Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat kan ik best zaaien in lang o beheerde tuin

eddy100

Aanbevolen berichten

Heb een perceel van +/_ 2500m2 dat vrij komt in gebruik ( tot nu was er een landbouwer die er elk jaar wat anders op zaaide om het net te houden) de gebruiker stopt er nu mee .Mijn probleem is wat kan ik in de plaats laten groeien om met beperkte middelen het terein niet te laten overwinteren.

Het terrein is in Hu en zelf kom ik daar een 6 tal maanden per jaar. Zoalshet terrein er nu bi ligt moet het geploegd,  geegt en mogelijk gerold afhankelijk wat er op komt.

Heeft er iemand een idee of hint wat er kan gezaaid worden. De buurman is een imker en om hem te plezieren had ik op het naast gelegen terrein een bloemen mengsel gezaaid : een fiasco bijna niks is gegroeid. Nog  wat de grond is zware klei achtig grond na een korte regenbui is het een glijbaan en na 2 dagen zon grond vol barsten. Graag tips of opmerkingen over wat ik mogelijk kan doen . Grts Edd5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die landbouwer is zelf maar een amateur die een paar 1000m2 laat bewerken door een loonwerker. En als ik heel eerlijk wil zijn die loonwerker aanspreken is gewoon mijn bankkaart geven. Hier in de regio ben ik de buitenlander met geld in hun ogen en die centen willen ze gewoon hebben. En in het bijzonder ze willen niet weten van een opdracht, ze zeggen ja maar doen hun zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gemengde groenbemester is denk ik het meest logische alleen zal je dan op zijn minst de eerste weken moeten sproeien op de droge dagen want anders gaat hetzelfde gebeuren als bij het bloemenmengsel.
Dan krijg je zoiets als waar Floor van Floors moestuin nu mee bezig is misschien geeft haar blog een idee ookal ligt de grond in een ander land : 
https://www.floorsmoestuin.nl/post/floors-moestuin-xl-_-update-01/
https://www.floorsmoestuin.nl/post/floors-moestuin-xl-_-update-02/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes bedankt voor de tip ga dat eens bekijken wat er hier uitvoerbaar is. De tekst is mogelijk een wirwar sorry daarvoor. Eigenlijk komt het erop neer hoe ik dat perceel deftig kan houden met Eigenlijk beperkte mechanische middelen.  Een maai traktor komt er toch dat is geen probleem. Er is meer te bewerken dan dat stuk.⁹

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...