MSDG Geplaatst: 29 mei Share Geplaatst: 29 mei Heeft iemand ervaring met een clematis armandii in volle schaduw? Trekken ze dat wel of kwijnen ze langzaam weg. Zou graag de mooie Apple blossom tegen de noordkant van de schutting zetten om het winterbeeld wat op te fleuren. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Walters Geplaatst: 29 mei Share Geplaatst: 29 mei Heb hem deze lente geplant in halfschaduw , groeit goed, heeft even gebloeid, maar blijft natuurlijk afwachten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Inloggevens kwijt Geplaatst: 30 mei Share Geplaatst: 30 mei Plant zal weinig bloeien en als het echt een donkere plek is, zal de plant 'slierterig' groeien. Eerste jaar zal de plant het nog goed doen aangezien die dan leeft van de energie die hij heeft opgedaan op de kwekerij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MSDG Geplaatst: 30 mei Auteur Share Geplaatst: 30 mei @Inloggevens kwijtis dat puur theoretisch of heb je die ervaring. Ter illustratie, ik heb een Toscaanse Jasmijn tegen diezelfde schutting, die groeit en bloeit er uitstekend. 😁 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Inloggevens kwijt Geplaatst: 2 juni Share Geplaatst: 2 juni Mijn ervaring met Clematis armandii is wat ik in tuinen zie waar deze is geplant. Ik zie echt zelden mooie exemplaren. Na de winter ziet het blad er vaak lelijk uit. Ben er verbaasd over dat die Toscaanse Jasmijn het in de schaduw goed doet. Is toch een plant uit warmere contreien die doorgaans in de volle zon staat. Hiervan zie ik overigens wel mooie exemplaren in NL op een beschutte plek in de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.