Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Héél vervelend om weg te krijgen. héél vervelend......

@ Jessicapillon. Is echt moeilijk hoor, aan de hand van een foto een appel te determineren, als boompje dan he ? ( ik kan het trouwens ook nauwelijks aan de hand van een rijpe appel ). Je kan misschien later wat soortjes uitsluiten, maar dat kan je zélf ook wel ( Jonagold en Granny Smith bv )

Geplaatst:

Hoi Bit

Dat dacht ik al maar dacht probeer het hier toch

Ik ben erg benieuwd als ze rijp zijn zal ik ze proeven en dan kijken of ik er iets van uit kan halen.

ben in ieder geval erg blij met zoveel appels in mijn boom.

Groetjes jessica.

Geplaatst:

Heeft iemand een idee wat dit voor planten zijn?

Staan hier in de buurt in bloei en vroeg me af wat dat was.

IMG029475781434100962.JPG

Geplaatst:

Gelderse roos. Komen rode bessen aan, waar met name kramsvogels gek op zijn

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
het is een echte plaag

Ja, Japanse duizendknoop is heel vervelend, maar je kunt ze terugpesten door ze op te eten!

Hier en hier staan bijvoorbeeld recepten.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Heel erg bedankt voor jullie snelle hulp, had nooit verwacht dat je hem zou kunnen eten ik print een paar van de recepten uit en neem ze vanavond mee als ik voetbal ga kijken bij mijn opa en oma, die zulllen ook wel verbijsterd zijn.

groet,

mike

Geplaatst:
Weet iemand wat voor ras appel dit is ik heb een paar foto's van de appelboom gemaakt.

Deze appelboom stond al in de tuin toen ik de tuin kreeg en niemand op de tuin weet het verder.

tuin-02756421433940035.JPGtuin-02671211433940097.JPGtuin-02521801433931057.JPG

tuin-02420911433931038.JPG

Jonagold, zegt mijn appelkwekende schoonvader.

Geplaatst:

@windindewilgen (pagina 305) Dank voor je antwoord. Foto inderdaad recent dus in juni, hij is nog steeds rood en is waarschijnlijk dus een prunus cerasifera atropurpurea als ik het internet mag geloven. Ik weet dat er een kilometer ofzo verderop een hele laan van die bomen staat dus zou maar zo daarvandaan kunnen komen.

Bedankt iig, nu kan ik hiermee verder

Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn?

Geplaatst:

Leuk zo een cadeautje uit de natuur in je tuin, Michael! (Ik zou er althans blij mee zijn voor in het parkbos. Mooi in ieder geval en eetbare vruchten...hoop dat die lekker zijn, want is wat onvoorspelbaar)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Die 2e gok ik op wilg. Ziet er een beetje uit als mijn perzik ook trouwens. Maja, zal wel niet als je dat zelf niet weet he ? Wilg dus.

de 1e weet ik niet.

Dankje, die gaat dan dus weg en de eerste laat ik nog maar even staan...heb nog stiekem hoop op een bloem (zinnia???) en omdat hij achter de gladiolen staat, staat het niet echt in de weg.

Geplaatst:
Weet iemand wat voor ras appel dit is ik heb een paar foto's van de appelboom gemaakt.

Deze appelboom stond al in de tuin toen ik de tuin kreeg en niemand op de tuin weet het verder.

tuin-02756421433940035.JPGtuin-02671211433940097.JPGtuin-02521801433931057.JPG

tuin-02420911433931038.JPG

Jonagold, zegt mijn appelkwekende schoonvader.

Super dan ga ik daar van uit. bedankt.

Geplaatst:
2015-06-11-1835871434047099.36

Volgens mij een Datura/doornappel.

Mooie plant, mooie vruchten, maar niet om op te eten

Geplaatst:

Geen Agave. Die heb ik ook ooit gezaaid. Was nog niet makkelijk. Zaait zich volgens mij hier in dit natte landje (oké momenteel is het erg droog) ook niet uit. Het blad is te breed voor een Agave.

Wat het dan wel is, is ook voor mij een vraag.

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:

Goedeavond,

Ik vond dit rode plantje in mijn tuin en vind het op een klaver lijken kan iemand me de exacte naam geven?

Edit: Gevonden http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehoornde_klaverzuring Gehoornde klaverzuring /Oxalis corniculata

2tySvlo.jpg

Graag zou ik weten welk onkruid dit is zodat ik kan kijken wat ik er tegen kan doen.

Edit2: ook gevonden kruipende boterbloem nu kijken wat ik er tegen kan doen

3BJOGiP.jpg

Geplaatst:

Je zou het handmatig uit de grond kunnen verwijderen.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Gezien in m'n vierkante meter, indien het een sluipwesp is , me happy

Sorry voor de kwaliteit, hopelijk is dit voldoende

IMG100546701434270899.JPG

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Geplaatst:

Ik heb passiebloem gezaaid (zeven zaadjes). Er kwamen er twee op, dacht ik, maar het zijn hele verschillende plantjes. De rechter herken ik inmiddels toch wel als passiebloem. Maar de linker niet.

Herschaalde-kopie-van-P615138759491434367222.jpg

Hier de linker van dichterbij:

Herschaalde-kopie-van-P615139143121434367295.jpg

Ik vind deze er wel heel anders uitzien en hij groeit ook veel langzamer. Is dit een andere soort passiebloem, of is er iets anders opgekomen (onkruid bijvoorbeeld)?

Het zaad heb ik overigens in een supermarkt gekocht.

Geplaatst:

Dit is spurrie (Spergula arvensis).

http://www.researchgate.net/publication/254845453_Teelthandleiding_groenbemesters__spurrie_%28Spergula_arvensis%29

"Spurrie is een cultuurgewas dat tot de muurachtigen behoort. Het werd vroeger veel geteeld op de zandgronden als

voedergewas. De plant heeft lijnvormige bladeren die in kransen om de stengel zijn gerangschikt en bloeit met kleine

witte bloemen. Spurrie groeit in Nederland in het wild op schrale zandgronden. Het is ooit een belangrijk

stoppelgewas geweest. In het begin van de 20e eeuw werd er nog 3600 ha van verbouwd. Op dit moment is het

vrijwel geheel verdwenen. De opbrengst is dan ook niet erg hoog, maar het gewas heeft wel een aantal bijzondere

eigenschappen, zowel gunstige als ongunstige. Spurrie heeft een snelle ontwikkeling, mislukt zelden, behoeft zeer

weinig mest en is bij uitstek geschikt voor droge, zure, vaak ook arme lichte zand- en dalgronden. (Onder wat betere

omstandigheden neemt de opbrengst en de slagingskans natuurlijk wel toe). Daar staat tegenover het gevaar voor

opslag, dat zeer hardnekkig kan zijn."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...