Rookie Geplaatst: 13 augustus Share Geplaatst: 13 augustus Om uit te rekenen of ik bepaalde gewassen nog kan zaaien, kijk ik hoe lang de tijd is van zaaien tot oogst. Dan reken ik terug vanaf de eerste nachtvorst datum, en ik tel er twee extra weken bij op om de kortere daglicht en lagere temperaturen te compenseren. Maar als ik googel op "gemiddelde eerste nachtvorst in Nederland" krijg ik erg uiteenlopende data. Wat houden jullie aan en waar baseer je dat op? Als ik kijk naar al die verschillende uiteenlopende antwoorden en daar het gemiddelde van aanhoud, kom ik ongeveer uit op half oktober. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 13 augustus Share Geplaatst: 13 augustus Ja, dat hangt uiteraard heel erg af van waar je woont. Hier midden Zuid-Holland in de afgelopen 6 jaar op z'n vroegst in de nacht van 31 oktober op 1 november, maar normaal in november of december. Maar bij erg lage temperaturen groeien de planten niet tot nauwelijks, afhankelijk van de plantensoort. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
woldistel Geplaatst: 13 augustus Share Geplaatst: 13 augustus Ik hou er geen rekening mee. Ik kan me nachtvorsten herinneren van begin oktober, maar ook verderop half november pas. En dan hangt het er nog vanaf waar je woont, waar je planten staan en of het een plant/groente is waar je nog folie of fleece overheen kunt doen. Ik ga deze week nog een keer stamboontjes leggen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eduro Geplaatst: 13 augustus Share Geplaatst: 13 augustus https://www.wintergek.nl/data/lijst-gemiddelde-temperatuur-nederland, misschien helpt dit lijstje. Voor de kans op 1ste nachtvorst houdt ik midden oktober aan maar vanaf eind november is de kans reëel dat het gebeurd. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vrolijk Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober Vanochtend 1 graad in provincie Groningen, het zal niet lang meer duren. 1 Quote Profiel | Trello < Uitwerking van alle projecten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rookie Geplaatst: 4 oktober Auteur Share Geplaatst: 4 oktober We gaan het zien morgenochtend. Ik hoop, dat we de dans nog net ontspringen. Het zonnetje heeft vandaag de grond toch wel lekker opgewarmd weer. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gitta Geplaatst: 4 oktober Share Geplaatst: 4 oktober Ik ben vandaag vergeten af te dekken, hopelijk valt het mee vannacht. 🤞🏻 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.