Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Ah, de grond in de ren bedoel ik. Zet je ze op een mooi grasveldje, dan maken ze met een dag of 2 ergens een beginnetje, een gaatje. Die gaan ze dan lekker uit staan krabben, net zo lang tot er niets meer groeit in de ren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Supermoeke Geplaatst: 4 juni 2012 Auteur Geplaatst: 4 juni 2012 Oww zo.. onze tuin is verhard.. Dus ze komen op stenen te staan en over die stenen willen we een flinke laag zand gooien.. Quote
eva1986 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Lavendel blijven ze hier vanaf (had ik gehoord op t kippenforum), voor de rest is het inderdaad vrij snel kaal Eerst pikken, dan krassen, dan badderen... Ach de dames vermaken zich wel Wij hebben trouwens ook geen deurtje, de dames komen naar buiten als het licht wordt, wij slapen aan de tuinkant, mat de raam op de kiepstand, maar ik hoor ze zelden hoor... In de ren moet wel aardig wat zand liggen hoor! Hier maken ze kuilen om in te baderen (ze gebruiken zelden het aangewezen (wit)zandbad, en die kuilen zijn wel half zo diep als de kipjes groot zijn... Dus houdt daar rekening mee! verder gewoon héél veel plezier met de voorpret! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Supermoeke Geplaatst: 4 juni 2012 Auteur Geplaatst: 4 juni 2012 Oke.. Dan moeten we ff kijken hoe we het gaan doen.. Met het zand.. Misschien bij de rengedeelt de stenen eruit en onder het nachthok niet.. Jij hebt volgens mij ook wyandotte toch? Quote
eva1986 Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Nee, wij hebben antwerpse baardkrieltjes! Mijn vader heeft er wel een paar, omdat ze zo'n goede kloeken zijn... Broedmachientjes voor andermans eieren dus eigenlijk! Maar de meeste kippen zijn echt duitsers wat dat betreft hoor... kuilen graven om erin te gaan liggen! Ik weet eigenlijk niet of je ook koekoek kleur wyandotte hebt , maar zo heet onze kleurslag! Wyandotte vind ik wel erg leuke compacte kipjes Wij hebben trouwens de ren (of nou ja, de balken van de ren) wel op stenen staan, dit zodat ze zich er niet onderdoor graven! Maar waar de dames lopen is het dus wel alleen zand! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Ja ze hebben koekoek kleuren.. Ik vind de goud/zwart gezoomd en de geel/wit gezoond en columbia zwart/wit heel erg mooi..Die kleuren staan echt boven aan mijn lijstje.. Nu nog wachten tot het hok binnen is.. Hij kan vandaag of morgen komen.. Elke keer als er iets langs komt rijden hoop ik dat ze hem komen brengen.. Maar ik ben bang dat ze morgen pas komen.. Quote
Gemma Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Als je maar geen wyandotjes haalt uit woerden..Kijk anders eens op het kippenforum hierover.Het is alleen een waarschuwing over deze fokker die ik je wil geven. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Dank je voor je waarschuwing.. Ik ben lid van het kippenforum.. en ik heb van iemand een lijst gekregen met fokker.. Waarom is het beter om een kip van een fokker te halen in plaats van een boerderij? Quote
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Owww... Ik vergeet het helemaal te vertellen.. Mijn hok is binnen.. Ik ben zo blij.. strax opzetten... Joehoee!!! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Ik zou juist niet bij een fokker halen, omdat die nogal druk bezig zijn met het zo mooi mogelijk fokken van een kip. Niet een zo sterk mogelijke kip... Wij hebben al heel wat hele mooie, maar vrij snel zieke kipjes gehad. Nu we zelf fokken, hebben we super kippen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Oke.. We hebben wel een adresje maar dat is gewoon bij een boer.. Pfff.. wat is het toch moeilijk.. Quote
hansm Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Beide kan goed hoor, al zou ik letten op de algemene dingen waneer je een dier koopt, zien de ouderdieren en jonkies allemaal er gezond uit, zijn de hokken redelijk schoon en verzorgt dat soort dingen.Je indruk is belangrijkst is het puinzooi daar niet kopen ziet het er goed en verzorgt uit kun je daar best kipjes kopen.Je kan bv nog extra vragen of de dieren behandeld zijn tegen bloedluis, vaakn zijn fokkers daar beter in dan bij boermaar dat zegt nog niks dat kun je eenvoudig zelf doen waneer je dat wilt (en is eigenlijk ook geen ziektemeer zoals bij kat en hond vlooien).Ik kan nu niet zeggen dat een kip een ziekte gevoelig dier is, waneer de basis goed is kun je ervan uitgaan dat je kipjes ook gezond zijn, meer als 30 jaar heb ik kippen en ziektes zijn er amper, mischien wel nooit zover ik me herrinder geweest, dus heel veel zorgen hoef je je daarover niet te maken. Quote Players only love you when they're playing.
Gemma Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Nee, inprincipe maakt het niks uit.Wij hebben van de 5 dames 3 van een "fokker" en 2 van een boerderij.We hadden 4 van een fokker maar 1 heeft in januari het loodje gelegd zonder ooit ziek te zijn geweest.Lag zomaar dood in de ren op een ochtend.Misschien een hartafwijking of iets in het koppie niet goed gegaan, we`ll never know..Daarna heb ik 2 van een boerderij gehaald.Mooie gezonde kippen.Waar ik persoonlijk op let is hoe de kippen gehouden worden door de verkoper en hoe de dieren erbij lopen.Zien ze er goed verzorgd uit? Is de stal netjes? Maken de dieren een vitale indruk?Verder heb ik met beide dus goede ervaringen.De fokker had me ook nog voer meegegeven voor de eerste dagen en veel goede adviezen.Succes en hou ons op de hoogte! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Hier zijn ze dan.. Onze wyandotte.. Sofie en Suzy.. Dit is Suzy en dit is Sofie en ze zijn al lekker aan het eten.. Wat een dotjes he.. Hihi.. Wij zijn er super blij mee.. Quote
hansm Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 je bent een vlotte, lijken me prachtige kipjes, ze zijn leuk ! Quote Players only love you when they're playing.
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Ja, erg he.. Als ik iets wil, dan wil ik het ook snel.. hihi.. Maar ik heb hier en op het kippen forum om tips gevraagt en ik heb ook heel wat gelezen de afgelopen dagen.. De ene vind ze wel goed voor in een woonwijk en de andere wat minder.. Maar dat zal met iedere kip wel zo zijn.. Maar we hebben ze.. Als we het hok hebben uitgebreid dan komt er nog een 3de bij.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Wat een dotjes Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Supermoeke Geplaatst: 5 juni 2012 Auteur Geplaatst: 5 juni 2012 Ja lief he.. Ik heb ze net in het nacht hok gezet.. Kunnen ze ff bijkomen.. Quote
eva1986 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Wat een knappe dames! Veel plezier met ze!! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Bubbels Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Hele mooie meiden! Veel plezier ermee! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met het oudere topic. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gemma Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Wat een schatjes.Waar heb je ze gehaald, toch bij een boer?Veel plezier ervan! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Supermoeke Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Thanks!! We hebben ze gehaald bij een hobby boer.. Een man die met liefde over zijn dieren praat.. Maar helaas gaan we er morgen 1tje terug brengen.. Het beestje is echt niet lekker.. Ontlasting is niet goed.. Zie geen power in en eet niet.. Drinkt wel.. Ook alleen maar dat onze Witte haar daar naar toe duwt.. Onze witte is echt voor haar aan het zorgen.. Ze heeft haar net zelfs naar het nachthok gebracht.. Morgen mogen we haar omruilen voor een ander.. Hier heeft ze haar naar het nachthok gebracht.. Zo zit ze de hele dag.. Het is heel dubbel.. Ik wil haar eigelijk niet weg doen.. Maar ik heb ze dinsdag pas gehaald en er nu al mee naar de dierenarts gaan vind ik wel erg snel.. Gelukkig deed de verkoper er helemaal niet moeilijk over.. Hij wilt geen zieken dieren verkopen.. Hij dacht dat ze allemaal gezond waren.. Het mooiste is dat ik haar zelf heb uitgezocht tussen de rest.. Hoe krijg ik het voor elkaar.. Onze witte doet het wel goed.. Lekker actief.. Eet en drinkt goed en scharreld lekker rond.. Quote
Supermoeke Geplaatst: 8 juni 2012 Auteur Geplaatst: 8 juni 2012 Dit zie ik de witte ook elke keer doen.. Onder de bruine gaan liggen.. Raar he.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.