Jorieke123 Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Nee die ziet er niet fief uit. Qua ontlasting zou het nog mee kunnen vallen aangezien kippen eens per dag echt dunne derrie poepen, en verder vrij vastere flatsjes Niest ze ook? Heb je trouwens een stok in het binnenhok? Daar zitten ze graag op 's nachts. Dan blijven ze ook mooi schoon, gaan ze niet in een hoekje zitten waar ze dan ook weer poepen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gemma Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Dat ziet er niet goed uit hoor.Een kip die bol zit is vaak behoorlijk ziek.Zitten er wormpjes in de ontlasting?Heb je je hok pas nog geverfd?Ik zou met haar naar de dierenarts gaan.Misschien is het iets relatief simpels om op te lossen en hoef je haar niet weg te doen.Je kan, voordat je gaat, de vorige eigenaar nog bellen hierover misschien om te overleggen?Mocht het dan iets ernstigers zijn of iets dat onoverkomelijk is, dat je dan een ander kipje mag uitzoeken.Wat ik nog wel eens gebruik is Gezasept.Een middeltje dat nog wel eens wil helpen in zulke gevallen.Door het drinkwater doen.Is o.a. te verkrijgen bij welkoop/boerenbond.Verder vind ik haar aardig bleekjes, er zit geen luis in het hok?Ik zou niet te lang wachten met naar de dierenarts gaan.. ( ja, sommigen vinden het dom, met een kip naar de dierenarts.. maar ik denk maar : ik heb de zorg op me genomen en daarbij de verantwoordelijkheden.. )Sterkte ermee! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 @Jorieke:Nee ze niest niet.. Ze piep wel zo af en toe tegen de andere.. Maar ze heeft de hele dag van die derrie poep en het is ook rood met slijm.. Ze zit een zitstok in het nachthok.. Weet alleen niet of ze daar op gaan zitten.. Ze gaan wel op de stokken zitten die in de ren zitten.. Quote
Supermoeke Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 @Gemma:Er zitten geen wormpjes in haar ontlastig.. Daar heb ik ook naar gekeken.. We hebben het met de verkoper overlegt en die wilde haar toch omruilen voor een gezonde.. Want hij wilt geen slecht naam krijgen.. Dus dat gaan wel maar doen.. Bedankt voor je tip.. Ik zal het onthouden.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Ik zou haar ook omruilen hoor, als een kip er ziek uit ziet is ze meestal al goed ziek. Om nu al weet ik veel hoeveel euro's uit te gaan geven bij de dierenarts...? Die man heeft er vast wel een mooi goedje mee. Dan kan hij haar zelf weer oplappen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Mischien hebben ze het gewoon beetje koud, hield die meneer ze nog onder en lamp of zoiets ?Liepen ze bij hem al buiten ?Als het mogelijk is bij je zou ik ze even wat warmer zetten, dat is voor het zieke kipje zowiezo beter.Je kan altijd vragen als deze beter is of je haar terug mag. Quote Players only love you when they're playing.
Gemma Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Tja.. mijn ervaring is dat als zo`n beestje terug gebracht wordt er van oplappen niks komt..sterkte ermee inelkgeval. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ze zijn al wel oud hoor, voor onder een lamp. Nu kan je dat proberen om haar op te lappen, maar je haalt niet even ergens zo'n lamp vandaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
MoesNique Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 @gemma Een wyandotje en een groninger Meeuw?Je hebt daar twee hele mooie kippen, toch je wyandotje is overduidelijk niet in orde. Aan je ontlastingsverhaal te lezen en de foto, zou er ook best een (eerst op weg zijnde) ei inwendig stuk gegaan kunnen zijn. Ze is natuurlijk ook eens vastgepakt om te verhuizen etc. en de productie van eieren wil dan wel eens een kip doen sneuvelen. Ook zijn eieren soms wat dun van schaal en onregelmatig van vorm, waardoor het wel eens voorkomt dat een jonge maar ook wat oudere kippen overlijden aan een inwendig gebroken ei.Daar kun je weinig tegen uitrichten en dat kun je domweg niet voorzien of helemaal voorkomen Nieuwe kippen, kun je het beste in de schemer van de avond voor het eerst in het binnenhok plaatsen en de eerste dagen zelf iedere avond (bij het donker worden, want dan zijn ze al heel mak) even 'op stok' zetten. Als je dit enkele dagen volhoud, zul je zien dat ze de rest van hun verblijf uit zichzelf op stok zullen gaan. Ook is het goed als je ze de eerste dagen in het binnenhok houd tot ze echt vertrouwd zijn en pas dan laat je ze zelf de weg naar buiten zoeken (dus altijd van binnenhok zelf naar buiten laten gaan, zo voorkom je dat ze in de avond niet uit zichzelf naar binnen terug keren). Je Wyandotje gaat het vermoedelijk 'niet redden'. Niet leuk dat ik je dit schrijf, toch ik vrees dat 'dat' toch ..... Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
hansm Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ik vindt het nog echt ukkies allebei, en bij elk dier is een beetje warmte eerste wat je kunt doen omdat net als mensen bij ziek zijn ze moeite hebben zichzelf warm te houden.Ze hebben ook geen moeder waar ze even kunnen opwarmen.En dan met dit weer ik denk dat als het warm weer was geweest het kipje nergens last van had gehad, ik vondt juist dat kipje er ook gezond uitzien, al is dat lastig op foto, denk ik beetje hulp en dat beestje red het wel, dat je dit aan de kweker overlaat vindt ik wel juiste houding want die heeft ervaring.Juist omdat er mensen zijn die nek omdraaien zou ik er om terug vragen als ze weer 100 procent gezond is en omdat je er toch 3 wil. Quote Players only love you when they're playing.
Gemma Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 @ MoesNique, het zijn niet mijn kippen hoor , maar van de TS.( beide wyandotjes trouwens.. ) Hoe is het nu?? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Geplaatst: 10 juni 2012 We hebben vandaag de bruine kip om geruild.. We moeten ze allebij ff meenemen zodat hij kon kijken hoe het met allebij is.. Aan de witte was niks te zien.. De andere zag echt pips zei hij.. Hij ging haar behandelen.. We hebben een nieuwe mee gekregen.. Voor de zekerheid heeft hij ook nog wel poeder meegegeven.. Die moeten we voor de zekerheid 3 dagen door het water mengen.. De nieuwe bruine was wel gezond.. Dus onze Sofie (de witte) is 9 weken oud en onze Suzie (de bruine) is 8 weken oud.. Quote
Gemma Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Hoe gaat het nu met de dames? Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 18 juni 2012 Auteur Geplaatst: 18 juni 2012 Het gaat geweldig met de dames.. Ze zijn echt BFF's geworden.. Echt leuk om te zien.. Maar de bruine is wel een mietje hoor.. als je aan komt lopen schiet ze snel het nachthok en en gaat ze vanuit het deurtje komen hoe of wat.. Als ze het goed vind komt ze weer naar buiten.. Maar ze houd je goed in de gaten.. Quote
Gast jack Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 serama kipjes zijn ook leuk om te houden in een woonwijk mijn zoontje van 10 jaar heeft er ook enkele .zijn super tamme makkelijke kipjes om te houden . Quote
Gemma Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Dat gaat vanzelf over, dat schichtige gedrag. Deden mijne in het begin ook.Nu duw ik ze soms zelfs met mijn voet of hand een stukje opzij als ik ze wil voeren omdat ze dan in de weg blijven staan.Sommigen eten uit mn hand. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 21 juli 2012 Auteur Geplaatst: 21 juli 2012 ff een update.. Het gaat super met de kippen.. Ze hebben het volgens mij goed naar hun zin bij ons.. Hihi.. Gisteren hebben we het hok verzet.. Nu staat ie op dat plaats waar we hem wilde hebben.. We hebben een gedeelte stenen weg gehaald.. Nu kunnen ze lekker in het zand woelen.. Ze vinden het ook super in de buiten ren.. Of hoe je het ook noemt.. Kunnen ze lekker scharrelen.. en komkommer vinden ze super lekker.. Maar ook lekkere dikke regenwormen.. Hihi.. We willen binnenkort nog een extra stuk aan de ren zetten.. en dan komt er nog een kipje bij.. Quote
Supermoeke Geplaatst: 25 juli 2012 Auteur Geplaatst: 25 juli 2012 De kippen villa is klaar.. Hihi.. Nu willen we er graag nog wat meer kippen in zetten.. Waarschijnlijk 2.. Of zal dat te veel zijn? Quote
Groene vingers Geplaatst: 28 juli 2012 Geplaatst: 28 juli 2012 Wie kent de Chabo's kippen en weeet er wat over te vertellen. We wonen in een woonwijk dus het belangrijkst is wel dat het om het geluid/lawaai kan. Een beetje tokkelen is niet erg, de boel bij elkaar gillen de hele dag wel. Hier een (gedownload) afbeelding van het mooie kippetje: Quote Leuke Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/lidl50procentkortingsbon/
hansm Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Waneer ze ei leggen tokken kippen hard en best lang,tenminste dat zullen mensen vinden die er gevoelig voor zijn. @supermoeke, wat lekker ruim en leuk gemaakt zullen je kippen eker waarderen Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 over het algemeen maken kippen niet zo een lawaai .kakelen alleen na het leggen van een ei of bij onraad bv ( kat of roofvogel Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Over het algemeen zijn kippen echte herrie schoppers! Kippen maken geluid, ze tokken gezellig als ze aan het scharrelen zijn, maar slaan aan als er een grote vogel over vliegt, kakelen er lustig op los als er een ei komt, en hier kukkelt (ja echt kukelen) een van de hennen ons 's ochtends wakker! En dat is zeker geen uitzondering als je hennen neemt zonder haan! Dat gezegd hebbende, er zijn altijd soorten die minder geluid maken dan anderen, maar ook daar uitzonderingen op de regel! Ik geniet ervan, en de buren hier in het dorp vinden het niet erg, gelukkig! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 zelf woon ik ook in een woonwijkmaar het ligt toch ook een beetje hoe je buurtgenoten zijn .heb hier ook al veel dieren gehad .zelf de grote brahma,s met haan .nu nog alleen serama kipjes met 3 haantjes plus nog wat muskus eenden die rond lopen ..maar kippen houden in een woonwijk moet kunnen Quote
Supermoeke Geplaatst: 14 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2012 Met onze kippen gaat het ook super.. We hebben van de week nog een buiten ren gemaakt.. We hebben er nu inmiddels wel 4 wyandotjes.. 2 van al een jaartje oud.. Die zijn er vorige week bijgekomen.. Helaas nog geen eitjes gehad.. Maar we wachten rustig af.. We zijn op de uitloop ren nog een hok aan het maken er daar komen 2 á 3 chinese dwerg kwartels in.. Die wilde we eerst bij de kippen zetten maar dat werd echt afgeraden.. Dan maar een hok erboven op.. In de "grote" ren komt nog wel zand te liggen.. Zo ver waren we nog niet.. Quote
Frank vwl Geplaatst: 30 augustus 2012 Geplaatst: 30 augustus 2012 Ik heb nu sinds 2 weken de Izegemse koekoek kippen. 3 hennetjes en 1 haan. De buren aan 1 kant hadden niet eens gemerkt dat we kippen hebben en de rest vind het gelukkig allemaal leuk. Het was voor ons wel een stukje rijden om een geschikte fokker te vinden van dit ras. Ik heb o.a. gekozen voor de Izegemse koekoek omdat het een rustig ras zou zijn (ook de hanen) dus geschikt voor een woonwijk en omdat ze in de winter eieren blijven leggen. Het is wel een groot ras Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.