SaintPier Geplaatst: 6 augustus 2013 Share Geplaatst: 6 augustus 2013 ik ben nu wat aan het schuiven/veranderen met de vak indeling in het overzichtdan mis ik de optie om een icoontje te verslepen naar een ander vak. nu moet je het icoontje verwijderen, gewas in de lijst opzoeken en weer opnieuw plaatsen. Loes, Het is gelukt om een plaatje te slepen naar een ander vakje.Maar omdat het slepen met de linker muis toets al een functie had, namelijk meerdere vakjes selecteren, heb ik het zo gemaakt, dat de CTRL toets moet worden vastgehouden.Het doel vak wordt overschreven, en het bron vak wordt leeg gemaakt.gr,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jacquie Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik heb het programma gedownload en ermee gewerkt. Ik heb een berichtje achtergelaten in je gastenboek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mheuzen Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Nadat ik met mijn eigen mini-moestuin was begonnen, had ik ook ideeën voor een soortgelijke app (maar dan op mijn telefoon). Ik ga deze toch eerst eens even proberen denk ik zo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Mijn vingers hebben alle kleuren behalve groen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Salamandertje Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik krijg de volgende error als ik het programma start. Daarna doen geen van de knoppen het en krijg ik de tweede error. Ik gebruik Windows 7 x64. Ik heb ook het volgende voor jullie in elkaar gezet, voor als het programma opstart of het about scherm. Kijk maar wat je er mee doet, voel je niet verplicht. Quote Bzzzz... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 ik ben nu wat aan het schuiven/veranderen met de vak indeling in het overzichtdan mis ik de optie om een icoontje te verslepen naar een ander vak. nu moet je het icoontje verwijderen, gewas in de lijst opzoeken en weer opnieuw plaatsen. Loes, Het is gelukt om een plaatje te slepen naar een ander vakje.Maar omdat het slepen met de linker muis toets al een functie had, namelijk meerdere vakjes selecteren, heb ik het zo gemaakt, dat de CTRL toets moet worden vastgehouden.Het doel vak wordt overschreven, en het bron vak wordt leeg gemaakt.gr,Peter. super!complimenten dat jullie alle feedback zo snel oppakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik zie bij sla de tekst "Zaaien van March tot March"Blijkbaar haalt de applicatie de naam van de maanden uit Windows, mijn Windows is Engels.Oh en plantafstand is één woord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik mis de braam, dus die voeg ik toe, maar dan moet ik een plaatje zoeken op mijn computer. Dat is niet van deze tijd vind ik, hij zou gelijk op Google afbeeldingen een afbeelding moeten zoeken en mij laten kiezen uit een rijtje van afbeeldingen. Ik weet niet of dat makkelijk te programmeren valt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik krijg de volgende error als ik het programma start. Daarna doen geen van de knoppen het en krijg ik de tweede error. Ik gebruik Windows 7 x64.Ik heb even snel gezocht, en het lijkt erop dat de x64 versie de dll's in twee mappen verdeelt.Hoe dat precies zit weet ik zo gauw ook niet. Ik zit zelf nog steeds ouderwets op een 32 bits putertje te werken. Ik zoek het nog uit.Ik heb ook het volgende voor jullie in elkaar gezet, voor als het programma opstart of het about scherm. Kijk maar wat je er mee doet, voel je niet verplicht.Da's een mooi plaatje. Lijkt me gemaakt als flash schermpje. Ik zal het wederom aan Antoine overlaten.Ik ben alleen maar een programmeurtje. Komt die mooie tomaat uit je eigen moestuin?Greets,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 super!complimenten dat jullie alle feedback zo snel oppakken. Daar doen we het voor, dit testen.En je opmerking was zeer terecht. Ik heb inmiddels de mogelijkheid ingebouwd om het bronvakje toch niet leeg te maken na slepen.Dus anders gezegd. Met slepen kun je nu een gewas verplaatsen of kopiëren.Greets,Peter Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 7 augustus 2013 Share Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik zie bij sla de tekst "Zaaien van March tot March"Blijkbaar haalt de applicatie de naam van de maanden uit Windows, mijn Windows is Engels.Dat klopt helemaal. Het is eenvoudig om te zetten naar Nederlands, maar ik heb de mogelijkheid open willen houden om het programma eventueel in een andere taal te kunnen leveren. Als de maanden dan in de systeem taal worden gebruikt is dat voor ons makkelijker.Heb je een speciale reden om je Windows in het Engels te draaien?Oh en plantafstand is één woord.Oeps. Gaan we corrigeren.Ik mis de braam, dus die voeg ik toe, maar dan moet ik een plaatje zoeken op mijn computer. Dat is niet van deze tijd vind ik, hij zou gelijk op Google afbeeldingen een afbeelding moeten zoeken en mij laten kiezen uit een rijtje van afbeeldingen. Ik weet niet of dat makkelijk te programmeren valt?Misschien is dat wel te maken. Maar dan moet je toch uit een hele stoot afbeeldingen een keuze maken. Dat komt een beetje op hetzelfde neer.Alleen zou dat plaatje dan rechtstreek in de database komen i.p.v. dat je hem even moet opslaan.Ik kan wel eens onderzoeken of ik dat voor elkaar krijg.Zo ben ik toch weer van de straat. Greets,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik krijg de volgende error als ik het programma start. Daarna doen geen van de knoppen het en krijg ik de tweede error. Ik gebruik Windows 7 x64. Mijn vorige opmerking over de verschillende mappen voor 32 bits, en 64 bits dll's klopt wel, maar kun je vergeten.De MIDAS.DLL zou gewoon in dezelfde map moeten staan als het programma bestand "Tuinontwerp.exe".Kun je eens nakijken en doorgeven waar je MIDAS.DLL hebt staan?BVDPeter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Als aanvulling op mijn laatste opmerking over MIDAS.DLL:Het programma is geschreven op een 32 bits systeem.Het kan zijn dat er gedacht wordt dat, omdat gewerkt wordt met een 64 bits besturingssysteem een 64 bits versie van MIDAS.DLL nodig is.Maar dit is NIET het geval. Het programma "Tuinontwerp" is 32 bits, en dus moet MIDAS.DLL ook de 32 bits versie zijn.Greets,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Salamandertje Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Alles staat gewoon zoals ik t gedownload heb. Midas.dll staat in de zelfde map als de executable. Quote Bzzzz... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 ik gebruik ook win7 64bit en heb nergens last van ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik ook win 7 64 bit, dus dat is het probleem niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jacquie Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Ik ook windows 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Alles staat gewoon zoals ik t gedownload heb. Midas.dll staat in de zelfde map als de executable. Dat is vreemd. Ik lees dat er meerdere mensen 64 bits gebruiken zonder problemen.Moeilijk te zeggen op afstand.In welke map staat het programma? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jacquie Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 Gewoon nog op mn bureaublad Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 OK.Ik heb inmiddels gelezen dat MIDAS.DLL een bugje heeft.De DLL registreert zichzelf op de plaats waar je hem voor het eerst gebruikt.Als je dus ooit een programma hebt gehad die ook MIDAS gebruikt, en weer hebt verwijdert kan het misgaan.Probeer de DLL eens opnieuw te registreren. Stel dat het programma staat in: "C:\Program Files\TuinOntwerp" probeer dan :regsvr32.exe "C:\Program Files\TuinOntwerp\midas.dll"Inclusief de aanhalingstekens om de spatie mee te nemen in de opdracht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Salamandertje Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 In Windows 7 moet je trouwens CMD als administrator uitvoeren voordat je ook maar iets mag doen, haha. Maar goed. Tuinontwerp doet het nu! Er gaat alleen nog het een en ander mis als ik t gebruik. 1. Als ik een vakje selecteer, dan wordt die zwart en blijft die zwart, ook als ik daarna een ander vakje selecteer. Als je vervolgens een gewas in het vakje zet, dan blijft de achtergrond van het vakje zwart en komt het gewas plaatje er over heen.2. Als ik met een blanco ontwerp begin en een random vakje selecteer, dan wordt zowel het vakje dat ik selecteer, als het vakje helemaal links boven in t scherm zwart. 3. Als je de grootte van het scherm aanpast (bijvoorbeeld tot de helft van je beeldscherm) dan krijg ik een dikke zwarte rand om sommige van de gewassen in de gewassenlijst. Mijn PC is een lastige geloof ik! Quote Bzzzz... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 In Windows 7 moet je trouwens CMD als administrator uitvoeren voordat je ook maar iets mag doen, haha. Maar goed. Tuinontwerp doet het nu! Er gaat alleen nog het een en ander mis als ik t gebruik. 1. Als ik een vakje selecteer, dan wordt die zwart en blijft die zwart, ook als ik daarna een ander vakje selecteer. Als je vervolgens een gewas in het vakje zet, dan blijft de achtergrond van het vakje zwart en komt het gewas plaatje er over heen.2. Als ik met een blanco ontwerp begin en een random vakje selecteer, dan wordt zowel het vakje dat ik selecteer, als het vakje helemaal links boven in t scherm zwart. 3. Als je de grootte van het scherm aanpast (bijvoorbeeld tot de helft van je beeldscherm) dan krijg ik een dikke zwarte rand om sommige van de gewassen in de gewassenlijst. Mijn PC is een lastige geloof ik! Heb je in de programma instellingen gekeken? Daar kun je kleurtjes instellen van de vakjes en van geselecteerde vakjes. Hopelijk helpt dat. Gr,Peter. PS. Je PC doet het fantastisch hoor. Het is Windows die soms moeilijk doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik heb een aantal zaken aangepast, maar daar zien jullie niets van hè?Het programma is op een website gezet door Antoine om te downloaden. Daar heb ik geen toegang toe.Mijn gedachte was dat we op Antoine moeten wachten om de nieuwe versie te uploaden op zijn site. Om toch alles goed te kunnen testen zal ik op mijn eigen webruimte een nieuwere versie zetten.Die link komt in een volgende post. LET OP !!Voor de functionaliteit van nieuwe mogelijkheden zijn de bestandstructuren veranderd.Dat geld NIET voor de database waar de gewassen in staan met de zaai- plant- en oogst- datums. Die is hetzelfde gebleven.De overzichten die door de gebruiker worden opgeslagen zijn veranderd.Dus reeds gemaakte overzichten zullen met de nieuwere versie NIET meer werken. De bestanden (*.gws) kunnen wel worden geladen, maar zullen het overzicht door elkaar gooien.We zijn nog steeds in ontwikkeling en bij volgende versies zal ook dit nog steeds gebeuren.Soms (lees vaak ) herzie ik de opbouw van bestanden om nieuwe functies toe te voegen.Bij de eerste echte release zullen wij als ontwikkelaars hierop letten en eventueel conversie routines maken.Voor nu is dat teveel werk.Zeker voor een freeware pakketje als Tuinontwerp. Wordt vervolgd.Greets,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 in de testfase moet dat kunnen vind ik. het heet niet voor niets een bétaversie. maar het beste kan ik de oude versie volledig weggooien en dan de nieuwe downloaden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 in de testfase moet dat kunnen vind ik. het heet niet voor niets een bétaversie. maar het beste kan ik de oude versie volledig weggooien en dan de nieuwe downloaden? Nee.Bewaar de bestanden in de map Data wel.Dat is de onveranderde database.Als je verder geen gewassen hebt toegevoegd of de zaai- plant- of oogst gegevens hebt veranderd maakt het niet uit.Dan kun je alles overschrijven.Maar de database blijft denk ik qua structuur hetzelfde, dus hoef je die niet te updaten.De database is het bestand "GewassenDB.s3db" voor de duidelijkheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.