dennislp Geplaatst: 14 september 2013 Share Geplaatst: 14 september 2013 Beterschap! En zomaar even een gedachte: kan er geen verband zijn tussen dit en je ontsteking? Tenslotte vraagt een ontsteking veel energie van je lichaam, waardoor er minder energie over is voor andere dingen. Als je bijv. kanker hebt en je krijgt daarnaast nog een ontsteking, dan viert je kanker een groot feest.. Want je weerstand kan zich niet meer 100% op de kanker focussen. Maar of een ontsteking ook invloed heeft op je hart/bloed waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren, ik zou het eigenlijk niet weten. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 16 september 2013 Share Geplaatst: 16 september 2013 Hoi, Iedereen bedankt voor de reacties.Of er verband bestaat tussen de stolsels en de ontstekingen weet ik niet, maar als dat zo is zouden de chirurgen dat wel weten lijkt me.In ieder geval is de behandeling geslaagd. Wel met een nacht met veel pijn.Maar morfine doet wonderen.Ik begin weer een beetje op te knappen van de blaas ontsteking.Dus dit hebben we ook weer achter de rug.Nu weer de schouders onder het programma. Voor mijn opname liepen we tegen nog een probleem op, waar ik niet aan gedacht heb.Het is voor gebruikers wel leuk als overzichten van anderen geopend kunnen worden.Zoals het programma nu werkt gaat dat niet.Elk gewas krijgt van het programma een nummer. Met dat nummer 'weet' het programma welk gewas waar staat.Een gewas Bloemkool bijvoorbeeld kan bij de ene gebruiker nummertje 10 hebben, en bij een ander 21.Ik moet nog eens even goed overwegen hoe we dat gaan doen. Greets,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 16 september 2013 Share Geplaatst: 16 september 2013 Beterschap Peter! Wat betreft de naam: Ik zou in elk geval zeggen doe als de grote bedrijven en noem hem nu vast 2014 of zelfs 2015 afhankelijk van wanneer je hem echt af wilt hebben!Ik kan niet kijken in jouw programmacode, maar heb je het niet zo gemaakt dat iedereen een raster heeft met een variabele die aangeeft waar in het raster welke groente staat? Dus dat je een variabele maakt met 3 waarden bijvoorbeeld "tuin (x,y,z) ", waarbij x en y staan voor de positie en z voor de soort groente die daar staat? Dan is het toch voor iedereen hetzelfde? Eventueel zou je zelfs tuin (x,y,z,j) kunnen maken en ook nog het jaar dat die groente daar staat gelijk meepakken in dezelfde variabele. Of niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 september 2013 Dat is zoals het nu is Wilmer.. Maar het probleem komt als hij het gewas niet kent. Of als je een gewas gedelete hebt. Omdat iedere gebruiker zijn eigen gewassen kan importeren.. Zodoende kan Sla bij jou een ander ID hebben als de sla van degene die je je bestand wilt laten zien.. In heel kort is dit het probleem. Maar dat wordt zeker opgelost... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 16 september 2013 Share Geplaatst: 16 september 2013 Betekent dat niet dat je de 'groententabel' mee zou moeten leveren?Misschien twee mogelijkheden?Opslaan (gewoon voor jezelf) en exporteren (inclusief groententabel, als het voor iemand anders bedoeld is)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 16 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 september 2013 Nou dat is nu net het idee wat ik kreeg van een collega van me! Ik geloof dat we in die richting idd verder gaan... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 17 september 2013 Share Geplaatst: 17 september 2013 Mischien zou je het ook kunnen linken aan een google apps sheet of andere online database waar elke nieuwe groente wordt toegevoegd? Dan zou iedereen simpelweg kunnen verbinden met die database. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 september 2013 Ook deze mogelijkheid gaan we bekijken... Waarschijnlijk wordt dat de oplossing. Waar we ook mee aan brainstormen zijn is de mogelijkheid om het bestand te maken inclusief DataBase. Maar dan word het bestand nogal groot, daarom dacht ik het te gaan comprimeren, met zoiets als .zip, maar ik geloof niet dat dat gebruikersvriendelijk is. En als we toch webbased gaan, is dat ook gelijk handig om op updates te controleren... eea zal moeten overdacht worden, en er zullen tests moeten gedaan worden... Jullie horen nog van ons! Team TuinOntwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zaaizee Geplaatst: 18 september 2013 Share Geplaatst: 18 september 2013 Ik herinner me ook dat er ergens een programma is waarmee je de MM kunt vullen maar kan dat zo snel niet vinden Bedoel je deze geedee? http://www.avevewinkels.be/mijn-vierkante-moestuin Veel succes Antoine! En veel goeds Peter! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 9 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 9 oktober 2013 Dag allemaal Het ging allemaal wat vlugger dan we dachten. Het programma is zover dat we wat gaan testen. De bestanden kunnen uitgewisseld worden zonder tussenkomst van een web-database. Als je een bestand wilt uitwisselen kan je deze eenvoudig inpakken met de knop op de balk. Zo kan je dit bestand weer mailen. Als je een bestand krijgt kan je deze ook weer uitpakken met de rechtse knop op de balk. Alles werkt volgens mij naar behoren, maar ik wil wel graag jullie bevindingen horen..\ Het programma is weer hier te downloaden: http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/downloadHet is wederom nog géén setup bestand, dus even uitpakken. Hoor graag van jullie Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnoud Geplaatst: 9 oktober 2013 Share Geplaatst: 9 oktober 2013 Prachtig mooi programma,werkt goed. Ik vraag me alleen af hoe,en of, ik andere items kan toevoegen,hier kom ik nog niet uit.(latere zorg). Zo zou ik graag de Stokbonen, tuinbonen , composthoop ,kas , kist willen toevoegen. Ik weet dat het programma nog in de maak is,dus ik wil niet te veel zeuren. Zo'n programma maken kost een hoop tijd,daarom wacht ik gewoon rustig af. Antoine,Super wat je hebt gemaakt,ik ben er nu al erg blij mee. Vriendelijke groet, Arnoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 9 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 9 oktober 2013 Klik maar op de knop Gewassen importeren. Daar kan je een plaatje kiezen die je misschien gedownload hebt van ergens. Dan kan je ook nog even het plaatje uitfraseren met een vierkantje, gewoon even proberen. We kunnen volgens mij nu alleen *.bmp kiezen (bitmaps). Vervolgens geef je je gewas een naam en dan opslaan klaar... En je hoeft natuurlijk geen gewassen als plaatje te gebruiken... Je kan ook andere materialen kiezen, bijvoorbeeld houten planken, en die geef je dan de naam KIST. bijvoorbeeld, enz. En uhm, bedank Peter maar, hij is de jongen van de code, ik verzin vaak veel, maar hij zet het om in daden!! Hulde aan Peter Veel succes verder! Allemaal trouwens... gr Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 9 oktober 2013 Share Geplaatst: 9 oktober 2013 Ziet er goed uit!Complimenten! Oké, en nu ff klooien. Netjes m'n tuin ingedeeld, allemaal even grote bedden op een rij, met paden ertussen.Ik ben de groenten aan het invoeren en maak daarbij natuurlijk de nodige (tel)fouten. Staan de aardappelen in het verkeerde vak. Ik probeer ze te wissen, maar dat lukt niet?!? Had helemaal niet goed opgelet, dus alle groenten die ik heb ingevuld staan in de verkeerde bedden, wel in de goede volgorde, maar dus gewoon 'te ver naar rechts'. Betekent dit dat ik alles opnieuw moet gaan invoeren of is er de mogelijkheid te verschuiven/knippen en plakken/kopiëren en plakken? Oh ja, de twee knoppen voor het in- en uitpakken van het gws-bestand hebben dezelfde toelichting. De een inpakken en de ander uitpakken noemen is duidelijker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2013 Hoi, Dat klopt inderdaad. in principe moet je een geselecteerd gebied in zijn geheel moet kunnen verslepen. De selectie moet inderdaad ook in zijn geheel gedelete moeten worden, ook dat werkt nu nog niet... Dit zijn de laatste kleine dingetjes en er zijn er nog een paar, die opgelost moeten worden. Wat we hebben gerealiseerd is dat iedereen van een ieder de bestanden kan uitlezen, zonder dezelfde plaatjes te hebben. We hebben daar een routine voor gemaakt, waar Peter denk ik beter maar een patent op kan aanvragen, want er zijn weinig mensen die dat kunnen maken... Rommel maar een beetje. Het programma is qua bugs voor 95% stabiel dus dat kan bijna niet beter.. We proberen er zo snel mogelijk een setup van te maken, maar ook dat gaat tijd kosten... Bedankt voor de fedback! Gr Team TuinOntwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 10 oktober 2013 Share Geplaatst: 10 oktober 2013 Hoi, De hint onder de archief knoppen moeten inderdaad nog worden veranderd.Staat in de agenda.Het verplaatsen of verwijderen van een gewas werkt nog niet.Verwijderen wordt mogelijk gemaakt. Of het verslepen ook gaat werken weet ik nog niet.Dat ga ik testen. Het kan zijn dat straks BINNEN een overzicht gewassen verplaatst / versleept moeten worden met de CTRL toets ingedrukt.Hierover later meer. Leuk dat mensen nog steeds het programma goed ontvangen.De verbeteringen komen eraan. Nu alles goed is doordacht kan het snel gaan. De praktijk zal moeten uitwijzen of de opgeslagen bestanden niet te groot worden.Maar ik denk dat dat meevalt. Tot later.Gr,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 10 oktober 2013 Share Geplaatst: 10 oktober 2013 Heb mijn pc maar even aan gezet, want krijg het niet gedownload op mijn ipad, of ik doe iets verkeerd ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2013 Ik weet niet of je wat verkeerd doet... Wat kan is 1: Je draaid Android of 2: Je kan hem niet uitpakken. En je zal echt windows moeten hebben om dit programma te gebruiken. Misschien in de verre toekomst een Mac OS / Apple versie, maar datr durf ik niet te zeggen. Trouwens, al zou het lukken om deze applicatie te draaien op je IPad dan wordt het nog een hele uitdaging voor je om de groenten te verslepen.. Daar heb je toch echt een Muis of een mousepad voor nodig... Is je vraag zo beantwoord? gr Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 15 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 15 oktober 2013 Dag allemaal, Dringend testers gevraagd! De nieuwe versie is uit en staat hier online : http://tuinontwerp-applicatie.webklik.nl/page/download Op een paar kleinigheden is de applicatie zo goed als af..Wie wil deze applicatie aan een test onderwerpen? Liefst ook nog mensen met een behoorlijke software kennis, maar zeker de gewone gebruiker waar het simpel voor moet zijn om er mee te gaan werken... De manual komt er straks ook bij, maar die heb ik er expres niet bij gezet, want dan kan men testen zonder gebruik te maken van de manual... Ik zou het fijn vinden als jullie je ervaringen met ons delen. Dat kan op de site maar ook hier. Alvast hartelijk bedankt! Eveneens heb ik de site aangepast. En een reeks screenshots bijgevoegd... gr Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 oktober 2013 Dag allemaal, Ik geef dit topic weer even een schopje naar boven.We zoeken nog steeds testers..... Iedereen mag dat doen, en kom je er niet uit of is er iets onduidelijk? Mail ons dan gewoon... Weerhoud je niet, het is geen eng programma, maar echt een must voor de tuinder en de hobbyist! Ik hoor graag meer van jullie... gr Team TuinOntwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnoud Geplaatst: 16 oktober 2013 Share Geplaatst: 16 oktober 2013 Klik maar op de knop Gewassen importeren. Daar kan je een plaatje kiezen die je misschien gedownload hebt van ergens. Dan kan je ook nog even het plaatje uitfraseren met een vierkantje, gewoon even proberen. We kunnen volgens mij nu alleen *.bmp kiezen (bitmaps). Vervolgens geef je je gewas een naam en dan opslaan klaar... En je hoeft natuurlijk geen gewassen als plaatje te gebruiken... Je kan ook andere materialen kiezen, bijvoorbeeld houten planken, en die geef je dan de naam KIST. bijvoorbeeld, enz. En uhm, bedank Peter maar, hij is de jongen van de code, ik verzin vaak veel, maar hij zet het om in daden!! Hulde aan Peter Veel succes verder! Allemaal trouwens... gr Team Tuinontwerp 2013 Bedankt voor je reactie,Het blijft een prachtig programma,en best wel simpel in gebruik. Alleen lukt het mij nog steeds niet om een plaatje te importeren.Een nieuw gewas toevoegen , geen probleem, maar dannnnn, dat plaatje lukt hier niet.Ik heb .bmp ,.jpeg. geprobeerd,maar ik krijg geen plaatje te zien na het opslaan. Wat doe ik verkeert??? Is het een idee om het programma opnieuw te installeren?Het programma sta nu geinstalleerd op de c-schijf,maar ik heb ook delen op een andere schijf staan. Groeten Arnoud. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 16 oktober 2013 Share Geplaatst: 16 oktober 2013 Hmm, hier gaat iets niet goed.Ik heb zojuist de nieuwste versie gedownload en uitgepakt. (Hij staat dus net als de vorige in de map TuinOntwerp in Documenten - vorige versie was al verwijderd)Als ik het programma start krijg ik de foutmelding: SQL Error: SQL logic error or missing database.Heb de hele handel weggekieperd en hem opnieuw uitgepakt voor het geval er iets niet was meegenomen met het unzippen, maar dat maakte niet uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 oktober 2013 Voor de testers: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32493275/RegCleaner.zipEven de sleutel uit het register halen met deze tool. Ik ga even eerst in op de vraag van Arnoud. Je kan gewassen importeren door op de knop 'Gewassen toevoegen / verwijderen' te klikken. Als je een gewas op het oog had is het wel de bedoeling die in het *.bmp (bitmap) formaat te hebben. Deze kan je met google-afbeeldingen zo van internet plukken. Vervolgens klik je op 'Nieuw gewas'. Er komt een Open-bestand dialoog. Hierin ga je naar de plaats waar je je gewas had opgeslagen (voorlopig alleen nog maar Bitmaps).Je klikt dan op 'Open'.Vervolgens zie je een scherm komen om de afbeelding te selecteren met dat roze vierkantje. Je kan de afbeelding groter en kleiner maken met de schuifbalk onderin, die gaat van 0.1 naar 2.0. Als je de goede selectie hebt klik je op Kopieer kader en dan op Ok.Vervolgens verander je de naam 'Nieuw gewas' in je eigen naam voor je gewas.Dan nog 1 opslaan en sluiten en je kan je gewas opzoeken in de lijst gewassen links. Gelukkig hoef je niet dagelijks gewassen te importeren, maar echt simpeler krijgen we hem niet, want de mogelijkheden die je nu hebt zijn voor een goede weergave echt nodig... Dan naar de vraag van Malouis. Ik denk dat je even je register moet cleanen met de bijgeleverde regcleaner. Je kan hem hierboven ook downloaden. Voor deze testapplicatie is het goed om hem uit te pakken op bijvoorbeeld je bureaublad (desktop). Ik doe het zelf ook zo, omdat je map 'Mijn Documenten' nogal eens 'vervuild' raken.Ik heb hem net voor de zekerheid ook op een 'schone' virtuele machine uitgepakt. En hij deed het perfect.... Ik weet niet of hij het doet op W8 maar ik vermoed als je deze op de W7 modus zet dat dat gewoon moet gaan... Als het nog steeds niet gelukt, mail je me maar even, want als er mensen zijn die willen testen, moet hij het wel doen natuurlijk... Hoor graag jullie reactie! Gr Team Tuinontwerp 2013 Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 17 oktober 2013 Share Geplaatst: 17 oktober 2013 ik ben ook aan het testen. Afbeeldingen krijg ik hier ook niet voor elkaar. ook niet als ik de jpg afbeelding omzet naar bmp. het vakje met het voorbeeld blijft leeg. hoe kan ik een groter vlak in 1x hetzelfde 'gewas' toekennen? ik wil bijvoorbeeld een pad aanleggen over meerdere hokjes. dan lijkt het mij logisch dat ik dit gebied selecteer en op het icoontje 'tegel' klik. echter werkt dit niet op deze manier. ook niet wanneer maar 1 vakje geslecteerd is. ik ben nu wat aan het schuiven/veranderen met de vak indeling in het overzichtdan mis ik de optie om een icoontje te verslepen naar een ander vak. nu moet je het icoontje verwijderen, gewas in de lijst opzoeken en weer opnieuw plaatsen. Loes, Het is gelukt om een plaatje te slepen naar een ander vakje.Maar omdat het slepen met de linker muis toets al een functie had, namelijk meerdere vakjes selecteren, heb ik het zo gemaakt, dat de CTRL toets moet worden vastgehouden.Het doel vak wordt overschreven, en het bron vak wordt leeg gemaakt.gr,Peter.dit slepen met CTRL knop werkt bij mij niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SaintPier Geplaatst: 17 oktober 2013 Share Geplaatst: 17 oktober 2013 Hallo Loes, De opbouw van een overzicht is sinds de laatste versie drastisch veranderd.Dat is voor een gebruiker niet zichtbaar, maar voor ons ontwikkelaars wel.Het enige verschil dat de gebruiker zal merken, is dat een overzicht veel sneller is getekend op scherm dan bij de vorige versie. Het verslepen van gewassen BINNEN een overzicht heb ik nog niet klaar.Ik zal de functie op dezelfde manier bouwen zoals u gewend bent.Dus samen met de CTRL toets. Mijn plan is om ook een geselecteerd gebied in een overzicht te kunnen verplaatsen.Dus als er eerst tien cellen worden geselecteerd, en daarna met CTRL de cellen worden versleept, zal ik de tien cellen verplaatsen wanneer de muisknop wordt losgelaten, naar de plaats waar de cursor op dat moment staat als linker bovenhoek.Dat was een hele zin. Maar het lijkt me duidelijk. Dan het toekennen van een plaatje:Ik heb een formuliertje gemaakt, waar je een gedeelte van een afbeelding kunt aangeven met het paarse kadertje. Dit MOET altijd gebeuren, zoals het nu ontworpen is. Met het schuifje kun je de grootte van het origineel veranderen. Met de knop "Kopieer kader" wordt het gedeelte van het plaatje waar het kader op staat gekopieerd naar het voorbeeld. Als je dit een paar keer even probeert, zal het wel duidelijk zijn. Pas als je op "OK" klikt wordt de afbeelding in de database geplaatst.We hebben het zo ontworpen om gebruikers niet te verplichten om eventuele gewas afbeeldingen eerst in een extern grafisch programma aan te passen, voordat deze afbeelding kan worden gebruikt. Nu kan een gewas afbeelding worden gekopieerd uit een groter plaatje.Als een originele afbeelding eigenlijk goed is van formaat, dan stel je het zo in dat het paarse kadertje precies over de afbeelding valt. Ik hoop dat ik je vraag voldoende heb beantwoord.Groetjes,Peter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 17 oktober 2013 Share Geplaatst: 17 oktober 2013 Dan het toekennen van een plaatje:Ik heb een formuliertje gemaakt, waar je een gedeelte van een afbeelding kunt aangeven met het paarse kadertje. Dit MOET altijd gebeuren, zoals het nu ontworpen is. Met het schuifje kun je de grootte van het origineel veranderen. Met de knop "Kopieer kader" wordt het gedeelte van het plaatje waar het kader op staat gekopieerd naar het voorbeeld. Als je dit een paar keer even probeert, zal het wel duidelijk zijn. Pas als je op "OK" klikt wordt de afbeelding in de database geplaatst. ik deed het precies zoals je omschreef maar het werkte niet.nu heb ik het programma opnieuw opgestart om een printscreen voor je te maken, en werkt het wel... waar dat aan heeft gelegen weet ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.