Ga naar inhoud

Wie van jullie bewaart glazen potten in de vriezer?

Aanbevolen berichten

Ja, dit blijft een dilemma.  Mijn ervaring met tupperware is dat de weekmakers in het plastic vroeger of later (vaak later) gaan lekken, en de bakjes plakkerig en vies maken. Maar weekmakers, iew, die lekken dus ook in je eten. Wij zijn juist alle plastic er uit aan het gooien en zoveel mogelijk op glas en RVS aan het overgaan. Glas vind ik het fijnste, maar pff dat neemt veel plek in je kast in. De RVS bakjes van Ikea stapelen een stuk prettiger. Wij hebben de vierkante van IKEA365 , maar ik zie ze nu niet meer in de webshop staan. Jakkes. Steeds veranderen in je basics is ook echt itritant, IKEA! Anyway. We gebruiken óók nog plastic, voor het vacuum apparaat (als we bv meedoen met een koe) of plastic sluitzakjes. Zucht. On our way. 

• Like 2

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tanja65weet je zeker, dat ze de glazen bakjes niet meer hebben bij Ikea?

Ik zie ze nog gewoon in de webshop staan namelijk.

Of bedoel jij andere?

https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraadpot-met-deksel-vierkant-glas-kunststof-s39269120/

Anders moet ik snel een voorraadje extra inslaan.

Ik spaar deze voorraadbakjes, want ik vind ze heel prettig (de glazen bakjes dus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Tanja65 zei:

, ik bedoelde inderdaad die, maar dan in RVS.

Ik zie ze nog wel online staan, maar niet in alle winkels, maar dat is met al die formaten bakjes dat ze er niet zijn in alle winkels. "mijn" winkel heeft er momenteel meer dan 90: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-voorraaddoos-vierkant-roestvrij-staal-20580319/#content

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn linkje is dus zonder de deksel, die zijn wel op voorraad, maar de deksels kun je los kopen. Dus je kunt wel een compleet en afgesloten bakje aanschaffen. 

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later ...
Op 15-1-2025 om 11:21, Petrasmoestuin zei:

Nee dat is niet zo. Ik heb nog een heleboel Tupperware dozen van een pond. Daar doe ik appelmoes, macaroni, kant en klare purees, etc in.

Als ze ingevroren zijn, dan doe ik ze over in een plastic zak. Dat zijn dan vierkante blokken, die ik goed kan opstapelen. Ik heb het elders al een keer op de foto laten zien. Ik zal de foto nog opzoeken.

Ik doe het in plastic zakken en dan in Tupperware bakken. Zo krijg je ook mooie blokken die makkelijk te stapelen zijn 

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...