loes Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 werkt ook uitstekend om eigen katten in eigen tuin te houden zodat ze geen overlast veroorzaken bij de buren Ik heb eens op internet een filmpje gezien van een soort balk die rond kan draaien om zijn as waardoor katten er geen grip op krijgen en terugdonderen.dit werkt leuk zolang de balk niet krom is. en dat kromtrekken gaat het hout buiten zeker doen. er zijn ook metalen constructies maar daar hangt een prijskaartje aan. Quote
HuubvG Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Dit laatste zal veel duurder zijn dan een simpele schrikdraad installeren. Katten zijn echte acrobaten. Als je ziet hoe ze zich in evenwicht houden op de smalste richels, kun je ervan uitgaan dat ze hun pootjes niet omdraaien voor een draaiende evenwichtsbalk. Quote
loes Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 het rollen voorkomt dat een kat op de balk terecht komen zodat het geen evenwichtsbalk gaat worden tenminste, dat is de theorie. ik vertrouw het niet met mijn kleine uitbreker.een stuk gaas onder een hoek van 45graden op de schutting zou ook moeten helpen maar daar wist ze heel behendig overheen te klimmen.voor schrikdraad heeft ze heilig ontzag. zoveel dat het schrikdraad nog maar amper aan staat want hoger dan 3/4 van de schutting komen beide katten niet. zelfs niet voor een musje dat net buiten bereik in de boom gaat zitten. dat laat onze andere kat hier even zien:het filmpje krijg ik niet online, daarbij is te zien dat hij nog een paar cm hoger durft te klimmen en dan weer naar beneden gaat. hij komt niet eens in de buurt van het schrikdraad. het is dus niet dat ze telkens opnieuw een schok krijgen. Quote
HuubvG Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Als ik een kat was, had ik even de bovenste foto bestudeerd en was ik tot de conclusie gekomen dat ik bij de donkerkleurige steunen op de bovenste foto mooi over het hek kon klimmen. Ik was dan wel een kat, maar niet gek of dom! Sorry, leuk bedacht die dure constructie, wat kosta wel nie? Miauwhaha. Onderste foto is leuk! Zo heb ik mijn schrikdraad over de schutting heen gespannen: Het begint in het schuurtje, het apparaat hangt droog en krijgt 230V en geeft om de x seconden een stroomstootje af. Buiten worden de rode en groene draad op de schrikdraad zelf en de aarding aangesloten. Beneden hangt de steen aan de draad om de schrikdraad altijd gespannen te houden. Dan omhoog naar de schutting + en de grond in om te aarden -. Dan is het simpel om de draad te spannen met isolatoren. Op de schutting zelf heb ik een strookje gaas gemonteerd met daardoorheen de aardedraad geregen. En op het eind een isolator in de muur. Ik heb tot tweemaal toe heel voorzichtig een kat zien sluipen over de schutting vanaf de buren richting schrikdraad. En tot tweemaal toe héél voorzichtig snuffelen met het gevoelige neusje... tik - schrik - deins terug en weg! Om nooit meer terug te komen! Wel zielig vond ik het, maar vergeet niet dat het geen kwaad doet, geen letsel of zo. Ik ben zelf ook meermalen in aanraking geweest. Ook toen ik de voordeur achter me dichtgedaan had en de sleutel niet bij me had. Ik moest achterom over de schutting en voelde wat de katten ook gevoeld hebben. bah! Dus het werkt echt heel goed. Quote
loes Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 netjes slim ook met dat stukje gaas erbij. wat veel mensen vergeten is de aarding. anders dan bij weideschrikdraad welke enkel uit schrikdraad bestaat moet schrikdraad op de schutting ook een aardedraad hebben. katten raken tijdens het springen de grond namelijk niet aan en krijgen dan geen schok. ook een droge schuttingen geleiden de stroom niet altijd even goed. ik heb het Koltec schrikdraad systeem. de beugels werken prettig en staan onder een hoek om het ontsnappen nog wat moeilijker te maken. 2 of 3 draden zouden daarbij voldoende moeten zijn. ik had veel draad over en een hele eigenwijze kat dus het zijn uiteindelijk 5 geworden, 3 spanning 2 aarde. om andermans katten uit de tuin te houden werkt rechtop zoals bij HuubvG waarschijnlijk al meer dan prima en is nog goedkoper ook. een kat wegjagen is makkelijker dan een eigenwijze kat in de tuin houden. Quote
AshaiRey Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 @Loes Best Loes, voor jou maak ik deze buiging met de duimen omhoog. Ik ben heel blij om ook eens een keer te lezen dat een katten eigenaar zelf zijn verantwoording neemt en onkosten maakt om overlast te voorkomen bij anderen. Ik zou het zo fijn vinden als meer mensen jou goede voorbeeld zouden volgen.Top!! Quote Groetjes,Bram
loes Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Dankje Dacht dat dat hier op het forum al algemeen bekend was. De katten kunnen daardoor ook niet in mijn mini moestuin komen. Win-win. Bij het appartement waar we eerst woonden hadden we het balkon afgezet door een net voor de opening te hangen. Met het verhuizen naar een woning met tuin was het niet meer dan logisch om de katten in eigen tuin te houden.Later kwam er een nieuwe kat bij die heel goed is in uitbreken maar ivm gezondheid echt niet vrij buiten kan lopen. Toen waren we extra blij dat de tuin katproof is. de kosten vind ik wel meevallen. het is duurder om met een kat naar de dierenarts te gaan omdat ze zijn aangereden door een auto, ze iets verkeerds hebben gegeten, enzovoort. Wanneer je de katten van de buren uit de tuin wil houden dan is het in verhouding wel wat prijziger.Gelukkig zijn er steeds meer katteneigenaren die hun kat in eigen tuin houden. Op de kattenfora en op diverse sites is hierover veel info te vinden. ik poste mijn verhaal niet om complimentjes te ontvangen maar de methoden om een kat in eigen tuin te houden werken vaak ook om andermans katten buiten eigen tuin te houden. Quote
Mellie Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Haha leuke tips hier tegen katten!Katteneigenaren zeggen steevast dat ze hij behoefte begraven, maar het zal niet de eerste x zijn dat mijn kinderen in de kattenpoep staan of dat ze een verse drol op mij -uiteraard- mooiste krop sla hebben gelegd. Na de zoveelste woedeuitbarsting, heeft mijn man het internet afgezocht naar iets wat werkte. Hij kwam uit op een kattenverjager met ultrasone geluid. Werkte perfect! Nooit meer katten gehad. We zijn inmiddels verhuisd en deze tuin is zo groot, dan heb ik 10 van die dingen nodig. Dat is me een beetje te kostbaar. Het kostte €30Het werkt in een gebied van ongeveer 20 m2. Als je niet met schrikdraad in de weer wil, echt een uitstekende oplossing! Quote
Flup Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Ultrasoon werkt ongetwijfeld heel goed, maar ook andere dieren hebben daar last van. Zelf heb ik een hond, dus dit apparaat kan ik dan niet gebruiken. Quote
loes Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 het werkt inderdaad niet heel gericht, je jaagt alles en iedereen weg die het geluid hoort. helaas maken veel van de apparaten geen ultrasoon geluid maar een stuk lager. hierdoor is het geluid mogelijk hoorbaar voor kinderen en sommige volwassenen. kan zelfs lijden tot gehoorschade. koop dus goede kwaliteit en haal het ding weg wanneer mensen erover klagen. Quote
speets Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Vleermuizen houden hier ook niet van Dus niet gaan klagen als je van de zomer last krijgt van allerlei vliegende insecten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Helaas altijd vliegende beesten! Maar hij ligt al 2 jaar in het tuinhuisje. Te grote tuinMaar kennelijk dus ook vervelend voor andere dieren. Nooit zo bij stilgestaan. Werkte wel super Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.