Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Wat ik wel weet dat droge weer moet zijn, vochtige weer is ook een probleem en vriezen is ook te riskant.

Wat ik alleen niet weet is dat om 24 uur gaat of komende paar dagen nadat de bomen gesnoeid zijn?

Als ik naar het weerbericht kijk dan zijn eerste twee dagen snachts -1 of -2 graden (zondag/maandag) en dinsdag/woensdag 10 procent kans op regen, vanaf donderdag 30 procent kans op regen.

Kan ik beter wachten of zullen de knoppen wakker worden?

Geplaatst:

Met deze lichte nachtvorst kun je prima je fruitbomen snoeien. Alleen pitvrachten als appel en peer. Kers, pruim en walnoot doe je in de zomer.

De regels die jij aanhaalt zijn opgesteld in de tijd dat we elk jaar nog een elfstedentocht reden.  Toen hadden we nog echte vorst.

Geplaatst:
23 minuten geleden, marcelru zei:

Wat voor soort fruitbomen wil je gaan snoeien?

Wat ik allemaal heb is.

1 druif

1 abrikoos

1 pruim

1 kers

3 hazelaars (verschillende rassen)

Geplaatst: (aangepast)

Druif met hazelaar (kruising in het midden)

aangepast door Nieuw
Was te lange bericht.
Geplaatst:
2 uren geleden, Veldjesgraaf zei:

Alleen de druif kun je nu snoeien. Maar daar heb je een druivenkenner voor nodig.

Druivenkenner, huh? 🤔 Dat heb ik nog nooit gehoord qua snoeien. Misschien begrijp ik iets niet.

Druiven snoei je ergens tussen december en maart, zolang het niet vriest en niet opwarmt. 

Maar ik heb ook wel eens een druif te laat gesnoeid. Heel veel gelekt sap. En toch kwam het goed.

• Like 1
Geplaatst:

Ach, als je zoekt op druif snoeien kom je termen tegen als cordon en guyot en snoeien op zoveel ogen etc. 

Zelf buig ik in de winter 2 nieuwe takken uit. Horizontaal. De rest snoei ik weg.

Welke vorm dat precies is weet ik niet. Het werkt in ieder geval .

• Like 1
Geplaatst:
4 uren geleden, woldistel zei:

Druiven snoei je ergens tussen december en maart, zolang het niet vriest en niet opwarmt. 

Dat dacht ik ook, de knoppen slapen nog.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...