Bit Geplaatst: 25 augustus 2012 Share Geplaatst: 25 augustus 2012 Stap hier weer eens in dit Topic. Helemaal aan het begin heb ik wel even meegedacht, dat is gestopt zo tegen de vakantie ( andere dingen doen dan dit Forum ( gewoon de tuin zelf )) Maar gaat prima he ? Moet ik wel protesteren tegen de naam Moestuin-Bitbook haha. Ik ga het hele topic nog eens doorspitten. Probeer ik wat zinnigs te bedenken. Volgen ga ik het sowieso. ennee..... succes Anton ! Seizoen 2013 klaar is een mooi streven. Ik meld me nu al gaarg aan voor een eventuele test van de app. ( ik ga in nov starten met de planning voor volgend jaar ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Groene vingers Geplaatst: 1 september 2012 Share Geplaatst: 1 september 2012 Ik lees dit topic voor het eerst en ben super nieuwsgierig hoe het gaat worden. Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 2 september 2012 Share Geplaatst: 2 september 2012 Dit wordt vast heel mooi! Ik wil ook graag testen als je zo ver bent, doe ik ook voor mijn vak. Als je kans ziet er ook nog een game van te maken (level 1: slakken plukken van de sla, level 2: koolvliegjes afschieten met een Spruzit spuit, level 3: luizen bombarderen met lieveheersbeestjes , level 4 : kraaien wegmeppen bij de bonen met een tennisrachket.... ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
phlurm Geplaatst: 16 september 2012 Share Geplaatst: 16 september 2012 denk dat iedereen em wel wil testen ik s0wieso ook!!een beter idee zou misschien zijn om em als beta versie uit tegeven dan weet je cker dat je genoeg tips e.d binnen krijgt om de app te verbeteren. Grtzz, Jan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 19 oktober 2012 Sorry, geef m even een schopje hoor.. Idd komt er binnenkort een Béta versie, die ga ik in overleg met de beheerder presenteren. Daar horen jullie vanaf deze plaats gewoon weer van. Voorlopig heb ik het erg druk met andere werkzaamheden die prio hebben... CU gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 19 oktober 2012 Share Geplaatst: 19 oktober 2012 Moestuinsoft office 1.0 of heb je dan problemen met de grote MS baas. tips:* geen aardappelschillen/produkten op compostbak ivm groei (spruit) remmers* geen gekookte produkten op compostbak ivm ongedierte* afrikaantjes tegen aaltjes* compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk* (ikea) vitrage als teeltgaas* mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid* radijs en mosterd zijn ook koolsoorten die een streng wisselschema hebben. 2e teelt vind ik ook een belangrijk item, die je niet overal kwijt kan. Succes ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 19 oktober 2012 Share Geplaatst: 19 oktober 2012 Ben erg benieuwd naar het resultaat!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Share Geplaatst: 19 oktober 2012 Ben blij met jullie reply's.. En uhm wouttie75: Die tips ga ik ook opnemen in m'n bestand! Dus je zal ze zelf waarschijnlijk terugzien... De naam is geweldig! Alleen zal ik office eraf moeten halen ivm rechten van de grote MS, want afgekort is dat dan MS Office. Laten we daar maar een snaar kijken! Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 november 2012 Nou ik ben gewoon weer lekker aan de slag gegaan. Nu heb ik me even verdiept in de Tip Of the Week! Ik heb heel veel tips van jullie ontvangen, dusdoende heb ik bijna voor het hele jaar iedere week een tip! Ik geef hier even een lijst met alle tips, daarvoor zie je een nummer staan, dat is het weeknummer. FTOWArray[1] := 'Zaad al besteld?'; FTOWArray[2] := 'Maak alvast een indeling van je tuin voor dit jaar.'; FTOWArray[3] := 'IKEA vitrage als teeltgaas!'; FTOWArray[4] := 'Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid.'; FTOWArray[5] := ''; FTOWArray[6] := ''; FTOWArray[7] := ''; FTOWArray[8] := ''; FTOWArray[9] := 'Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid.'; FTOWArray[10] := ''; FTOWArray[11] := 'Radijs en Mosterd zijn ook koolsoorten die een streng wisselschema hebben.'; FTOWArray[12] := 'Regent het? Bewerk de grond dan even niet!'; FTOWArray[13] := 'Afrikaantjes zaaien voor je Aardappels.'; FTOWArray[14] := 'IKEA vitrage als teeltgaas!'; FTOWArray[15] := 'Nu rode UI planten ivm bloei.'; FTOWArray[16] := 'Afrikaantjes poten tegen Aaltjes.'; FTOWArray[17] := 'Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk'; FTOWArray[18] := 'Heel praktisch: Koolkragen aanbrengen kan nu prima!'; FTOWArray[19] := 'Heeft het geregend? ''s avonds slakken rapen'; FTOWArray[20] := 'Let op de diefjes in je Tomaat!'; FTOWArray[21] := 'Mulchen met on-gekleurd/gebleekt karton tegen onkruid.'; FTOWArray[22] := 'Staan je koolsoorten er al een poosje mooi bij? Bijmesten dan!'; FTOWArray[23] := 'Aardappelloof van je Aardappels niet op de composthoop!!!'; FTOWArray[24] := 'Luis in je Tuinbonen? Toppen die handel!'; FTOWArray[25] := 'Nu pas Andijvie zaaien, vooral tegen doorschieten.'; FTOWArray[26] := 'Je kan nog Sla zaaien voor een mooi najaar'; FTOWArray[27] := 'Begin je met een 2e teelt? let op je wisselschema!'; FTOWArray[28] := 'Als de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten.....'; FTOWArray[29] := 'Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk'; FTOWArray[30] := 'Droog? Rupsen plukken in je Koolplanten.'; FTOWArray[31] := 'Aardappelloof van je Aardappels niet op de composthoop!!!'; FTOWArray[32] := 'De juiste tijd om Veldsla te zaaien, voor een mooie winteroogst!'; FTOWArray[33] := 'Let op de diefjes in je Tomaat!'; FTOWArray[34] := 'Nog geen vaste plek voor je Boerenkool? Bij dit gewas mag je gewoon verplanten.'; FTOWArray[35] := 'Begin je met een 2e teelt? let op je wisselschema!'; FTOWArray[36] := 'Let op de diefjes in je Tomaat!'; FTOWArray[37] := 'Je kastomaten nu toppen voor meer kracht in je plant.'; FTOWArray[38] := 'Als de zon schijnt op een bankje van je tuin genieten.....'; FTOWArray[39] := 'Gegaarde groente níét op de composthoop.'; FTOWArray[40] := 'Beste tijd om fruitbomen te planten.'; FTOWArray[41] := 'Knoflook kan nu geplant worden.'; FTOWArray[42] := 'Compostbeluchten versneld het proces aanzienlijk'; FTOWArray[43] := ''; FTOWArray[44] := ''; FTOWArray[45] := ''; FTOWArray[46] := ''; FTOWArray[47] := ''; FTOWArray[48] := ''; FTOWArray[49] := ''; FTOWArray[50] := ''; FTOWArray[51] := 'IKEA vitrage als teeltgaas!'; FTOWArray[52] := 'De laatste Spruitkool plukken'; FTOWArray[53] := 'De laatste Boerenkool oogsten'; Misschien staan ze niet in de goede volgorde, en misschien hebben jullie nog meer tips voor me om ze te completeren want ik kan er niet meer iets bij verzinnen.... Hoor graag van jullie! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 november 2012 Is er echt niemand die even wil kijken naar die lijst? Hoe eerder hoe beter, dan kan ik verder met het volgende item: Opslaan en Openen Hoor graag van jullie... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 november 2012 Share Geplaatst: 7 november 2012 Je hebt hem pas vanmiddag gepost Antoine... Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mongarden Geplaatst: 8 november 2012 Share Geplaatst: 8 november 2012 ik kijk nu pas voor het eerst maar tof idee.... Denk dan ook wel dat je dan iedereen bij zijn moestuin zit met een apple of android toestel.. Quote Groeten ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henriette5 Geplaatst: 8 november 2012 Share Geplaatst: 8 november 2012 wat een goede ideeen allemaal! Ik heb een lapje van 125m2 die ik noh he-le-maal mag inrichten, dus dit zou reuzehandig zijn! Het enige wat ik kan zeggen: hou het vooral simpel! Dat maakt het aantrekkelijker om te gebruiken. Ik wacht rustig af... groet Henriette Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 8 november 2012 Share Geplaatst: 8 november 2012 Tuinbonen toppen zodra ze luis hebben.. Kan je dat niet beter al preventief doen? *Heb ze nog nooit gekweekt, dus niet dit zomaar direct overnemen aub* Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Share Geplaatst: 8 november 2012 Tuinbonen toppen zodra ze luis hebben.. Kan je dat niet beter al preventief doen? *Heb ze nog nooit gekweekt, dus niet dit zomaar direct overnemen aub* Nee beter niet, want hoe hoger je plant hoe meer vrucht... Ga je te vroeg toppen terwijl je de kans had dat hij nog verder kon groeien, pleeg je roofbouw.. Verder nog tips voor de Tip Of the Week? En uhm, hij wordt simpel hoor. Een beetje handigheid met de muis is alleen wél vereist! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 2 december 2012 Share Geplaatst: 2 december 2012 Dag Anton, Realiseer je dit in C of Java? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 december 2012 Nee hoor, ik ben Delphi-programmeur. De taal Delphi is gebaseerd op (Turbo) Pascal. Verder gebruik ik voor de Database SQLite3, dat omdat dat type database heel weinig ruimte inneemt, en heel goed gebruikt kan worden voor een stand-alone applicatie. gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mar Geplaatst: 3 december 2012 Share Geplaatst: 3 december 2012 Zie dit topic nu pas. Echt super dat je dit wilt doen. Ben ook heel benieuwd. Als de betaversie komt wil ik best testen Heb je al enig idee wanneer deze beschikbaar komt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 december 2012 Ik kan nu niets toezeggen, heb natuurlijk ook nog m'n andere werk. Maar ik hoop nog dit jaar, of begin volgend jaar.. gr Ps. Heb je ervaring met applicatie-ontwikkeling? Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubo Geplaatst: 8 december 2012 Share Geplaatst: 8 december 2012 Hoi Anton, Ik denk dat die tips die nog ontbreken er vanzelf wel komen als je een oproep plaatst na uitgifte van de app.En dat ze in dit stadium nog niet in de juiste volgorde staan lijkt mij niet belangrijk. Dat komt er bij het proefdraaien wel uit.Eerst de hoofdlijnen en daarna de detailering en optimalisering. Veel succes Quote met vriendelijke groet, Rubo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 12 december 2012 Share Geplaatst: 12 december 2012 Bijna twee pagina's over programmeertalen, een discussie die vrijwel eindeloos kan duren en weinig meer met de inhoud van de app te maken heeft. Mogelijk verliezen we daarmee de focus op de app zelf, laten we daarom weer ontopic gaan naar de inhoud van de moestuin app Edit: op verzoek de discussie over programmeertalen alsnog afgesplitst naar: https://www.moestuinforum.nl/programmeren-t7325.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Share Geplaatst: 22 december 2012 Ok beste mensen, Ben nu bezig met de eerste release van ons programma, de bedoeling is dat deze versie getest wordt. Niet alle functionaliteiten zullen klaar zijn, maar wel het gedeelte van het opslaan van je Tuin-Ontwerp, en natuurlijk ook openen van dezelfde mtfa bestanden. Let op! Op internet zal je vooralsnog géén mtfa bestanden vinden, dit is namelijk een eigengemaakte extensie, door mij zelf. Daardoor heb ik het een beetje exclusief gehouden voor dit forum. Ik hoop dat ik vóór de kerst al kan komen met een download-linkje hier, zodat de liefhebber hem kan testen. Maar het kan ook zijn dat het ná de kerst is. Ik zou zeggen hou het in de gaten. Er staan nog maar een paar plaatjes in om te gebruiken, het is nu puur voor de test, als dat goed is ga ik alle nodige plaatjes installeren. Ow ja, Het is in deze release nog niet mogelijk zelf groente plaatjes te importeren, jammer he? En natuurlijk wil ik uitgebreid commentaar! Tot gauw! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 22 december 2012 Share Geplaatst: 22 december 2012 Ik ben heeeeeel benieuwd!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 22 december 2012 Share Geplaatst: 22 december 2012 me too! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 22 december 2012 Auteur Share Geplaatst: 22 december 2012 Hele leuke reacties hier altijd Nog 1 ding: Bij het testen van het programma, ga ik een beetje uit van jullie improvisatievermogen. Dan is de test ook beter. (is wetenschappelijk onderlegd trouwens). Betekend dan ook, dat ik geen readme-file of een help-bestand erbij lever. Als mensen gelijk al snappen hoe het werkt, zonder Help of wat ook, dan zit ik op de goede weg.... Tot volgende week! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.