acpronk Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 Ik ga voor de ronde aubergine (Melanzana) Prosperous. En 2012 is al lang geleden, dus het kan vast wel weer. Weet niet welke aubergine het de vorige keer was, waarschijnlijk eentje met de vorm van een peer? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hazeltje Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 2 uren geleden, acpronk zei: En niet winterhard. Bieten zijn toch wel winterhard? Ze bloeien in het tweede jaar. Ik heb mijn bieten eens laten zitten met dit idee. Maar ik kan je vertellen dat je dan alleen nog hoopjes snot hebt. Ik vind ze zeker onder de categorie niet-winterhard vallen. Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 Als het bieten zijn, hoop ik op de gele biet "Boldor". Het kan ook nog een gele struik tomaatje zijn. Die kunnen ook prima in potten. Maar tomaten zijn al een keer geweest. Een eetbare bloemen soort kan het ook nog zijn. Nog even op verder broeden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 4 hours ago, acpronk said: Ik ga voor de ronde aubergine (Melanzana) Prosperous. Hmm ook een interessante gok! Het kan dan ook 'golden eggs' zijn, dat sluit wel mooi aan bij het paasthema! 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tielse flipje Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 @woldistel je bedoelt Amarela de Vauriac. Dit jaar, dus als tweejarige plant, enorm veel zaad van gewonnen. Als het snot wordt.is de oorzaak de nattigheid, bieten zijn wel degelijk winterhard. 3 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
woldistel Geplaatst: 30 december 2024 Share Geplaatst: 30 december 2024 Ja die! Winterhard of niet had ik niet aan gedacht, trouwens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 31 december 2024 Share Geplaatst: 31 december 2024 12 uren geleden, Liekie zei: 'golden eggs' Ja, lijkt me een betere eigenlijk. Zocht op ronde aubergine, en dit was de eerste die ik eigenlijk zag. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 31 december 2024 Share Geplaatst: 31 december 2024 Misschien zaai je ze het beste met pasen 1 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 31 december 2024 Share Geplaatst: 31 december 2024 Er zijn meer dan 50 gewassen de je met Pasen kunt zaaien. Trek daar de winterharde soorten vanaf. Dan de zonnige gewassen die we nog niet gehad hebben er tussenuit pikken en dan hebben we de wedstrijdzaden geraden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 31 december 2024 Share Geplaatst: 31 december 2024 Vergeet niet dat ze ook in een potje kunnen 🤣 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 31 december 2024 Share Geplaatst: 31 december 2024 Dan blijft er niet veel over... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tanja65 Geplaatst: 1 januari Share Geplaatst: 1 januari (aangepast) Pasen? Alle paasbloemen die ik kan bedenken -narcis, tulp, krokus etc - hebben bollen. Die vallen af. Oh, ik weet het! Passiebloemen! Die symboliseren de kruisgang van Jezus, en die bloeien alleen als de zon schijnt, één dag! Dat moet het zijn. Ze zijn ook niet winterhard,, kunnen in pot maar doen het in de grond beschut beter en ze hebben veel zon nodig. Het zijn passiebloemen. 1 januari aangepast door Tanja65 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tanja65 Geplaatst: 1 januari Share Geplaatst: 1 januari (aangepast) Was een overpeinzing die niet klopte, er stond nergens eenjarig, alleen maar niet winterhard. Ik houd het op passiebloem, buiten, op het zuiden. Wel benieuwd naar de eenheid van meten dan. Misschien wanneer de eerste opengaat? Of welke het langst bloemen produceert? 1 januari aangepast door Tanja65 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari De frequentie van de hints gaat wel erg omlaag. 26 december, 27 december, en toen 30 december. Vandaag is het al weer 4 dagen.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Share Geplaatst: 3 januari (aangepast) Geen hints meer.. 3 januari aangepast door Lia56 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Share Geplaatst: 3 januari We hebben een winnaar. @Liekie gefeliciteerd We gaan dit jaar voor de Golden Egg 4 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Aubergine? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Share Geplaatst: 3 januari @appelvrouw ja 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Share Geplaatst: 3 januari Vruchten in eivorm, die na de onrijpe witte kleur, prachtig goudgeel rijpen (voortaan beloven we u gouden eieren...). Zaaimethode Zaaien: vanaf januari t/m april in huis. Na opkomst in voedingrijke grond verspenen. Voor buitenteelt na half mei naar buiten, eerder oppassen voor nachtvorst. Teelt in potten lukt ook goed. Na september kan de plant binnen (opgepot) narijpen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Wow, gouden eieren! 😀 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hazeltje Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Wat leuk! Je hint met pasen deed mij ook aubergine vermoeden, maar er werd gelijk geschreven dat aubergine al eens geweest was. Dus toch! Ik bestelde net mijn zaadjes en liet aubergine even voorbij gaan. Ik ga gewoon mee doen en kweek dan toch aubergine dit jaar. Leuk hoor. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Share Geplaatst: 3 januari Aubergine was inderdaad in 2012. Geen idee welke soort t was. Deze kan in principe door bijna iedereen gekweekt worden. Afspraak is dus wel dat t alleen in de buitenteelt gaat en niet binnen of in een kas. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari 4 hours ago, Lia56 said: We hebben een winnaar. @Liekie gefeliciteerd We gaan dit jaar voor de Golden Egg Heej dat is leuk! Ik wilde natuurlijk sowieso al meedoen, maar nu al helemaal! En eerlijk is eerlijk, zonder het duwtje in de goede richting van @acpronk was die gok er niet gekomen. Ere wie ere toekomt! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari 1 uur terug, Lia56 zei: Aubergine was inderdaad in 2012. Geen idee welke soort t was. Hier kan je over 30 pagina’s teelt tips lezen die gegeven werden bij de vorige wedstrijd!! Ik vind het op zich jammer dat de wedstrijdgroente 2025 een groente is die al geweest is.. ik zal wel meedoen hoor voor de lol van het samendoen en de foto’s enzovoorts maar aubergine was ook in 2012 niet mijn favoriet. 1 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari Share Geplaatst: 3 januari Bedankt voor dat oude topic appelvrouw. Blijkt dat ik won in de buitenteelt-categorie, kan ik me niet meer herinneren... Toen viel er blijkbaar nog geen prijs te winnen. 2 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.