Tanja65 Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari (aangepast) Afspraken/ruilen/geven/krijgen: * ACpronk krijgt: zaailing Ashwaghanda, gedroogde laurier Geeft:: stek honingmeloen, zaadjes thaise basilicum en een gedroogde luffa * Arja krijgt:: paprika zaailingen Herzje, rode puntpaprika, paprika sweet banana, paprika golden marconi, laurierblaadjes geeft: 2 stekken smeerwortel, peper peppadew, patisson zaad, cosmos sulphur, hoge potten * Appelvrouw krijgt: basilicum 2x, citroen tijm, zaden courgette serafina en zuchini, gedroogde laurier geeft: boek vergeten groente, tomaat beauty de lorraine Bonnie krijgt: puntpaprika, paprika Herzje * Bouwvrouwe krijgt: olijfkruidzaailing * Ciska krijgt: zaailing puntpaprika geeft: bonte munt Claudy krijgt: zaadjes Artisan Lucky Tiger en Oso Blue, aubergine astrakom en aubergine black beauty geeft: zaad maggiplant, div. tomatenzaad * Gitta krijgt: P9 potjes, laurierblaadjes geeft: dropplant * HenkG geeft: 2x beugelpotten, peper mme jeannette, cayenne peper * Goldfish krijgt: 2x Ashwaghanda, gedroogde laurier geeft: zaailing Red Centriflor, British Breakfast, Chayote neemt mee van Vreeken: pompoen Naked Bear F1, poezenmeloen, mini bindsla xanadu, zomerwortelen Amini, prei blauwgroene winter (tegen betaling) * Jootje geeft: peper Tondo Calabrese jorieke krijgt: witte suiker, azijn, wc papier, lekkers Geeft: weckpotten, jute zakken, kamille, welsh onion * Lia krijgt: tomaat Heart of Gold, tomaat Black Opal geeft: lege flessen * MarjaP krijgt: paprika zaailing geeft: zaadjes zwarte radijsjes en babyturnips (beide delen met Appelvrouw) * Rookie krijgt: aardbeienplantjes geeft: peper nadapeño, zaadjes Kaikura, en pijlpuntklaver (deze delen met Wortel) * Wortel krijgt: 4x zoete aardappel zaailing geeft: vermiculiet * Oudholland krijgt: zoete puntpaprika geeft: knoflook en aardappel En verder meenemen: * zoete appelhapjes rauwe melk * voor Jorieke’s voorraadkast suiker en ander spul * stekgoed dat over is * gripzakjes en stift * Voor de proeftafel: bananenjam 11 april aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Wil je van die grote HAK-potten, Tanja? Daarvan heb ik er wel een paar voor je. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 6 februari Auteur Geplaatst: 6 februari Nee, dank je @Arja, ik wil ze juist kwijt 😜. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Als de mijne goed opkomen heb ik wel een of twee peppadews voor je. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Op 8-1-2025 om 20:40, Tanja65 zei: thaise basilicum Welke zoek je? Siam Queen of de horapa? Weet niet of dat dezelfde is, heb ze niet naast elkaar gehad. Horapa had ik vorig jaar, en zaad van geoogst. Honingmeloensalie heb ik sowieso, 7 stekken maar ook enkele voor mezelf 😁 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Is dat dezelfde soort salie als de ananas salie? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 6 februari Auteur Geplaatst: 6 februari (aangepast) @acpronk als ik naar de plaatjes kijk, zijn deze basilicum inderdaad dezelfde. Maar internet is erg onduidelijk over ‘thaise basilicum’, leer ik nu, en het staat nergens. Ik zag ‘m bij De Bolster, gewoon als ‘thaise basilicum’ en ook bij de extra informatie wordt verder geen naam genoemd. Wel dat hij paarse bloemetjes heeft, die heeft Horapa ook volgens de foto’s. Ik probeer ‘m graag van je, en de honingmeloensalie ook. En ik houd uiteraard je ruillijst in de gaten of ik iets terug kan geven. Je mag uiteraard ook zelf een voorstel doen als je iets leuks ziet, ik zal mijn aanbod ook nog af en toe updaten de komende weken, afhankelijk van wat opkomt. Thanks! 6 februari aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
acpronk Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari @appelvrouwnee, het blad is anders. Honingmeloensalie lijkt meer op een schoppen (van het kaartspel), ananassalie blad is meer lancetvormig. Zal morgen wel een foto maken. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 6 februari Auteur Geplaatst: 6 februari (aangepast) Oh oeps @acpronkwas me voor en ik begreep je bovendien verkeerd @appelvrouw. 6 februari aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 6 februari Auteur Geplaatst: 6 februari 2 uren geleden, Arja zei: een of twee peppadews voor je. Met eentje ben ik al blij! Een peper voor watjes!! 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 7 februari Geplaatst: 7 februari Ik wil wel een paar nadapeños in de deno doen voor je. Is dat wat? 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 7 februari Auteur Geplaatst: 7 februari Oh lief @Rookie, graag! Ik sla de pepers altijd over want te heet wordt hier thuis niet zo op prijs gesteld. Dus de ‘pepers voor watjes’ spraken me wel aan! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
acpronk Geplaatst: 7 februari Geplaatst: 7 februari Op 8-1-2025 om 20:40, Tanja65 zei: zaadjes honingmeloen Nee, een stek honingmeloensalie 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Bouwvrouwe Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Heb je wellicht nog olijfkruidstekjes? Quote
Tanja65 Geplaatst: 12 februari Auteur Geplaatst: 12 februari Sorry @Bouwvrouwe, ik heb er één opgepot en die is gereserveerd voor @Nasuada (najaar MTFD). Ze stekken moeizaam. Ik wil wel proberen een stek voor je te maken, wie weet zitten er wortels aan voor de MTFD, we hebben nog even. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 12 februari Geplaatst: 12 februari Oh wat goed om te horen dat dit stekje nog in proces is😍😍😍 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Tanja65 Geplaatst: 12 februari Auteur Geplaatst: 12 februari Beloofd is beloofd @Nasuada 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Bouwvrouwe Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Op 12-2-2025 om 21:48, Tanja65 zei: Sorry @Bouwvrouwe, ik heb er één opgepot en die is gereserveerd voor @Nasuada (najaar MTFD). Ze stekken moeizaam. Ik wil wel proberen een stek voor je te maken, wie weet zitten er wortels aan voor de MTFD, we hebben nog even. Wie weet, zou erg leuk zijn. En ach, anders komen er vast nog meer MTFD’s 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 27 februari Auteur Geplaatst: 27 februari Oh gaaf @Arja! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
acpronk Geplaatst: 10 maart Geplaatst: 10 maart Op 8-1-2025 om 20:40, Tanja65 zei: zaailing ashwaghanda Zou ik deze kunnen krijgen? Had de afgelopen jaren al gezaaid, maar nooit iets opgekomen geloof ik. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 11 maart Auteur Geplaatst: 11 maart (aangepast) Genoteerd, @acpronk! Ze zijn nog wel klein want ze groeien niet zo hard, maar de zaailingen ogen gezond. Wil je er 1 of meerdere? Hier is het trouwens ook de eerste keer dat er opkomst is, terwijl ik diverse eerder pogingen heb gedaan met ditzelfde zakje zaad. Ik denk dat de aanwezigheid van warmtematjes, voor het eerst dit jaar, het verschil heeft gemaakt. 11 maart aangepast door Tanja65 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
acpronk Geplaatst: 11 maart Geplaatst: 11 maart Bedankt, eentje is voldoende hoor. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.