MROE Geplaatst: 14 maart Geplaatst: 14 maart Het eerste echte blad is gezien bij een van de twee. nu de andere nog. Verpotten heeft bij mij geholpen. 2 Quote
woldistel Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Complimenten voor iedereen, wat een volharding! 👏👏👏 3 1 Quote
Plotiemoos Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Mm, 5 maart gezaaid, nu twee die de kop op steken. Maar kunnen ook een peperverstekelingen zijn... Hij staat op een verwarmde mat met licht. Ik ben benieuwd of dit mijn rawit is van 2 maanden geleden of toch de aubergine!!! 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik gok pepers😑 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 15 maart Auteur Geplaatst: 15 maart Ik gok ook op de pepers, zou wel heel erg snel ontkiemd zijn anders. Maar wie weet heb ik t mis Quote
Plotiemoos Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart 3 uren geleden, appelvrouw zei: Ik gok pepers😑 Dat gok ik ook. Maar dat die krengen na 2 maand eindelijk hun kop opsteken is wel heel stom, vind ik. Hahaha 3 Quote
Erny Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Nou, mijn aubergines waren dit jaar eerder boven de grond dan de meeste pepers. Die laatsten waren misschien niet zo blij met die paar dagen 30+ per ongeluk graden. Vind het nu eigenlijk wel jammer dat ik niet meedoe, want weet niet of de wedstrijdzaden bij mij dan ook de grond uit waren gevlogen, zoals de rest van mijn aubergines, of dat het ook een lijdensweg was geweest, zoals bij velen van jullie. 🤔 Oja, ik zeg ook: pepers. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik vrees ook pepers, de kiemblaadjes lijken wat glimmend. Die van de eggs zijn doffer, beetje donzig zelfs als ze groter worden 2 Quote
Rookie Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik zou het niet weten, maar ik vind dit hele topic super spannend. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ja, echt een spannende wedstrijd van begin af aan. Doet hij het of doet hij het niet. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart @Erny volgens mij moeten wij gewoon een peper in de reet van de aubergine doen. Misschien dat hij dan gaat groeien. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ik denk dat mijn mini plantje dood ging omdat ie het gewoon koud had..ik weet het niet zeker. Ik heb nu een opstelling gemaakt rond de WiFi versterker met een warm dasje erbij. In de pot zit nog een potje met drie zaden. Ik heb dan nog een zaadje over, ik had 7 zaden. Het windei en het verminkte plantje moeten voorlopig de Appelvrouwse eer verdedigen. 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart @appelvrouw Die achterste in dat kleine potje gaat zeker weten wat doen. Zo heeft ie bij mij ook 3 weken gestaan, en opeens zag ik met een vergrootglas (met het blote 50+ oog zie je het niet), het begin van een echt blaadje. Daarna ging het snel. Nou ja, snel…. ik heb nog steeds maar 1 echt blaadje. Wat ik grappig vind om te zien: iedere avond doen ze hun blaadjes toe. Bij bloemen zie je dat wel vaker, maar bijvoorbeeld de pepers en tomaten doen dat hier niet. Hebben jullie dat ook? Nummer 2 met alleen nog maar kiemblaadjes doet het ook. 5 Quote
Gitta Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ja, hier ook. Maar de pepers, paprika's en tomaten doen het bij ook. Maar alleen als ze alleen kiemblaadjes hebben. Daarna stopt dat. Bij de aubergine blijft dat doorgaan. Die van mij heeft inmiddels 3 echt blaadjes en een hele kleine 4de als je goed kijkt. Ze groeit langzaam maar gestaag verder. Ze ziet er goed uit vind ik. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 15 maart Geplaatst: 15 maart Ja!! Nummer 2 komt boven!! Na bijna 5 weken. Nummer 1 maakt inmiddels een eerste echte blaadje aan. Er zit nog een zaadje in dit potje, maar of die nog wat gaan doen weet ik niet, maar met 2 uit 3 ben ik al tevreden. Die in de deno doen absoluut niets trouwens... 4 Quote
MROE Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Ik denk dat er na het verpotten/zaaien, zelfde grond gebruikt, als nog een aantal op zijn gekomen. ik hoop het. morgen voorzichtig overzetten. 4 Quote
Flup Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Mijn miniplantjes zijn doodgegaan. Heb gelukkig zaden over en ga opnieuw zaaien. Quote
Arja Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Hoe hebben jullie zaden over? Ik had er echt maar zes ofzo, en die heb ik dus in één keer gezaaid. Quote
Gitta Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Ik had er 9 in zitten en heb daar 4 van in de deno gedaan. 2 zijn opgekomen en daarvan is er 1 overgebleven die mooi groeit. Ik zet daarop in. Die andere 2 zaden doen nog steeds niets. Dus die geef ik nog 1 week en daarna gaan ze weg. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Eentje doet bijna niets, en de andere 9 komen niet op. Ik had 11 zaden, 10 gebruikt. @Gitta ook jouw methode zit erbij, al weken niets. Degene die op is gekomen, die had ik normaal voorgezaaid. Dus voor mij geen Deno meer. Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart 6 Arja! Ik had er 7 en dacht dat ik weinig had. Maar ja er moet er gewoon eentje opkomen die het leuk doet.. Zal ik je het overgebleven zaadje sturen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 16 maart Geplaatst: 16 maart Nee gekkie, ik heb nu drie kanshebbers. Die gaan het natuurlijk geweldig doen. En zo niet, dan heb ik ruimte voor andere dingen. Quote
Lia56 Geplaatst: 16 maart Auteur Geplaatst: 16 maart Ik ging ervan uit dat iedereen min 10 zaadjes had. Mocht je er inderdaad zo weinig hebben ontvangen dan stuur ik met liefde nog een paar op Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.