Jorieke123 Geplaatst: 4 maart Delen Geplaatst: 4 maart Linkje naar het topic van vorig jaar: Hier bloeien de abrikoos en perzik in de kas! 10 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Oh prachtig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart Ohh hier moest ik zijn met mijn hazelnootbloesem! 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nieuw Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart @Arjawelke ras is het en hoe oud? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart Ik had dat nou nog nooit zo gezien Arja! Mooie foto Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart @Jorieke123 , ja gaaf he? Die kleine zijn de dames, en ze worden bevrucht door de mannelijke, lange slungels. @Nieuw geen idee, ze zijn hier ooit voor ons aangeplant als hazelnoot. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nieuw Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart @ArjaAls al minimaal 5 jaar woont dan is het al volwassen, volgens mij als ik niet mis heb vanaf 7 jaar haal je maximale noten van af. Misschien dat iemand het kan herkennen, na het oogsten lekker paar foto's van maken, elke zijde en na het kraken ook. Is het lange/ovaal of ronde noten? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart Het zijn ronde noten. De vogels, muizen, (geen idee eigenlijk wie alle allemaal mee eten) vinden ze ook erg lekker. We vinden veel leeggegeten noten op de grond. Ze zijn in 2019 aangeplant. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nieuw Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart @Arjahet kan zijn nadat gevallen zijn opgegeten worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
woldistel Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart 5 uren geleden, Arja zei: De vogels, muizen, (geen idee eigenlijk wie alle allemaal mee eten) vinden ze ook erg lekker. Hier ook, ik heb een hazelaarboom (niemand doet dat blijkbaar, een hazelaar tot een boom laten groeien, ik heb ook twee struiken die ik stoel op de moestuin voor het hout, maar naast huis staat een heuse boom). In het voorjaar vind ik echt overal lege nootjes onder alles wat maar een droog onderkomen is. Potten en bakken, een halve tegel ergens. Muizen dus, vooral. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart Ik vermoedde ook muizen, gezien de knaagsporen. Terug on topic: bloesem! Verschillende bomen staan al druk hun knoppen te showen, ik kan bijna niet wachten tot de prunus van mijn achterburen weer roze bloeit, zo mooi elk jaar! En onze fruitbomen. Het is nu echt lente hoor. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart Auteur Delen Geplaatst: 8 maart Ik heb het topic wat opgeschoond, berichten over wel/niet bevriezen van knoppen en bloesem zijn verplaatst. 4 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart En hier bloeit de nectarine in de kas. 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 9 maart Auteur Delen Geplaatst: 9 maart In onze kleine kas bloeit de Roter Weinberg perzik nu ook: 6 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nieuw Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart (aangepast) Wat ben ik jaloers zeg! Mijne moet nog open gaan... Abrikozen Kersen Op de Kersen boom geënt (voor het eerst gedaan) Groene pruim geënt op een Wur s766 onderstam. Voor het eerst gedaan, ben benieuwd naar! 9 maart aangepast door Nieuw Naam van de onderstam toegevoegd. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Kijk eens wat ik net heb gespot!Perzik plati4twoVerder zit alles nog in de knopEn deze perzik melredOok pas 1 bloemetje. Gisteren nog een hommel gered en vele bijen gezien, dus laat ze maar lekker de boel bestuiven. 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marcelru Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart Colt (onderstam voor kers), in de kas. Nog even van genieten, volgende week gaat de kop eraf :-). 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 19 maart Delen Geplaatst: 19 maart Yes! De amandel bloeit nu echt! 11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 23 maart Auteur Delen Geplaatst: 23 maart Er vallen veel abrikozenbloemen onbevrucht van de boom in mijn kas, maar er blijft ook heel wat hangen! 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Ik zie hier elke dag hommels op de amandelbloesen zitten. Dat geeft hoop! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Weten jullie nog de zelf gezaaide rode perziken uit NOFrankrijk? Ik heb toen ook heel wat boompjes uitgedeeld, weet niet meer aan wie allemaal, behalve aan Angela💜 en aan dochterlief alwaar ik gisteren deze foto heb gemaakt. Hopelijk krijgen we er vruchten aan dit jaar zodat ik ook een zaailing kan zetten op Knarrestein. 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Het kan zijn dat ik er daar ook één van heb @appelvrouw Het boompje lijkt elk jaar nog te leven maar is niet productief... Heeft helaas geen warm plekje. Heeft 1x, na overwinteren in de buurkas, een ieniemini perzikje getoond. Maar deze is niet verder gegroeid. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nieuw Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart (aangepast) Abrikoos, waar is de stamper?🤔 23 maart aangepast door Nieuw twee dagen geleden geschoten en vandaag zijn alle bloemen gebloeid. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 23 maart Delen Geplaatst: 23 maart Ik had vandaag familiebezoek en iedereen vond deze boom het mooist. Logisch natuurlijk met die fotogenieke looks. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MH95 Geplaatst: 24 maart Delen Geplaatst: 24 maart Amandel. Kerspruim die ik snoei als boog 1 kant in. En vermoedelijk een wilde pruim zaailing, afwachten wat eraan komt. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.