rorror Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ik wil het gemakkelijker maken om naar de Moestuin Wiki voor leden te kunnen linken. Als je nu een link naar een pagina moet maken, moet je eerst de pagina opzoeken en dan een link kopieren, en deze in je forum post plakken. Ik heb nu 3 kernwoorden getagged, welke automatisch een link krijgen: Paprika, Tomaat, Radijs --> Zo staat dit bij mij in de tekstverwerker: Tijdens het posten van het bericht, komen dan automatisch de links naar de juiste Wiki Pagina. Ik kan mij voorstellen, dat als er meer en meer pagina's in de wiki komen, dat er dan in berichten wellicht te veel woorden worden getagged en automatisch een link krijgen naar een Moestuin Wiki pagina. Wat dan misschien te veel links worden. We zouden dan ook als we willen verwijzen naar de wiki, dit op deze manier kunnen doen: wiki:paprika, wiki:tomaat, wiki:radijs: --> Zo staat dit bij mij in de tekstverwerker: Wat zouden jullie willen? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Persoonlijk ben ik meer voor het tweede omdat er dan bewust naar de Wiki wordt gelinkt en zeker als deze uitgebreider wordt. Is er eventueel een mogelijkheid zoals "@" bij @rorror je een selectie kan doen uit een lijst met beschikbare wikilinks bv "#" of een andere prefix zoals #radijs etc. Quote
rorror Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Ik vind dat persoonlijk ook goed alternatief, bedankt voor de suggestie! #radijs ook even toegevoegd als test. Selectie maken, uit de beschikbare wikilinks wordt denk ik lastig, wordt niet standaard ondersteund door forumsoftware. Maar ik ga even wat daarvoor mogenlijk is. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Ik moet wel toegeven voor het bekender maken van de wiki werkt het automatisch linken zeker merkte ik juist in de post van @Tanja65 😃, je krijgt al snel de neiging om door te klikken op een link in zo'n post. Quote
Lia56 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Wat een werk maar wat ideaal voor mij om te volgen Quote
loes Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Ik geef de voorkeur aan alles behalve optie 1. Dat trekt in het begin extra de aandacht maar met zoveel onbewust geplaatste linkjes in een gewone tekst ligt gewenning op de loer en ik lees dan al snel over alle linkjes heen. 1 Quote
rorror Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Ik heb bij deze optie 1 uitgezet, reeds aangepaste linkjes blijven nu wel aangepast. Zal morgen kijken of ik via # de dropdown werkend krijg. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.