Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijst Arja 28 september 2024


Arja

Aanbevolen berichten

Ik neem mee: een versgebakken bananencake, een chocoladetaartje en twee pakken sap.

 

Note to self: koelbox, koelelementen, gripzakjes, labels, pen. 

 

Ik bied aan:

- jam (rabarber met zwarte bessen). ruilen voor andere jam of lege jampotten.

- stekken kruiden: bieslook, rozemarijn, oregano, verbena officinalis, bosaardbei.

- aardperen, oerprei.

- stekken/zaailingen: stokroos, grote kaardenbol, 

2x stek van de  uiensoepboom (Toona sinensis)

- zaden Szechuan 

- Zonnebloemzaden div soorten: groot of juist mini, tros of solo, geel of rood, klassiek of fluffy.

- hoge potten

- boomtomaat

- boerenwormkruid 

- smeerwortel Bocking 14

 

Ik zoek nog:

- Jampotten. Bonne Maman (of klonen hiervan) met geruite deksels, of kleine Hak potjes.

- zaden van milde pepersoorten.

- stekjes van vijverplanten.

 

Ik krijg:

- Jampotten en banaan en tomatenzaad en peperzaad en varen van @appelvrouw

- eitjes, broccoli, jampot, watermunt, schenkel, tijm en roomse kervel van @Jorieke123

- vijverplant stekjes en bubbels en tulpenbollen van @angela

- honing van @Nasuada €8 en broodje en boeken

- olifantenknoflook en zaden milde pepers van @jootje

- kouseband van @Claudy

- peperzaden van @Goldfish

 

 

Ik geef:

- broodje, koffie (voorraadkast), flesjes, doppen, bigbag aan @Jorieke123

- bananencake aan @jootje

- 2 cassisbessen, 1 appelbes, oerprei, jam, teunisbloemzaden, smeerwortel en bosaardbei aan @appelvrouw

- 1 appelbes aan @Claudy?

- pompoen en ijzerhard en smeerwortel voor @angela

- jam en verbena en div stekjes van tuin- + kamerplanten voor @Nasuada

- boomtomaat retour aan @Goldfish tenzij iemand anders hem (de boomtomaat, niet @Goldfish ) wil.

- bieslook voor @bonnie f

 

 

 @appelvrouw

aangepast door Arja
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek zaden van milde pepersoorten

 

en

 

We gaan binnenkort een kleine vijver aanleggen voor kikkers en padden en salamanders, voor de leuk en om wat beesten te kunnen huisvesten die slakken eten. Misschien heeft iemand stekjes van vijverplantjes? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-8-2024 om 21:26, Arja zei:

Ik zoek zaden van milde pepersoorten

 

en

 

We gaan binnenkort een kleine vijver aanleggen voor kikkers en padden en salamanders, voor de leuk en om wat beesten te kunnen huisvesten die slakken eten. Misschien heeft iemand stekjes van vijverplantjes? 

 

Ik heb dit jaar van het Canarische Eiland La Palma, de lokale rode peper meegenomen die ze gebruiken voor de traditionele saus (Mojo).  Vreeken verkoopt er ook zaden van en heeft het over 20.000 tot 30.000 Scoville (maar ja, je weet dat Vreeken soms er naast zit). dus wellicht iets te heet.  Of niet? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weinig weet van vijverplanten, er groeit hier van alles in die van ons maar ik weet niet hoe het heet en of het misschien wel heel vervelend invasief spul is ofzo wat aan is komen waaien. Wel hebben we gele lis, ooit van Henkg gekregen, al groeit dat erg snel je hele vijvertje vol denk ik, als die ondiep is. Met hele dikke rizoom-wortels die elkaar nog verdringen om hogerop te komen. 

 

En wat ik zelf leuk vind: watermunt. Maar dat is misschien ook wel vreselijk onkruidspul...? Hier nu nog niet, het heeft van de winter heel wat maanden helemaal onder water gestaan en dat vond het niet leuk. De geur is ook... tja. Bijzonder. Moet je van houden denk ik. Geen echt-echte pepermuntgeur volgens mij. 

Het komt nu weer her en der op dus ik kan zo een stukkie voor je oppotten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vannacht bedacht dat ik langs de weide nog een stukje “ tuin/border” ga maken met wat vaste leuke plantjes. 
voor dat project zou ik graag wat verbena willen hebben en evt andere stekjes van plantjes.

 

Als ruil heb ik nieuwe 500 gram potten met zwarte deksel ( die ik ook voor de honing gebruik).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ooit als stekken gekregen van iemand.

 

Er hebben bessen aangezeten, volgens mij kleine zwarte of donkerblauwe. Ik heb ze in de verzameling jambessen gemikt, samen met cassisbes, aalbes en kruisbes. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...