Eva Geplaatst: 29 januari 2011 Share Geplaatst: 29 januari 2011 wat is Marjolein en wat is Oregano? wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen Marjolein en Oregano? ik lees zoveel verschillende namen dat ik er niets meer van snap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2011 Share Geplaatst: 29 januari 2011 Nee, is lastig. Om het makkelijk te maken ( ) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Origanum Deze heb ik in mijn kruidentuin, en die is goed winterhard: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilde_marjolein De langste takken sterven af in de winter, maar onderaan de plant is nog een boel groen te zien. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 29 januari 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 januari 2011 dus voor de duidelijkheid: oregamun vulgare is het kruid dat ze gebruiken in de griekse keuken. mooi, die had ik dus al in de tuin.(idd lekker winterhard, hij spruit nu al weer uit!)en balen; ik heb net een nieuw zakje zaad gehaald, OOK vulgare! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2011 Share Geplaatst: 29 januari 2011 De origanum majorana ruikt echt veel meer naar munt vindt ik. De vulgare ruikt naar pizza vind ik Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 29 januari 2011 Share Geplaatst: 29 januari 2011 Ik gebruik alleen oregano. Makkelijke en mooie struikjes. Heerlijk kruid. Goed in te vriezen.Ik knip tegen de winter de struikjes kaal en vries het in. Ik heb 3 plantjes en dat is ook echt genoeg. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Juna Geplaatst: 29 januari 2011 Share Geplaatst: 29 januari 2011 Dit verwarde mij ook al de hele tijd. Ik zocht de pizza oregano maar had de andere in de tuin staan. Die trouwens ook heel leuk is ^_^, maar.. het is toch wel de bedoeling dat ik lekker pizza kan bakken met de juiste oregano erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 29 januari 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 januari 2011 Super dat je hier een vraag stelt, een duidelijk antwoord krijgt en het anwoord ook nog fijn is voor anderen ook! ik ben blij! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2011 Share Geplaatst: 30 januari 2011 Handig he? Het wordt ook al lekker druk op het forum, dus dat wordt alleen maar beter!De wilde marjolein bloeit ook echt heel mooi. Het zoemt er zomers van de bijen en hommels. We zitten er aan te denken een bijenkast in de kruidentuin te zetten. En kruidenhoning te kunnen 'oogsten'. Er staat vaak beschreven dat de plant niet mag bloeien omdat de smaak dan achteruit gaat. Maar dat vind ik zonde! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 30 januari 2011 Auteur Share Geplaatst: 30 januari 2011 oh heerlijk...ik haal mijn honing altijd bij een 'mannetje' veeel beter dan in de winkel en absoluut vers ook! als er een plant in mijn tuin wil bloeien mag ie dat van mij...krijg ik misschien weer nieuwe zaden toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2011 Share Geplaatst: 30 januari 2011 Ik ben vooral ook benieuwd naar de bijproducten (bij! hihi ) naast de honing. Ik heb me er nog niet zo in verdiept, maar de bijenwas en die honingraten die je zo af kunt happen..,.. hmmmmm Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 30 januari 2011 Share Geplaatst: 30 januari 2011 Een bijen volk lijkt me gaaf, maar niet makkelijk ik heb me die hobby beloofd voor als ik oud ben en dan zo'n kast met glazenplaat dat je kan zien wat erin de korf gebeurd helemaal top.Wist je dat overal ter wereld bijenvolken zomaar wegvliegen en verdwijnen niemand weet waar ze heen gaan of blijven en sommige wetenschappers maken zich bezorgt om dit verschijnsel, omdat heel veel voedsel ketens van bijen afhankelijk zijn, niet in de klaatste plaats die van de mens zelf. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 30 januari 2011 Share Geplaatst: 30 januari 2011 De oregano hier zit als hij bloeit ook propvol met allerlei soorten bijen en vlinders. En overal in de buurt, zelfs tussen de stenen van het pad komen oregano plantjes op . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.