Jorieke123 Geplaatst: dinsdag om 05:37 Delen Geplaatst: dinsdag om 05:37 Wat een druk topic dit ineens Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt als je van elk bericht een e-mailtje krijgt! @mellie: nee ik heb ze niet meer gevonden en heb maar gewoon wat extra van de soorten gezaaid die jij me had gestuurd. En dan vooral die donkere ananas-soort. 1 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tanja65 Geplaatst: dinsdag om 07:25 Delen Geplaatst: dinsdag om 07:25 11 uren geleden, Petrasmoestuin zei: de rode biet kreeg ik niet verpeend Hoewel dit off-topic is (bietjes) toch even een reactie. Bietjes zijn knolgroenten, die doen het niet zo best met verspenen, staan liever direct op de plek. Het kan wel, eventueel, als je voorzaait in trays en dan grote pluggen overplant. 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: dinsdag om 08:19 Delen Geplaatst: dinsdag om 08:19 De gemeente Westland doet samen met de lokale kastomatenkwekers eindelijk wat aan het gevaarlijke rijgedrag van vooral fietsende scholieren. 9 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: dinsdag om 08:35 Delen Geplaatst: dinsdag om 08:35 Hij is fijn! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: dinsdag om 09:31 Delen Geplaatst: dinsdag om 09:31 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: dinsdag om 10:26 Delen Geplaatst: dinsdag om 10:26 (aangepast) Er waren toch nog onuitgepakte zaden na de verhuizing..haha ik had zaden overal, deze zaten in een envelopje blijkbaar ooit meegenomen naar een Franse ruilbeurs. Meteen in de Deno gedaan! dinsdag om 10:27 aangepast door appelvrouw 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Anton Gardener Geplaatst: dinsdag om 10:57 Delen Geplaatst: dinsdag om 10:57 12 hours ago, driepinter said: In your profile , choose "accountinstellingen" then "andere instellingen" Untick the options you want to be notified, and tick the option "stuur me geen meldingen" Thanks very much for your detailed explanation, Driepinter 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eduro Geplaatst: dinsdag om 11:08 Delen Geplaatst: dinsdag om 11:08 13 uren geleden, Petrasmoestuin zei: @Eduro geen idee wat dat is, nog nooit van gehoord. Is er een hoofdstuk hier op het forum erover? Er is geen specifiek draadje op het forum over hydroponics het staat meer verspreid, maar onder andere Beukwood is erg actief met Nft. In 2020 heb ik een teelt beschrijving geplaatst voor mijn methode voor tomaat en peper wat een eb en vloed systeem is maar met een waterbuffer. Testen heb ik gedaan met peper en tomaat opgekweekt met potgrond en overgezet op perliet door de bodem uit de pot te knippen en de pot bovenop het perliet te zetten en zonder enige uitval is dat steeds weer succesvol geweest. Standaard werk ik nu met 28mm pluggen en daarna op 7,5cm steenwolblokken om op te kweken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Petrasmoestuin Geplaatst: dinsdag om 12:03 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:03 @Goldfish leuke 1 april grap! Ik ging toch kijken op internet of iets dergelijks bestaat. Zou wel een goede zijn. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lia56 Geplaatst: dinsdag om 17:46 Delen Geplaatst: dinsdag om 17:46 9 hours ago, Goldfish said: De gemeente Westland doet samen met de lokale kastomatenkwekers eindelijk wat aan het gevaarlijke rijgedrag van vooral fietsende scholieren. 1 april?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
driepinter Geplaatst: woensdag om 06:41 Delen Geplaatst: woensdag om 06:41 Mijn tomaatjes op kantoor hebben gezelschap gekregen🥳. Win-win situatie : thuis weer een beetje ruimte, en echt zonlicht/daglicht voor de plantjes. Opdat ze lekker mogen groeien. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gallox Geplaatst: woensdag om 07:19 Delen Geplaatst: woensdag om 07:19 ik heb een tomaatsoort, maar deze had twee namen op de verpakking. Zowel Big Rainbow als Lucky Cross. Klopt dit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
driepinter Geplaatst: woensdag om 08:13 Delen Geplaatst: woensdag om 08:13 @Gallox, heb je die soms bij Vreeken vandaan ? Ik had hetzelfde bij een andere tomatensoort (2 soorten onder 1artikelnr, romanova en pozzano) en kreeg de reactie dat ze opsturen net wat op voorraad was. In mijn geval waren dat Romanova tomaten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gallox Geplaatst: woensdag om 08:41 Delen Geplaatst: woensdag om 08:41 (aangepast) @driepinter ja bij vreeken inderdaad! ik ben zelf in de winkel geweest en op het pakje stond Lucky Cross / Big Rainbow. ik neem aan dat het geen verrassingspakket is maar dat deze tomaat twee namen heeft?? De planten zijn overigens mooi en sterk. later: ik zag op de site van https://www.tomatofifou.com/ dat de Lucky Cross aardappelblad heeft en de Big Rainbow normaal blad. De mijne heeft aardappelblad! Waarom dan die andere naam er ook bij? Geen idee woensdag om 15:20 aangepast door Gallox 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dahli Geplaatst: woensdag om 19:23 Delen Geplaatst: woensdag om 19:23 @Gitta Even een update over de Çanakkale: hier doen ze na 9 dagen ook nog niets. Datzelfde geldt voor de Aretxbaleta. Van de grotere tomaten komt alleen de Voljusko goed op. De noire de Crimee ook niente. Alle kleinere soorten doen het prima! Ik kijk het nog eventjes aan, anders zoek ik wat andere grotere soorten uit mijn zadenkist uit. Het noire de Crimee-zaad koop ik dan alsnog nieuw. Die vond ik in Frankrijk erg lekker vorig jaar op vakantie. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: gisteren om 04:58 Delen Geplaatst: gisteren om 04:58 Jammer @Dahli. Misschien dat ze bij Ciska nog wat gaan doen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lsjr33 Geplaatst: gisteren om 07:39 Delen Geplaatst: gisteren om 07:39 Ik heb een beetje een maf tomaten jaar. Sommige soorten die na twee dagen boven staan. Maar een heleboel die niets lijken te doen. En na wat liefdevolle verwaarlozing na twee, drie weken alsnog opkomen 😱 Het is een grote verassing dit jaar. Kijken waar we op uit gaan komen straks qua soorten. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vrouwholle Geplaatst: gisteren om 13:32 Delen Geplaatst: gisteren om 13:32 (aangepast) Hé hé eindelijk tomaten gezaaid!!😊 Erg laat voor mijn doen maar ik wilde “ laat zaaien” ook eens geprobeerd hebben..😊 Nu ik toch al van mijn padje ben deed ik het ook maar gelijk helemaal anders en zaaide in een zgn “ zaai rollade” 😬 Ik deed dat al vaker met peulvruchten en later ook met kleinere zaadjes en tot nu toe bevalt dat goed. 👍😊 Maar tomaten vind in toch wel spannend hoor… ; tot nu toe zaaide ik 1 soort zaden per rollade… maar om nou 6 zaadjes in een rolletje te doen,..😏 Ik zag voorbeelden met plantstokje ertussen op insta voorbij komen dus ik dacht “ het moet dus kunnen” 😅 Of ik het ook kan???😬 we gaan het zien 😬😅 Ik deed de klimmers wel apart van de struik soorten🌱 Zakje van de gele klimmers bleek op 1 na op..had ik nog een paar verse overlevers onder in een mandje zitten dus daar de zaadjes uit geplukt 😬 Ongelooglijk toch dat ik nu 9 soorten op zo’n klein plekje heb!!!😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 gisteren om 13:34 aangepast door Vrouwholle 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: gisteren om 13:34 Delen Geplaatst: gisteren om 13:34 Leuk gedaan! Dat bespaart toch een boel ruimte hè? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 19 uren geleden Delen Geplaatst: 19 uren geleden Woensdagavond 2 april de tomaten gezaaid. Bijna allen phythopthora resistente soorten van Fruitlent. De uitzonderingen zijn de Aretxabaleta (via dit forum) en de Fandango (ook resistent maar dan van Van Der Wal). Appleberry Orange Brunito Duttinggold Merrygold Mountain Magic Oh Happy Days Rose Crush Viva Grande Galahad Nagina Appleberry Yellow Phantasia Cocktail Crush Fandango Aretxabaleta En.... Vier soorten van Fruitlent om te testen op resistentie. 2024.T 2024.M 2024.C 2024. J Heb het gelukkig bij twee bakjes met ieder 24 vakjes kunnen houden. En zowaar helemaal nérgens stiekum toch twee zaadjes in één vakje gestoken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.