esmee Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart Hoi allemaal In mijn tuinkas heb ik opeens heel veel witte schimmel,helaas ook tussen mijn opkomende planten. Hoe komt dit en eat kan ik ertegen doen? Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart (aangepast) Dat is schimmel die groeit op mestkorrels, compost die nog 'nawerkt' of onvoldoende gecomposteerd is, uitwerpselen van dieren etc. Het betekent dat de grond tamelijk vochtig is en / of dat de luchtvochtigheid aan de hoge kant is. Wat je er tegen kunt doen: voldoende luchten, zaaisels wat droger houden (niet te droog evenwel). Ik zou sowieso de beschimmelde slakkenkorels (?) een eindje verder wegleggen van je zaailingetjes. 23 maart aangepast door Brabantse Tuinprins 2 1 Quote
sygys Geplaatst: 10 april Geplaatst: 10 april Volgens mij zijn het gewoon goede schimmels die weinig kwaad kunnen maar ben geen expert. Ik heb nog geen problemen ondervinden op mijn planten met deze schimmel in de bodem. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.