Nedlets Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Vandaag weer een ronde gedaan, niet normaal. Zeker 100 stuks in een heel kale strakke tuin. De buren hebben veel planten en ze komen heel makelijk over helaas doen hun er niks aan. Dweilen met de kraan open Quote
pippi Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Geef de buren een paar hosta's cadeau. Je kan ook langs de grens met de buren een superbierval maken van een kunststof dakgoot ofzo. Okee, je tuin stinkt de rest van de zomer naar een bruin café, dat is misschien minder. Mijn aardappels in de voortuin begonnen ook wel akelig veel gaten te vertonen, dus daar ook maar eens twee bakjes met bier gezet. Nou dat werden massagraven, ik denk 20-30 slakken per bakje. Ik ga daar ook maar eens op slakkenjacht, want blijkbaar zitten er heel veel. Quote
Enjoy! Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Het lastige is dat ze overal kunnen zitten. Hier slapen ze overdag bij voorkeur tussen de buxus, de rhodo's en natuurlijk de hosta's. Quote
Raquette Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Bij mij hebben ze nu twee pompoenen tot de grond toe weggevreten (en die waren echt zeker 15/20cm doorsnee toen ik ze uitplantte...). Gisteravond gezellig samen met Dirk slakken 'gejut' en er in een minuut of tien 50 gevonden. Ze zaten vooral op één van de aardappelplanten, de rest is nog ongeschonden. Best raar, net alsof ze toeslaan als een plant eenmaal verzwakt is. Vreemd genoeg valt het in de border, waar ik de meeste slakken had verwacht, heel erg mee. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Sin Fronteras Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Met al die regen ben nu een paar avonden achter elkaar op jacht gegaan. Heel vreemd: de ene avond zaten ze massaal op een nieuw gezaaid radijzenbedje, de volgende avond op de yacón en de derde avond massaal op de rucula, terwijl die in verschillende bakken staan die ook nog eens redelijk ver uit elkaar staan. De logica ontgaat mij geheel... Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
gewoon peter Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Bij mij valt het nu ook wel weer mee, maar ik heb wel de hulp van slakkenkorrels moeten inroepen.De voorgaande 6 weken raapte ik toch zo'n 20 slakken per dag en had nog veel schade. Peter. Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 (aangepast) Gisteravond had ik een leuke ontmoeting bij m'n dagelijkse rondgang... een egel! Het beest was totaal niet bang en bleef een minuut of vijf rondscharrelen, terwijl ik met m'n zaklamp op een afstandje bleef staan. Omdat ik wel benieuwd was hoeveel slakken zo'n egel nu wegwerkt, ben ik natuurlijk meteen gaan kijken toen hij z'n reis weer vervolgd had naar een ander deel van de tuin. Dat viel tegen. Op de plaats waar hij m'n tuin binnengekomen was zaten, om te beginnen, 3 enorme segrijnslakken. En over het hele traject waar hij/zij gelopen had ik er minstens 15 te pakken. Voorlopig zal ik het toch maar zelf blijven doen.... 1 juni 2016 aangepast door Gast Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Rustavi Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Heb ik even geluk zeg... Tot nu toe 1 levende slak gezien, en die was een paar km. bij mijn achtertuin vandaan... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Enjoy! Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Na een week, en natuurlijk veel regen, weer op slakkenjacht gegaan. Om 22.00u begonnen gisteravond. Opgewekt in het begin omdat het erg meeviel (stuk of 10), bij de tweede ronde was ik beduidend minder enthousiast: 500+!! Om half twaalf moest ik van mijzelf stoppen Loop ik daarna even naar de brievenbus om de krant te pakken, struikel ik doodleuk over weer een slak...arghh Quote
jootje Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Ook ik wilde gaan klagen over mijn slakken, maar na een aantal berichten van jullie gelezen te hebben laat ik het maar! Ik heb geloof ik niet veel te klagen meer...... Quote
Erny Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Gisteravond ook weer slakken geraapt... veel... heel veel... zucht...En vervolgens de bosmaaier erbij gepakt en de hoofdpaden gemaaid... hihi... beetje vies maar voelde de slakkenprut echt wel aankomen... Had gelukkig een veiligheidsbril en mn hoedje op en hield mn mond dícht... blehhh... Maar zijn wel kassiewijlen nu. Verder op moestuin en in tuin bij huisje bakjes met oud bier neergezet. De bar is geopend!!! Quote
Enjoy! Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Maaien is wel het beste! Morgen ga ik ook barretjes maken. Scheelt een hoop bukwerk. Quote
Erny Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Mooi bloempje... hee slakje... ff ook op de foto... helaas wat schemerig en wind erbij dus wat bewogen.Slakje glijdt lekker over het bloempje... Hee wat mot je? Kijkt ff wat ik nou met die lens in zn snufferd moet... En glijdt dan weer rustig verder... 'T was op de struik van de buurvrouw dus mocht ie lekker blijven zitten. Quote
Nadi Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Hahaha die is leuk! Best een mooie slak met de contrast van z'n huisje en de roze bloem... Quote
speets Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Ja, mooie foto Er is hier vast wel iemand die die slakkenborstel van Vreeken al heeft geprobeerd. Beviel het? Het gaat dus even niet over de prijs en/of wat je ervan denkt, maar of je hem zelf al gebruikt heb. Ervaringen dus Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
sugarlevi Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Niet zelf gebruikt, bekende wel, en niet die van Vreeken trouwens. Maar die zijn bij hun goed bevallen. Rond potten/bakken, en vierkante metertuinen op pootjes, rond de poten. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
AnnekeW Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Alleen moeten de planten dan ook binnen de borstels blijven. Bij mij hangt er altijd van alles buitenboord en dan hebben de slakken weer bruggetjes om over te steken. Quote
pippi Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Ik heb vanmiddag voor het eerst een slak doormidden geknipt. Het was niet fijn want de twee stukjes bleven nog een tijdje bewegen. Ik geloof dat ik ze toch maar dood blijf trappen, maar het wordt zo langzamerhand wel een smeerboel op mijn tegels. Quote
Erny Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Vannacht gewapend met Ikea-lampje (hangend over mn schouder dus beide handen vrij) en Muggenspray en Muskietengaashoedje op slakkenpatrouille geweest op de moestuin. Zag ook een lichtje bewegen in andere tuin waar ook iemand hetzelfde idee had. Vooral op de vroege aardappels, Tiamo in het stro, zat het dit keer erg vol. Dus heel veel afgeplukt.Op andere plekken viel het weer mee. Op de voormalige kruidenbak die ik vorige week heb kort gemaaid (onkruid en gras) wémelde het van de slakken. Dat was gemakkelijk oogsten. Toen het yoghurtemmertje weer vol was en mn rug af en mn hoofd nat van het zweet en de handschoentjes ook zo'n beetje van me af glibberden was ik er wel klaar mee en heb ze naar de overkant van de sloot geworpen. Maar toen bedacht ik ook nog even bij buurman Fred te moeten kijken hoe het met zijn aardappels ging. Dat had ik niet moeten doen want moest acuut ingrijpen. Vanaf de compostbult waren er weer mega veel dikke vette veelvratende slakken gekomen die zich massaal op zijn aardappelplanten hadden gestort. Dus krukje, emmertje, lampje, muskietenhoedje, verse handschoentjes er weer bij gepakt en weer een heel emmertje vol geplukt van ongeveer twee en een half vierkante meter aardappelplanten. Quote
AnnekeW Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Daar had ik best een foto van willen zien Quote
Erny Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Van mij in mn Snalebusters-outfit (beetje lastig in mn uppie) of van die vette slakken? Quote
Erny Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Kom zelf maar kijken dan... moeten we wel net zo lang drinken eh wachten tot het donker is en de slakken in beweging zijn... heb ik ook wel een outfitje voor jou. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.