Charline Geplaatst: 22 september 2024 Share Geplaatst: 22 september 2024 Ik ben dit jaar begonnen met een moestuin en al mijn cherry tomaten en gele courgette waren erg hard, met een dikke schil en amper vruchtvlees. De planten staan buiten, in een pot met redelijk veel ruimte. Kregen mest, water en bloedmeel. Hoe kan ik dit volgend jaar voorkomen. Het duurde ook erg lang voor de tomaten rood werden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gallox Geplaatst: 22 september 2024 Share Geplaatst: 22 september 2024 misschien ligt het met toeval aan de ras die je gekozen hebt? weet je de naam van de cherrytomaten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
svvoorden Geplaatst: 23 september 2024 Share Geplaatst: 23 september 2024 Ik heb vorig jaar ook gele courgettes geteeld en deze hadden ook een taaie schil terwijl de groene courgettes ernaast dit niet hadden. Het zaad had ik uit Frankrijk meegenomen. Ik heb eerder andere soorten gele courgettes geteeld die dat overigens niet hadden. Ik zou volgend jaar gewoon een ander soort courgette zaaien! Courgettes worden overigens ook taaier als je ze te groot laat worden, dus jong plukken scheelt ook. De tomaatjes kan ook soortspecifiek zijn natuurlijk. Ik heb met tomaten wat dit betreft nooit veel problemen gehad met een taaie schil. wellicht even noemen welke soort je gekweekt hebt. Kan ook aan de manier van bemesten gelegen hebben natuurlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 25 februari Share Geplaatst: 25 februari Vorig jaar had ik véél courgettes, niet alleen de gele, met een heel harde schil. Ik vond ze niet te eten! Wegens omstandigheden veel te laat zaad besteld en uiteindelijk bij 123zaden uitgekomen. Nooit meer! Heb nog nooit zoveel slecht zaad gehad, Kwam niet op of was niet de gewenste vrucht. Leek veel op inteelt! Van één courgetteplant waren er twee vruchten eetbaar en de rest hoegenaamd niet bvb. Rommel was dat! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.