renate Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Er zitten allemaal bruine vlekken op mijn bessenstruikbladeren. Wie weet wat dit is?ik denk zelf aan een beestje o.i.d. omdat er ook veel mieren op de struik zitten. Quote
Frank Houweling Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Bessenbloedblaarluis. http://plantenziekten.alleplanten.net/luizen/bessenbloedblaarluis/ Vrij onschuldig, gewoon eruit plukken, zo haal ik het ook uit mijn planten als ik het krijg. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Bit Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 (aangepast) Ja, heb ik ook . Zie de andere topics die over hetzelfde gaan. Een galmijt oid. Niks dramatisch. Je kunt wat van de ergste bladeren wegnemen. Plant groeit er overheen , er uit. Komt wel volgend jaar terug.Met iets spuiten kan ook ( onderkant blad ) edit: ow. Frank was eerder. Blaarluis dus. Die gal was van de peren zeker >>>>> sorry. 18 mei 2012 aangepast door Gast Quote
normanmichiels Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Dit zijn bloedluizen. Je kan met een middeltje tegen bladluizen spuiten, de luizen zitten aan de onderkant van de bladeren! Is echter meestal niet nodig. Quote
renate Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Dank je!!! ik ga morgen wel even plukken, maar als ik het goed begrijp heeft het dus geen invloed op de vruchten van de plant? Quote
Frank Houweling Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Misschien iets omdat het de groei van de plant iets tegenhoud. Daarom even plukken om verspreiding te voorkomen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
rubo Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 En het blad niet op de composthoop maar afvoeren in de grijze kliko. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Menph Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Insecticide, onderkant van de bladeren goed raken. Anders komt het ieder jaar terug. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.