (vlakbij bos en tussen vele akkers en weilanden) en hier zijn ook veel reeën, konijnen en hazen. Omdat mijn moestuin onderdeel is van mijn weiland, staat er schrikdraad omheen. Dat houdt de reeën wel weg, maar de knagers niet! Ik heb 7 rijen(!!!) schrikdraad om mijn tuintje gezet, met tussen de draden ongeveer 10 cm en de laagste hangt vlak boven de grond.

Vorige week zag mijn man een konijn gewoon TUSSEN die draden doorspringen, en dat terwijl en er een flinke klap stroom op staat! Die huppels zijn zó behendig dat daar geen schrikdraad tegen helpt. Het enige wat volgens mij echt afdoende helpt is gaas, en dat inderdaad ook een stuk in de grond graven.

Geplaatst:

Een vriendin van mij woont in Frankrijk. Ook veel reeën in haar tuin. Ze las ergens dat het haar van mensen de beesten wel weghoudt, maar ze wist niet waar ze zoveel vandaan moest halen. Heeft ze even logisch nagedacht. Als het om lichaamsgeur zou gaan.... .... Wat kun je dan nog meer gebruiken...? Sinds er vuile sokken in haar tuin hangen zijn de reeën ergens anders een moestuin aan het leegeten.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

• 2 years later...
Geplaatst:

Hi, ik heb wel een tip!

U kunt reeen en konijnen eevvoudig uit uw tuin verjagen met urine van roofdieren!

Om herten te weren kunt u Coyote Urine gebruiken, om konijen te weren vossen urine. Op http://www.roofdierpis.nl is dit verkrijgbaar... En het werkt trouwens ook lang en regnt niet weg! Ze hebben namelijk speciale dispensers die u om de 2 a3,5 meter om uw moestuin plaats. Deze zijn eenvoudig op te hangen aan de speciaal ontworpen pispaaltjes op neushoogte.. Super simpel! Hoewel de Coyote hier niet voorkomt zullen de herten toch vluchten! Het zit ingebakken in hun instinct..

Ook ratten, muizen, marters, dassen en andere dieren als honden, vossen en ganzen kunt u verjagen met roofdierpis.nl

Haar werkt niet echt lang... Na een regenbui is het klaar... Met urine verjaag je ze echt met feromonen daar kunnen ze niet omheen.. Een dispenser gevuld met roofdierpis werkt een maand(!) en is bestand tegen regen! (Bij heeeel warm weer kan het zij dat u iets eerder moet vullen, maar dat komt weinig voor)

Geplaatst:

Wij hadden ook reëen in de tuin. Nu niet meer, want de tuin is nu volledig omheind. Hekwerk eromheen en klaar. Helaas mag jij dit niet doen. Mag een houtwal wel? Of een obstructie met wilg?

Geplaatst:

De plekken waar de beesten knagen en vreten regelmatig insmeren met de heetste peper die je kan vinden, bijv. Ajoema, Habanero of Madame Jeanette pepers. Die zijn o.a. te koop bij Jumbo.

Geplaatst:

Grapjas, kunnen wij de hele tuin wel onderspuiten.

Hier mogen we binnenkort eens bij de buurmannen het hekwerk gaan controleren. Laatst al onze tuinkonijnproof gemaakt, en omdat een hek tussen ons en een van de buurmannen niet bestaand is. Ook zijn tuin.

Nu blijken ze dus, via de buurman van die buurman, onder de heg door te komen naar onze tuin. Zit een randje gaas van 20 cm onderin. Daar huppen ze dus zo overheen.

Zou je dus denken dat die tuinen van hun juist aangevreten worden. Maar nee ze huppen vrolijk door naar onze tuin, blijkbaar zijn onze plantjes lekkerder. Zullen we dan maar als compliment zien.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...