Tanja65 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari Ja, dit blijft een dilemma. Mijn ervaring met tupperware is dat de weekmakers in het plastic vroeger of later (vaak later) gaan lekken, en de bakjes plakkerig en vies maken. Maar weekmakers, iew, die lekken dus ook in je eten. Wij zijn juist alle plastic er uit aan het gooien en zoveel mogelijk op glas en RVS aan het overgaan. Glas vind ik het fijnste, maar pff dat neemt veel plek in je kast in. De RVS bakjes van Ikea stapelen een stuk prettiger. Wij hebben de vierkante van IKEA365 , maar ik zie ze nu niet meer in de webshop staan. Jakkes. Steeds veranderen in je basics is ook echt itritant, IKEA! Anyway. We gebruiken óók nog plastic, voor het vacuum apparaat (als we bv meedoen met een koe) of plastic sluitzakjes. Zucht. On our way. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
woldistel Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Volgens wat ik her en der lees is oude Tupperware naar de huidige maatstaven absoluut niet meer voedselveilig, wat @Tanja65 ook al zei. Verder gaat bij mij alles in ziplockzakken of bakjes diversen in de diepvries. Al dan niet vacuum verpakt. Gedroogd spul gaat in vacuum gezogen glazen potten of vacuumzakken. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari @Tanja65weet je zeker, dat ze de glazen bakjes niet meer hebben bij Ikea? Ik zie ze nog gewoon in de webshop staan namelijk. Of bedoel jij andere? https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraadpot-met-deksel-vierkant-glas-kunststof-s39269120/ Anders moet ik snel een voorraadje extra inslaan. Ik spaar deze voorraadbakjes, want ik vind ze heel prettig (de glazen bakjes dus). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tanja65 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari @Rookie, ik bedoelde inderdaad die, maar dan in RVS. Die lijken er niet meer te zijn, alleen deze rechthoekige: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraadpot-met-deksel-rechthoekig-roestvrij-staal-kunststof-s09437506/ 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hazeltje Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari 54 minuten geleden, Tanja65 zei: , ik bedoelde inderdaad die, maar dan in RVS. Ik zie ze nog wel online staan, maar niet in alle winkels, maar dat is met al die formaten bakjes dat ze er niet zijn in alle winkels. "mijn" winkel heeft er momenteel meer dan 90: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraaddoos-vierkant-roestvrij-staal-20580319/#content 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hazeltje Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Mijn linkje is dus zonder de deksel, die zijn wel op voorraad, maar de deksels kun je los kopen. Dus je kunt wel een compleet en afgesloten bakje aanschaffen. 1 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Anna3 Geplaatst: 20 januari Delen Geplaatst: 20 januari Heb die vierkante bakjes in RVS, glas en kunststof van de week ook nog gezien in Duiven. De deksels ligger er los bij. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
INEKEH Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april Op 15-1-2025 om 11:21, Petrasmoestuin zei: Nee dat is niet zo. Ik heb nog een heleboel Tupperware dozen van een pond. Daar doe ik appelmoes, macaroni, kant en klare purees, etc in. Als ze ingevroren zijn, dan doe ik ze over in een plastic zak. Dat zijn dan vierkante blokken, die ik goed kan opstapelen. Ik heb het elders al een keer op de foto laten zien. Ik zal de foto nog opzoeken. Ik doe het in plastic zakken en dan in Tupperware bakken. Zo krijg je ook mooie blokken die makkelijk te stapelen zijn 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 april Auteur Delen Geplaatst: 16 april 7 uren geleden, INEKEH zei: plastic zakken en dan in Tupperware bakken. Ik denk dat je net andersom bedoelt, zoals ik ook zeg? Eerst in tupperware (dan zijn ze vierkant) en dan in plastic zakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
INEKEH Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Ik zet de plastic zakken al in de Tupperware bakken. Als de inhoud bevroren is kan ik de zakken er zo uithalen en hoef dan niet meer aan de inhoud te zitten 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Slim, Inekeh! Ga ik ook zo doen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Plus, dat de bakken gewoon schoon blijven! Alles wat werk bespaart vind ik een goed plan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 april Auteur Delen Geplaatst: 17 april (aangepast) Een goed plan @INEKEH, maar krijg je de deksel er dan wel goed op? De plastic zakken moeten er dan wel precies in passen en sluit je ze dan ook al gelijk? 17 april aangepast door Petrasmoestuin Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april Dan kom je alleen wel weer terug bij het oorspronkelijke probleem dat je de zakjes typisch vind ruiken en daarom een alternatief zocht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 april Auteur Delen Geplaatst: 17 april De deksel hoeft er ook niet op denk ik, als het zakje dicht is. Maar kan ik de bakjes dan stapelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: 17 april Delen Geplaatst: 17 april @Petrasmoestuin Tijdens het invriesproces zou ik niet stapelen zonder deksel. Dan krijg je geen mooie blokken lijkt me. Dat is toch wat je uiteindelijk wilt bereiken? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
INEKEH Geplaatst: 23 uren geleden Delen Geplaatst: 23 uren geleden Ik sluit de zakken wel meteen. Doordat ik vierkante bakken heb in verschillende hoogten is er altijd wel één waar het inpast.Ze stapelen makkelijk omdat ze allemaal dezelfde maat hebben (alleen de hoogte is verschillend) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.