Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Marjolein/oregano

Eva

Aanbevolen berichten

dus voor de duidelijkheid: oregamun vulgare is het kruid dat ze gebruiken in de griekse keuken.

mooi, die had ik dus al in de tuin.(idd lekker winterhard, hij spruit nu al weer uit!)

en balen; ik heb net een nieuw zakje zaad gehaald, OOK vulgare!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik alleen oregano. Makkelijke en mooie struikjes. Heerlijk kruid. Goed in te vriezen.

Ik knip tegen de winter de struikjes kaal en vries het in.

Ik heb 3 plantjes en dat is ook echt genoeg.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verwarde mij ook al de hele tijd. Ik zocht de pizza oregano maar had de andere in de tuin staan. Die trouwens ook heel leuk is ^_^, maar.. het is toch wel de bedoeling dat ik lekker pizza kan bakken met de juiste oregano erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig he? Het wordt ook al lekker druk op het forum, dus dat wordt alleen maar beter!

De wilde marjolein bloeit ook echt heel mooi. Het zoemt er zomers van de bijen en hommels. We zitten er aan te denken een bijenkast in de kruidentuin te zetten. En kruidenhoning te kunnen 'oogsten'.

Er staat vaak beschreven dat de plant niet mag bloeien omdat de smaak dan achteruit gaat. Maar dat vind ik zonde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijen volk lijkt me gaaf, maar niet makkelijk ik heb me die hobby beloofd voor als ik oud ben

en dan zo'n kast met glazenplaat dat je kan zien wat erin de korf gebeurd helemaal top.

Wist je dat overal ter wereld bijenvolken zomaar wegvliegen en verdwijnen niemand weet waar ze heen gaan of blijven en sommige wetenschappers maken zich bezorgt om dit verschijnsel, omdat heel veel voedsel ketens van bijen afhankelijk zijn, niet in de klaatste plaats die van de mens zelf.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...