Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allemaal rotte worteltjes. Werden niet groter dan 2 cm. Ik denk dat ik de grond te nat heb gehad. En misschien te weinig licht ná het kiemen.

Geplaatst:

Mijn gegevens voor het lijstje @Lia56 

Ik had 8 zaadjes (je schreef 7): 5 in de aarde, 3 in de deno.

Opkomst is 0, helemaal niets. 

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Ben heel benieuwd @lia56 naar hun reactie!
Stond bij mij op de verwarming die wegens warmtepomp dag en nacht aanstaat en ook nog eens vol in de zon met extra warmte tot einde van de dag en we hebben heel veel zon dit jaar. Ik denk ook eerder een kiemprobleem dan wat anders. Maar aubergine blijft een moeilijkere kiemer. Al spant dit jaar wel echt de kroon…!

Edit:

1 van de 8 zaadjes opgekomen.

Geplaatst:

Mijn 1e plantje doet het best leuk:

227_3450.JPG

Dat is de enige die op kwam van de 4 gezaaide zaadjes in potgrond. Daarna heb ik er nog 4 in een koffiefilter gestopt en dat duurde ook lang maar er kiemde er zowaar 1. Die heeft nu nog steeds alleen 2 kiemblaadjes. En een 2e koffiefilter-zaadje ging ook wat doen dus die heb ik gisteren in potgrond zitten priegelen. :crazy:

Ik zet alleen maar door om in de wedstrijd te blijven, anders had ik ze al lang weggekieperd. :shifty:

• Like 8
Geplaatst:

Antwoord van 123zaden

Hallo Lia,

Ai dat is niet de bedoeling, we hebben tot nu ook geen klachten erover gehad.

Vorig jaar ook zelf gezaaid met goed resultaat.

Wat kan ik voor u doen, extra zaden?

Met vriendelijke groet,

Wouter Midavaine

123zaden

• Like 3
Geplaatst:

Wat een goede reactie van 123!

(en ik heb zojuist mijn zaaigrond met 5 zaadjes omgekieperd in de tuin. Het enkele zaadje wat ik terug vond, zag er echt niet meer oké uit. Dit weekend kijk ik nog 1 keer naar mijn 3 denoos.)

• Like 1

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:
1 uur terug, Lia56 zei:

een deal te maken voor volgend jaar

Lia, dat lijkt me een hele goede en ik ben blij dat je dit antwoord geeft omdat het impliceert dat jij in ieder geval alweer (of nog steeds) aan de wedstrijd van volgend seizoen denkt. Ik zou me namelijk heel goed kunnen voorstellen dat je je misschien verantwoordelijk voelt voor het toch wel moeizame verloop. Terwijl dat natuurlijk onzin is!! Het kan niet anders dan aan de kwaliteit van het zaad liggen als het bij zoveel (ervaren) gebruikers moeizaam of zelfs helemaal niet gaat. De zaadleverancier is hier verantwoordelijk voor.

Ik ben hartstikke blij met het feit dat je de organisatie steeds op je neemt, het is veel werk. En laat ik voor mezelf spreken, ik vind het enorm leuk dat het wordt georganiseerd en om mee te doen. Dank je wel daarvoor! Dat wil ik graag toch een keertje benoemd hebben.

• Like 7
Geplaatst:

We zouden eventueel een wedstrijd met snelgroeiers also plan B kunnen doen? Bv een courgette. Een leuke uitzoeken bij 123 zaden? Dan hebben we dit jaar 2 winnaars 😜. Misschien een keertje zonder prijs dan.  

• Like 4

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst: (aangepast)

Woooow Plotiemoos. Het is dat je al pepers in die potjes had, maar anders had je wel heel lang aarde zitten staren. Ongelooflijk zeg, na zo lang nog. 

aangepast door hazeltje
  • Like 1

Geplaatst:

Mijn kiemplanten zien er heel anders uit. Eentje lijkt wel een vlierbes en de andere is hoop ik dan toch een aubergine. Beetje jammer, 

2_mtf.thumb.jpg.05b34f60b882830ed8ed7129af8e232a.jpg

1_mtf.thumb.jpg.416b5c98823cc98624a044ece9246911.jpg

• Like 4
Geplaatst:

Die tweede lijkt inderdaad op een aubergine. Misschien zat er zaad van iets anders in de aarde in het eerste potje? Of verwisseld? 

• Like 3

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Kan aan de potgrond liggen, maar heb daar echt geen ander zaad in gezien. Iets verwisseld heb ik in ieder geval niet, heb tot nu toe alleen tomaten, paprika en peper voorgezaaid en dat is de kiemplant in pot 1 in ieder geval niet.

• Like 3
Geplaatst:

Nee,  dat is inderdaad een verstekeling die er op 1 of andere manier is in geraakt, ik zou ook zeggen een vlier, nu het zaadje van een vlierbes ziet er ook wat anders uit dan gelijk welke nachtschadige, dat zou je waarschijnlijk ook opgevallen zijn. Gelukkig heb je nu toch ook een echte deelnemer en 1 is genoeg om te winnen, ziet er ongeveer hetzelfde als die bij mij uit nu.

• Like 3
Geplaatst:
11 hours ago, Dahli said:

Ik zou me namelijk heel goed kunnen voorstellen dat je je misschien verantwoordelijk voelt

Zeker had/heb ik dat ook, maar ik ga er gewoon volgend jaar weer voor. Dit jaar is nog niet gedaan, er zijn nog steeds kanshebbers en die blijven wij zeker volgen 👍

• Like 10
Geplaatst: (aangepast)

Goh, de zaden die ik in de deno had gelegd nadat ik het grondstaren beu was (28 feb) zijn gewoon gaan kiemen toen ik even niet keek. Heel eerlijk: ik was ze ook volledig vergeten omdat ik wel prima tevreden was met mijn opgekomen 2 zaden die inmiddels plantjes zijn. Maar toen ik vandaag mijn tomaten ging verpotten kwam ik nog dit bakje tegen en zowaar 2 kiempjes!! Ik heb ze toch maar in potjes gedaan omdat ik het na al die tijd wel verdiend vind om toch ook een plantje te worden. Nu dus weer onder de grond maar vlak daarvoor:

20250406_131456.thumb.jpg.9c4ffccf767de235d4c01c25fbd4d87c.jpg

Mijn kiemscore is bij deze dan ook bijgesteld naar 4 uit 6.

aangepast door Liekie
  • Like 11
Geplaatst:
Op 2-4-2025 om 21:44, Lia56 zei:

Ik kan een lijstje maken voor 123zaden (en voor mijzelf) om te zien wat t opkomst percentage is.

Het is al jaren geleden dat ik bij 123 bestelde. Vanwege de slechte opkomst van vrijwel alle zaden heb ik er nooit opnieuw besteld. Kan toeval zijn hoor.
Ik doe niet mee met de wedstrijd, maar mijn aubergines, weliswaar van een andere soort en leverancier, stonden na een goede week boven. Gezaaid in vermiculiet en op de verwarming gezet (overdag 19 graden in huis, 's nachts verwarming uit). Ze zijn ook nog een keer van de verwarming gevallen en weer willekeurig, samen met de paprika's en pepers, teruggeveegd in hun potjes, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dát het geheim is.

• Like 2
Geplaatst:

Ja het wordt nu een echt plantje! 
Ik heb mijn plantjes vandaag in nieuwe, andere, aarde gezet en hoop zodoende de groei erin te krijgen!

• Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Na 5!!!!!! weken is er 1 plantje opgekomen. Dat wordt spannend!

• Like 10

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik heb ook 1 kiempje gespot in het vermiculiet zakje dus ik ben nog in de race :D
Met de deno methode en potjes grond nog geen succes dus vooralsnog 1 uit 6.
Ik heb de rest van de zaden ook gezaaid maar dat is nog te vroeg om te kiemen dus die tel ik nog niet mee. 

• Like 7

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...